Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

8.5.2007 19:25

trilog kirjoitti:
iiro666 kirjoitti:Kannattaako tota ravea laittaa ollenkaan a1 tehoselle räsälle?
Ei, koska hyöty on hyvin pieni. Se putki kuristaa ne hyödyt pois mitä RAVEsta ehkä voi saada.


No itseasiassa ne putken kurit ei kurista NIIN paljon. Joten, jotakin hyötyä varmasti on, mutta kyllä se putkikin kannattaa sitten vaihtaa samalla. Ihan sama se on jos pyörässä on 22kW tai 16kW kun jää kiinni. Joka tosin on melkoisen epätodennäköistä.

8.5.2007 19:27

Mr. Speed kirjoitti:
trilog kirjoitti:
iiro666 kirjoitti:Kannattaako tota ravea laittaa ollenkaan a1 tehoselle räsälle?
Ei, koska hyöty on hyvin pieni. Se putki kuristaa ne hyödyt pois mitä RAVEsta ehkä voi saada.


No itseasiassa ne putken kurit ei kurista NIIN paljon. Joten, jotakin hyötyä varmasti on, mutta kyllä se putkikin kannattaa sitten vaihtaa samalla. Ihan sama se on jos pyörässä on 22kW tai 16kW kun jää kiinni. Joka tosin on melkoisen epätodennäköistä.
No siis kyllähän se putki niitä RAVEn tuomia tehoja hävittää. Helpompi laittaa vaan TT-putki ja muutenkin TT:ksi niin ei tarvitse säätöjä niin paljoa hakea.

8.5.2007 19:35

trilog kirjoitti:
Mr. Speed kirjoitti:
trilog kirjoitti:
iiro666 kirjoitti:Kannattaako tota ravea laittaa ollenkaan a1 tehoselle räsälle?
Ei, koska hyöty on hyvin pieni. Se putki kuristaa ne hyödyt pois mitä RAVEsta ehkä voi saada.


No itseasiassa ne putken kurit ei kurista NIIN paljon. Joten, jotakin hyötyä varmasti on, mutta kyllä se putkikin kannattaa sitten vaihtaa samalla. Ihan sama se on jos pyörässä on 22kW tai 16kW kun jää kiinni. Joka tosin on melkoisen epätodennäköistä.
No siis kyllähän se putki niitä RAVEn tuomia tehoja hävittää. Helpompi laittaa vaan TT-putki ja muutenkin TT:ksi niin ei tarvitse säätöjä niin paljoa hakea.


Siis tottakai hävittää, mutta jos katotaa yksittäisen TT-osan tuomaa etua, niin kyllä se kurilaipan pois ottaminen tuo eniten. Putki on vielä hyödyttömämpi pelkästään, ku RAVE. Tätä vähän ajoin takaa. Eipä yksittäisen kuristuksen poisottamisessa oikein mitään mieltä ole :)

8.5.2007 19:45

Mr. Speed kirjoitti:Siis tottakai hävittää, mutta jos katotaa yksittäisen TT-osan tuomaa etua, niin kyllä se kurilaipan pois ottaminen tuo eniten. Putki on vielä hyödyttömämpi pelkästään, ku RAVE. Tätä vähän ajoin takaa. Eipä yksittäisen kuristuksen poisottamisessa oikein mitään mieltä ole :)
Aa joo, kun tuolta kantilta katsoo. Tosiaan joo, enempi se RAVE tuo tehoa kuin pelkkä putken kuristuksen poistaminen.

8.5.2007 19:49

trilog kirjoitti:
Mr. Speed kirjoitti:Siis tottakai hävittää, mutta jos katotaa yksittäisen TT-osan tuomaa etua, niin kyllä se kurilaipan pois ottaminen tuo eniten. Putki on vielä hyödyttömämpi pelkästään, ku RAVE. Tätä vähän ajoin takaa. Eipä yksittäisen kuristuksen poisottamisessa oikein mitään mieltä ole :)
Aa joo, kun tuolta kantilta katsoo. Tosiaan joo, enempi se RAVE tuo tehoa kuin pelkkä putken kuristuksen poistaminen.

tätä vähän itsekki aattelin:D

9.5.2007 20:51

http://www.motot.net/talli/10015 onks tuo ihan järkevä juttu nyt? ostanko oikeen raven vai tollasen? mitä hyöty ja haitta puolia on kun vertaa ravea ja tollasta laippaa??

9.5.2007 21:11

Epeli1234 kirjoitti:http://www.motot.net/talli/10015 onks tuo ihan järkevä juttu nyt? ostanko oikeen raven vai tollasen? mitä hyöty ja haitta puolia on kun vertaa ravea ja tollasta laippaa??


No jos mahdollista niin kannattaa ostaa rave ehdottomasti. Kun korotat vakiolaippaa niin alaväännöt häviää täysin ja bensan kulutus nousee reilusti :( Itse ajoin 2 tuntia korotetulla laipalla ja sen jälkeen ostin raven :) Kannattava ostos!!

9.5.2007 21:48

ahaa joo :D muiden mielipiteitä? paljos se sit maksaa? mistä niit saa? laittaakaapas viel se lista missä oli kaikki osat sieltä saksasta vai mistä lie, siis varmasti kaikki mitä tarviin siihen, ja sit tilaus ohjeet jos sivut on saksaks :)

9.5.2007 22:11

1 13071N Rave valve cable (new part)N 11,17
1 13103G Supp. (used)G 2,14
1 13109N Rave Gearcase (new part)N 87,41
1 13127N Rave cont. Solenoid (new part) N 79,08
1 86025G cap G 57,35
1 86026N seal N 2,51
1 86027N O-ring N 3,70
1 86028N Oilseal N 5,59
1 86029N spring (new part)N 3,93
1 86030G Exhaust valve G 47,09

Tuossa on kaikki osat. Ja postikulut on +20e

E: osat sivulta; www.geiwiz.de

10.5.2007 18:10

Pitääkö pääsuutinta laittaa isommaksi, jos laittaa pelkän raven kiinni? Muuten ihan vakio (putki, putsarissa kuri jne.).

10.5.2007 18:38

Epeli1234 kirjoitti:http://www.motot.net/talli/10015 onks tuo ihan järkevä juttu nyt? ostanko oikeen raven vai tollasen? mitä hyöty ja haitta puolia on kun vertaa ravea ja tollasta laippaa??

Yläkierros tehot samat kuin ravella mutta alakierroksilla ei tehoja paljonkaan.

10.5.2007 21:10

siis nuoko osat tulee täysin varmasti alipaineella toimivaan säätimeen, eli rave2:seen?? maksaa 300e! eikö saa halvemmalla? :|

10.5.2007 21:28

Siis nuo osat ovat rave1:sen eli sähköisen raven. Ja tuo rave2 toimii paineella (tai jollain vastaavalla) ja maksaa noin 100¤ niinkuin tuolla mototallissa semmoinen olisi myynnissä!

10.5.2007 22:47

laitatko linkin siitä kun ei löydy? :|

11.5.2007 7:39

Ei ois kellää käytettyy ravee myynnis? vai mistä sais halvimmillaa raven? ku pitäs saada Replicaa lisää vauhtia :D