Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.12.2009 0:29
Vaihoin husseen minivilkut, 12V6W polttimoilla ja nyt välkkyy liian nopeesti. Kuinka suurta vastusta ja mihin väliin, vaiko rele vaihtoon?
26.12.2009 15:09
Derbi GPRrää kun starttaa niin startti niinku pyörii tyhjää et missä vika? eiks se sit vaan lyö sitä sinne rattaille vai mikä on? onko jollai kokemuksia tommosesta?
31.1.2010 17:29
Itellä nsr:ssä pyöritti tyhjää kun akku oli sippi. Lataa akku ja testaa uudelleen.
21.2.2010 21:06
-maggonen- kirjoitti:Derbi GPRrää kun starttaa niin startti niinku pyörii tyhjää et missä vika? eiks se sit vaan lyö sitä sinne rattaille vai mikä on? onko jollai kokemuksia tommosesta?
Joo akku saattaa saiheuttaa tuon. Itellä taas Cagiva Mitossa sellasta ongelmaa, että kipinä on hukassa! Puola on just ostettu, tulpanhattu- ja johto vaihdettu ja tarkistettu. Puolalle tulee virta ja pyttyyn tulee maa niinkuin kuuluukin! Eli voiskos joku ystävällisesti kattoa, että mitä virtaa sinne puolalle pitäis tulla niin voisin sitten verrata, onko vika jossain pidemmälläkin. Tuo puola on käytettynä ostettu joten siinäkin saattaa olla vikaa!
22.2.2010 21:24
Mikä tossa startissa on kun
kylmällä koneella nappia painaessa rele vaan naksahtaa? Eli ei lähe pyörittämää starttia ollenkaan. Sitten kun työntelee käyntiin ja ajaa koneen lämpimäks niin startti toimii ihan normaalisti. Nyt on kokonaan uus akkukin kiinni eli ei oo siitä kiinni
Jos jollain olis jotain käryä mistä vois kiikastaa niin kiitos jo etukäteen!
23.2.2010 18:44
-maggonen- kirjoitti:Derbi GPRrää kun starttaa niin startti niinku pyörii tyhjää et missä vika? eiks se sit vaan lyö sitä sinne rattaille vai mikä on? onko jollai kokemuksia tommosesta?
Jooh ittellä oli sama vika. Oli mennyt startin rattaan tukilevy eli se taaimmainen osa vauhtipyörän puolelta paskaks. Vaihdettiin se ja sit huomattiin et startti pyörii väärään suuntaan. Korjaaminen onnistuu kääntämällä starttimoottorin kotelon (sitä missä magneetit on) toisin päin.
7.3.2010 17:40
Tässä nyt ei viasta oo kyse, mutta jos joku osaa sanoa että mikä mahtaisi olla yamaha tw:ssä varmastikin esiintyy joissain muissakin yamahan pyörissä. Eli nopeusmittarin sisälle menevän anturin mahdollinen tehtävä kun siellä on anturi joka reagoi lämpöön eli kun mitarivalo palaa tarpeeksi kauan niin se lämmittää anturia sen verran, että anturi yhdistää metalliliuskat. Erikoisinta on se että anturin toinen johto menee cdi boksiin toista johtoa en vielä löytänyt ollenkaan. Itse mietin että voisiko anturi muuttaa koneen lämmetessä sytytyksen ajoitusta jotenkin ? Jotkut arveli myös kierrostenrajoitinta ja aikaisemmin se rajoittikin kunnes vaihdoin ilmanputsarin joten sekin saattoi vaikuttaa, mutta toisaalta saatoin samaan aikaa vaihtaa ledin mittaristoon eli liuska ei enää yhdisty ollenkaan kun lämpöä ei synny, mutta jotenkin tuntuu kummalta että kierrosrajoitin toimisi jollain lämpöanturi systeemillä
8.3.2010 19:58
Mikäköhän mahtais hussen (-06) mittarissa olla, kun näyttää jotenkin hirmu huonosti lukemia, esim. jos vauhtia on 48 niin 8:sta näkyy vaan puolet, vähän niinkuin puolet mittarista olis pimeenä. Ja mitä enemmän kierroksia sitä vähemmän näkyy mittarista. Hieman vaikea selittää mutta toivottavasti joku edes ymmärsi
Johdot katottu ja kunnossa on. Ettei olisi jännitteensäätimessä häikkää?
10.3.2010 23:40
Onko kenelläkään kokemusta, että CDI-boksi menee rikki niin, ettei kierrä tarpeeksi?
Itsellä DT seisoi jonkin verran ulkona kylmässä ja märässä, ennen kuin sain aloitettua projektin. Valmistumisen jälkeen maksimikierrokset on ollu 7200rpm, mutta usein ne myös jää jonnekkin 4000 kierroksen hujakoille.
Kaikki normaali on tsekattu. Eli kaasarin säädöt, tulppa, puolat ja pakoaukonsäädin. CDI ilmeisesti säätää sytytysennakkoa kun kierrokset kasvaa, joten voiko se mennä rikki olla niin, että säätö ei enää toimisikaan? Matalilla kierroksilla siis toimii mainiosti.
11.3.2010 10:58
Tietääkö joku että passaisko tämmöne puola
http://www.mc-scatter.com/sytytyspuola- ... -1390.html honda cb 125t:hen ?
21.3.2010 19:34
Mitä luulette onko aprilia af1:ssä valorele paskan ku ei vaihda lyhkäsiä pitkiksi mutta pitkien valojen valo palaa mittaristossa kokoajan vaikka mitä tekis? Tuskin uus on kallis ja mistä päin se löytyy?
29.3.2010 19:34
En keksiny muualle laittaa, eli mitä tietää että jammussa ypvs toimii? tai mistä tietää että muuen pakoaukon säädin pelaa niinku pitää?
30.3.2010 7:44
deeteemies kirjoitti:En keksiny muualle laittaa, eli mitä tietää että jammussa ypvs toimii? tai mistä tietää että muuen pakoaukon säädin pelaa niinku pitää?
Kun käännät virta-avaimen, kuuluu servon liikkeestä surina, kun se testaa toimivuutensa.
30.3.2010 15:54
En tiä onko tämä nyt oikea topiikki kysyä tätä, mutta onko kuinka vaikeaa laittaa ktm sx:sään exc:n valot ja onko edes mahollista? jos joku tietää niin pistäkää vähän informaatiota
30.3.2010 23:05
Tarkotus olisi hommata pärrään ledivilkut joka nurkkaan, niin tarvitseeko siinä sitten loppujenlopuksi vaihtaa muuta kuin elektroninen rele vakion tilalle? Lueskellut täältä ja osa sanonut että pitää olla vastukset, tai rele, tai jopa kummatkin.. miten se nyt menee?