Itsellä tuli ohje Hemmin mukana B5 johdon katkasemista varten. Ohje oli tosin Italiaksi, josta Google kääntäjällä sain jotain selkoa, että mitä siinä suurinpiirtein kerrottiin sekä mitä tämän johdon katkaisu vaikuttaa. tse en kuitenkaan katkaissut kyseistä johtoa tuolta yläpäästä, vaikka tuossa ohjeessa niin käskettiinkin. Vain liitimen päästä. Lappu kuvassa:
Reikälevyä ei saa poijes kokonaan, koska tällöin ilmanputsaria ei saa kiinni. Itse suurensin reijät mahollisimman suureksi. Piirsin levyyn ilmanputsaria hyväksikäyttäen viivaa ja suurensin sitten puukolla vuollen viivojen mukaisesti. Viimeistelin viilalla. Kuva otettu ennen viimeistelyä.
Suutimista en osaa sanoa, sillä itsekkään hallitse säätämistä aivan täysin.
Siitä tulikin mieleen, että onko itsellä suutin joko liian pieni vaiko suuri, kun ennen Scalvinin "piikkiä" pyörä nykii vähäsen. Ei tapahdu täyskaasu kiihytyksessä vaan, kun lähtee kiihyttämään esim. 3/4-vaihteella 40kmh vauhdeista. Myös aikasemmin kun ei olla tulossa "piikille" pyörä kiihtyy ilman nykimättä vasta "piikille" tultaessa nykimistä tapahtuu ja sen jälkeen taas kiihtyy hyvin. Neulaan en ole koskenut.
Myös Scalvinin vaihdon jälkeen takalippa on nokeentunut pakoputken edestä. Ei taida liittyä säätöihin? Taitanee olla ihan normaalia ainakin kylmänä käynistäessä pyörä sylkee nokea kätee, kun kaasua kääntää. Nokeentunut varmaa siitä. Ikävänhän näkönen sellainen maitokahvin värinen rantu valkoisessa takalipassa.
Minkä verran koneessa täytyisi olla puristuksia? Itse sain 4bar, kun pariin kertaan mittasin. Startilla pyöräytin konetta. Kuulostaa kyllä todellä mitättömältä. Kaverilla oli samat 4bar ja kun hän aukaisi koneen sivuäänen takia, oli männän helma ollut murtunut ja öljyrengas poikki. Ääni ei ollut kuitenkaan tullut männästä vaan alakerran väljästä laakerista.
Öljyä pyörä ei ole syönyt tippaakaan 20km aikana. Jotenkin tunnuttaisin, että joku olisi käynyt kaatamassa öljyä koneesta pois... Jos kerta viimeksi söi 40km aikana 2,5dl.