Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
3.10.2008 17:33
Muiuta eikös keihinissä ja mikunissa sama asteikko..
3.10.2008 17:50
ei ? dellortos ja keihinissä sama ?
3.10.2008 18:13
ainakin mikunin ja keihinin hulto osat menee yhteen keskenään?
3.10.2008 21:53
mutta eikös ku tzr on vakiona se 26 mm mikuni ja 170 suutin niin miten ne koot erooaa jotenkin siihen dt vakio 28 eikö ku kone on melkein sama mut suutin muka 60 numeeroo eri miten se menee?? ja mää koitin 240 suutimmella niin alaalta piti härkkiä ryypyllä kierroksille ja sit ei kiertäny muutaku joku 12 ja paukutti sille ejännästi niin mitä suutinta koittas seuraavaks??
6.10.2008 21:24
Nyt rupee ohimolta suonet katkeilemaan. Yhen jutun ku saa kuntoon ni toinen hajoaa, pian menee harkkaluvat umpeen ja jää kortti saamatta...
Pyörään ei tuu sähköä ollenkaan, akussa on virtaa, sulake on ehjä, kaikki johdot o kiinni oikein. Mikä mättää?
6.10.2008 21:51
mikähän helvetti vaivaa pärrää ku ei kierrä ajossa ku jonku 10k.
ei kureja, 200 suutin, piperrossi.
7.10.2008 1:04
hänskä kirjoitti:mutta eikös ku tzr on vakiona se 26 mm mikuni ja 170 suutin niin miten ne koot erooaa jotenkin siihen dt vakio 28 eikö ku kone on melkein sama mut suutin muka 60 numeeroo eri miten se menee?? ja mää koitin 240 suutimmella niin alaalta piti härkkiä ryypyllä kierroksille ja sit ei kiertäny muutaku joku 12 ja paukutti sille ejännästi niin mitä suutinta koittas seuraavaks??
DT:ssä virtaavampi putsari ? emt.
7.10.2008 11:30
miikähä tzrää vaivaa? vaihoin siihen pytyn, kannen ja männän, kyllä se käy, kulkee ja kiertää mutta tyhjäkäyntiä se ei suosu käymään alle jonkun 3000?? ja kuumenee kans ihan saatanasti.. ? nesteet kyllä kiertää koneessa. ja ypvs säädetty oikeaoppisesti. mutta voisko se käyä laihalla?? outoa kun ennen periaatteessa samoilla kamoilla kävi hyvin? eikä siinä tunnu kiksistä kyllä oikeen puristuksetkaan :S onkohan se tyypillistä tetsareissa?
E: ja niin kertosko joku mikä se letku on joka lähtee suljetusta säiliöstä rungon etuosasta ja tulee imukaulan päälle.. ??
7.10.2008 17:33
samppa91 kirjoitti:miikähä tzrää vaivaa? vaihoin siihen pytyn, kannen ja männän, kyllä se käy, kulkee ja kiertää mutta tyhjäkäyntiä se ei suosu käymään alle jonkun 3000?? ja kuumenee kans ihan saatanasti.. ? nesteet kyllä kiertää koneessa. ja ypvs säädetty oikeaoppisesti. mutta voisko se käyä laihalla?? outoa kun ennen periaatteessa samoilla kamoilla kävi hyvin? eikä siinä tunnu kiksistä kyllä oikeen puristuksetkaan :S onkohan se tyypillistä tetsareissa?
E: ja niin kertosko joku mikä se letku on joka lähtee suljetusta säiliöstä rungon etuosasta ja tulee imukaulan päälle.. ??
Se letku on YEIS-järjestelmän letku (YAMAHA ENERGY INDUCTION SYSTEM) ja tasaa polttoaineseosta tietyillä kierrosluvuilla. Eli se on BOOST-BOTTLE!
Jos se säiliö, tai letku vuotaa, se on sama kuin imuvuoto= käy laihalla. Selittäisi miksi kone kuumenee, eikä käy tyhjäkäyntiä. Sen YEIS-järjestelmän voi tukkia imukaulan puolelta laittamalla M8 tai M10 kokoisen pultin sinne reikään ja vaikka moottorisilikoonia tiivisteeksi. Omassa YZ 80 tukkisin tuon järjestelmän, ja rupesi käymään tasaisemmin ja tuli tehoa lisää.
7.10.2008 22:17
no tukin ton letkun, ei ollut suurta vaikutusta. putsasin myös kaasarin ja säädin neulaa ylös. eipä vaikuttanut sekään.. aika varmaa on että imuvuotoa ottaa mutta mistä...
7.10.2008 23:03
Kato vielä että sulla on se öljypumpun syöttöletku on kiinni mikä menee kaasarille tai ettei siinä ole halkeamaa. Onko sulla seosruuvin kartio ehjä? Ja tekeekö se tuota oiretta koko ajan vai kylmänä tai kuumana? Kaasuvaijerin välys? Kaasuvaijerin haaroitin kuiva? Imukaulassa halkeamia(tyypillistä vanhoissa vehkeissä)? Sylinterin alatiivistys? Monta mahdollisuutta on vikaasi. Kerro vielä tarkemmin.
7.10.2008 23:05
Kerroit just vaihtanees sylinterin ja männän. Ootko ajanut kuinka paljon sen jälkeen? Nimittäin se on ihan normaalia että se käy kuumana jos on uusi mäntä tai sylinteri, koska se kitka on suurempi hioutumattoman sylinterin ja uuden männän välissä.
8.10.2008 9:48
Se tekee tota eniten kuumana mutta kyllä kylmänäkin. Öljypumpun syöttöletku on ok. Seosruuvin kartio? missä se on? Sylinterin alatiiviste.. hmm se vois olla syylliinen kun tiivistepinnassa näytti pieni vekki olevan... toisaalta siellä on paperitiiviste + gaskettia sen molemmilla puolilla.. tosiaan uus mäntä ja hoonattu pytty on kiinni joilla on ajettu nyt varmaan 10 km... ehkäpä se kaipaakin vain kovaa ajoa
:D
8.10.2008 14:12
No ajele sen kanssa joku 50-100 kilsaa niin pitäis riittää sisäänajoksi. Sen jälkeen jos tekee vielä niin kaasarin säädöt on pielessä.
8.10.2008 18:31
juu, tänään ajoin jonkun 5 kilsan lenkin eikä ollu lämmön kans ongelmia... mutta kierrokset yhä "jää" päälle...