Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.5.2013 23:40
14/36 välithän on vielä raskaammat mitä 14/38. Ei mikään ihme kun ei kierrä kuin sen 10k
Mutta sitten asiaan, itselläni on 180cc malossi 36mm keihin pwk vapari suodatin ja giannellin putkisto 14/38 välityksillä eikä kerää huippuja kuin 142 km/h ja kiertää hikisesti 10k Vapaalla kun kierrättää niin kiertää 10k ja alkaa pätkimään rajoittimen tavalla. Olisiko syynä liian iso suutin? Kertokaas muut malossi miehet mikä vialla.
ps: Nsr on fighter mallinen elikkäs ilmanvastus on paljon suurempi mitä normaali mallisena.
28.5.2013 7:28
Oho mistäs toi 14/36 tuli kummittelemaa
siis 14/38 mul on 2-3 piikin tarkkuudel, ainaki mitä mun laskutaitoihin on luottamist
28.5.2013 14:06
Kokeile vaihtamalla 13 piikkinen eturatas jos vaikuttaisi asiaan positiivisesti
Tai sitten katsot kaikkien suuttimien koot ja vertaat niitä tt-näsärin suuttimiin.
29.5.2013 14:05
Thejuti kirjoitti:14/36 välithän on vielä raskaammat mitä 14/38. Ei mikään ihme kun ei kierrä kuin sen 10k
Mutta sitten asiaan, itselläni on 180cc malossi 36mm keihin pwk vapari suodatin ja giannellin putkisto 14/38 välityksillä eikä kerää huippuja kuin 142 km/h ja kiertää hikisesti 10k Vapaalla kun kierrättää niin kiertää 10k ja alkaa pätkimään rajoittimen tavalla. Olisiko syynä liian iso suutin? Kertokaas muut malossi miehet mikä vialla.
ps: Nsr on fighter mallinen elikkäs ilmanvastus on paljon suurempi mitä normaali mallisena.
Kokeile säätää, osta pienempiä suuttimia muutamaa eri kokoa. Tosin voi neulakin olla vääränlainen jne. Parhaan tuloksen saisi kun säädättäisi penkissä, mutta se taas maksaa.
(mainostan hieman, ei kellään tarvetta nsr:lle?)
3.6.2013 1:39
Moro, Näsäriinhän on tt pääsuutin 135 kokoa, itellä on tt näsäri ja siinä on tällähetkellä giannelli, piperi ja pääsuutin on kokoa 145. Mutta silti tuntuu aika laiskalta ja keskikaasulta booaaa... Joten mistä kohtaa rupian säätämään, isompaa suutinta vai mitä?? Tosi laiskan olonen ja tuntuu että säädöt olisivat vielä hakusessa. Ihmettelen vain että nyt on jo 145 suutin ja tt suutin on 135 niin miten se voi käydä niin laihalla...
23.6.2013 21:37
Just tuli ostettuun näsäri vm. 2003 joho oli kaik maholliset rempat tehty ja näin, mut nyt ku sen kotoon käynnistää ni kuuluu sellane outo tärisevä ääni jostai päi, enkä tiiä meinaako nakutusta vai mitä? oisko jollain ideaa?
28.6.2013 15:26
Tuo tärinä saattaakin johtua joistain katteista tai muista kun vanhallakin omistajalla aina kuulemma ollut.. Mutta mikä on kun joskus harvoin saattaa kierrokset yhtäkkiä kytkin pohjassa tai vapaalla nousta jonnekki 5000 eikä laske ellei taas lähde ajamaan? ja nyt yhtäkkiä kulutuskin oli sitä luokkaa, että koko tankki meni reilussa 100km:ssa? :O mikä avuksi
30.6.2013 11:45
Kaveri tuo mulle näsärinsä männänvaihtoon niin ajattelin kysyä onko siinä jotain erityistä huomioon otettavaa juuri näsärin kohdalla? Senverta jo lukasin että pakoaukonsäätimessä on joku vääränkätinen mutteri, mutta vielä kaipaisin tietoa onko pytty pinnotettu, mistä halvimmalla laadukas mäntä (mitkä ovat valmistajavalikoimat näsärin kohdalla?) ja paljonko kuuluu olla squish näsärin sylkässä ja kannessa? Hakua koitin jo laihoin tuloksin.
1.7.2013 15:55
Tarttisi nyt pikaista apua kaasarin kanssa. Ongelmana tuon lorton kanssa on se etten tiedä edes miten nuo letkut menee kaasuttimeen, esim mitkä reikä on pääbensaletkulle jne. En löydä selitystä edes etsimällä =)
1.7.2013 17:20
Elikkäs kaasarin oikealla puolella se iso on bensaletkulle ja se harmaa pieni on ylivuotoletkulle. Vasemmalla puolella semmonen "kultainen" on tuoreöljyvoitelulle ja tälläkin puolella on semmonen harmaa pieni nippa joka on ylivuotoletkulle. Kaasarin pohjassa on myös yksi ylivuoto.
1.7.2013 18:09
Kiitti tuosta miksu
Asiasta kolmanteen -> Mielenkiinnosta ihmettelen mikä tuo RC valve tuossa koneen oikealla puolella on josta lähtee kaksi vaijeria ylöspäin?
2.7.2013 20:30
mites tosiaa sais sillee laitettuu et nyt ku tuos on noi xenonit laitettu pitkiin kumpaankin valoon, ja lyhyis vaa parkit, ni sillee et parkit ois vaa sillo ku valot on "pois päältä" ja lyhyis palais normi polttimo toises ja pitkis xenon toises valossa?
Ja eihän oo normaalia että näsä kuluttais koko tankillisen n. 100km ajos? (suutin tosiaan 135 ja tyhjä putki)
2.7.2013 21:54
Aika monimutkaselta kuulostaa, mutta lyhyen polttimon kytket ainakin normaalisti. Näsärissähän on se pitkän polttimo sama kuin lyhyen polttimo, eli voi mennä aika vaikeeksi saada tolleen palamaan niinkuin selitit. Itse en tosin ole noista xenoneista niin hyvin perillä, hyvinhän tommonen varmasti on mahdollista kunhan tietää mitä tekee.
Ei ole normaalia, n. 200km pitäs päästä täydellä tankilla. Bensankulutus siis normaalisti 4-6l satasella. Onko sulla pakoaukonsäädin käytössä?
3.7.2013 11:42
no pitää noita valoja vielä miettiä, mutta kuitenkin joku parempi ratkasu ois jees ku nyt ei tosiaan ole muutaku parkit ja ylikirkkaat xenonit
ja ainaki vanha omistaja sanos et on käytös ja säädöis, mut mites sen voi testata? :O