Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

28.9.2008 23:57

Näyttäis siltä, että männänrenkaat on vahvaa tekoa. Männässä oleva männänrenkaan uravälys on ollut liian suuri männänrenkaaseen nähtynä ja männänrengas on lepattanut männänrengasurassa edestakaisin ja sen takia männänrengasura on kulunut/hakkautunut tuon näköiseksi. Männän vaihtovälit on ollut taas tiedossa :lol:

29.9.2008 14:07

Sen siitä saa kun ostaa muilta eika suoraan uutta. 8)

29.9.2008 15:38

männän renkaat on voin u olla väärin päin ja sit se on ollu liian väljä se rangaan ura.. ;)

29.9.2008 17:08

Sain sen äsken auki ja selvisi että mäntä oli väärinpäin :D
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/33743
tässä tulos

30.9.2008 15:04

Hah, perus.

1.10.2008 18:12

Mitä meinaa kun tetsussa palaa mittaristossa se punainen valo? :eek:

1.10.2008 18:37

Mpmonsteri kirjoitti:Mitä meinaa kun tetsussa palaa mittaristossa se punainen valo? :eek:


Se on öljyvalo.

1.10.2008 18:38

Mpmonsteri kirjoitti:Mitä meinaa kun tetsussa palaa mittaristossa se punainen valo? :eek:


2t öljy lopussa. palaa vapaa valon kassa aina mutta jos vaihe päällä palaa nii sit lopussa. ?

1.10.2008 21:57

johani kirjoitti:
Mpmonsteri kirjoitti:Mitä meinaa kun tetsussa palaa mittaristossa se punainen valo? :eek:


2t öljy lopussa. palaa vapaa valon kassa aina mutta jos vaihe päällä palaa nii sit lopussa. ?

Joo öljy oli lopussa

2.10.2008 17:30

mitäs suutinta ootte laittanu gianellin ja 32mm mikunin ja teholäppien kanssa?? ja pytty on aika isossa koossa ?? :)

2.10.2008 23:15

hänskä kirjoitti:mitäs suutinta ootte laittanu gianellin ja 32mm mikunin ja teholäppien kanssa?? ja pytty on aika isossa koossa ?? :)


+/- 300 kuuskantti laittaisin jos detsissä itellä ois samat ?

3.10.2008 15:58

aika järee suutin? mut eikös sulla ollu vähän viilailtu sylinteriä?

Joo mut, Meikä vähän koeili nostella puristuksia tetsusta. kun vakiot on ne 5,9:1 niin vein kannen kaverille koneistamolle ja käskin ottaa 0,5mm pois kannesta joka samssa sit suoristettiin..

Tänään mittasin puristukset jotkaoli lisääntyny kyllä ihan jallal huomattavasti.. niin saatiin lukemat 10,2:1 että ihan hyvin noin pinellä madalluksella..

3.10.2008 16:06

N|ba kirjoitti:aika järee suutin? mut eikös sulla ollu vähän viilailtu sylinteriä?

Joo mut, Meikä vähän koeili nostella puristuksia tetsusta. kun vakiot on ne 5,9:1 niin vein kannen kaverille koneistamolle ja käskin ottaa 0,5mm pois kannesta joka samssa sit suoristettiin..

Tänään mittasin puristukset jotkaoli lisääntyny kyllä ihan jallal huomattavasti.. niin saatiin lukemat 10,2:1 että ihan hyvin noin pinellä madalluksella..


Muistathan että puristus SUHDE ja puristus PAINEET on 2 eri asiaa :) vaikka liittyvätki toisiinsa paljon, mutta yleensä ku mitataan puristukset niin mitataan puristuspaineita ja yksikkö on baaria.

300 suutin on ollu 28mm vakiokaasarissaki hyvin toimivana. vireinä läpät, vapariänkkä, pipercross.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 3.10.2008 17:27, muokattu yhteensä 2 kertaa

3.10.2008 17:12

Mjoo noh.. kyllä mun laitteesta ainakin vetoja nyt löytyy paremmin :).. pitääpi koekilla itellä isompaa suutinta jos sulla 300 on.. mulla 34mm keihin 200 kokosella suuttimella.. arrowin putkistolla ja isolla piperillä.. ja miedosti paranneltu kanavia..

3.10.2008 17:29

eri kaasarilla eri asteikot. vakiokaasarilla oli 300 kuuskantti parhaimmillaa ja hyvin toimi. nyt 35millinen mikuni ja 350 kuuskantti pääsuutin.