Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

7.11.2009 12:32

Kawasaki Kx kirjoitti:
Krukoda kirjoitti:
Kawasaki Kx kirjoitti:No koita vaikka latailla akku, ja tyhjennä vaikka kaasari, ettei ole vettä kondensoitunut. ja hörähtääkö käyntiin kun tulpanreijästä laittaa tilkan bensiiniä?

´
akku ladattu kaasari putsattu..voikohan johtua tulpasta?
kun kokeilen kun starttia paino niin tuli vähän pakokaasua putkesta..??
tossa on hyvin vaikea ottaa tulppa..on niin syvällä


Kannattaa kattoa se tulppa, että kastuuko edes. Samalla sitten vaihtaa vaikka uuteen.


juu katoin tulpan ja ne kastuu..ja haisee bensalle..
eli sytytykseessä on varmaan nyt sitten vika..puristuksia pitäis olla

23.11.2009 21:18

Moi!
Kyselisin täältä että mistä johtuu tommosen yamaha dt 125 valojen himmeneminen tyhjäkäynnillä. Menee nimittäin todella himmeäksi ja häiritsee etenkin näin talvi aikaan, kun vetää kytkimen pohjaan ennen mutkaa.

Voisko johtua jännitteen säätimestä? Akku se ei ainakaan ole, sillä sen ostin juuri. Akulta mitattuna voltteja tulee 13,8-15V. Mikä vikana? kiitokset jo etukäteen.

23.11.2009 23:05

Kannattaa mitata paljon sinne säätimelle tulee.

26.11.2009 0:35

Mulla on sellanen ongelma että kun painan starttia, kuulostaa niinkun pyöris hetken normaalisti ja pyörittäs ratasta niinkun pitää, sitten pyöriminen hidastuu ihan kun olis akku loppumassa, sitten kuuluu kilahdus ja kuulostaa siltä että startti pyöris tyhjää. Koitin vaihde päällä kytkin ylhäällä kun perä oli ilmassa ja rengas pyöri niin kauan että kuului se kilahdus, eli vissiin starttimoottori pyörittää kuitenkin siihen asti niinkun pitääki? Uus starttirele, uudet hiilet ja starttimoottori putsattu kunnolla sekä sisältä että ulkoo. Akku on ladattu täyteen ja antaa sillonkin vaan 12,2V ja tippuu 5-7V paikkeille kun yritän startata. Epäilisin että vika on ainakin osittain akussa, mutta mistä ihmeestä toi kilahdus oikein tulee? Uutta akkua en oo pelkän epäilyn takia raaskinut ostaa.

Voisko tuo jotenkin vaikuttaa kun releenä on 12V 80A eikä 12V 70A kuten alkuperäinen? Huollossa sanoi että tuskin 10A ero mitään tekee mutta varma ei ollut.

26.11.2009 1:27

Ei se rele vaikuta. Tuo on vain virrankesto, joka nyt on siis alkuperäistä parempi.

Vikaa.

26.11.2009 19:08

Asiaan. Vaihoin kytkinlevyt RS:sääni ja kun laitoin kopan kiinni niin sähköstartti ei toimi eikä lähe työntämällä käyntiin, kaikki muut sähköt toimii eli joku ei vaan anna sen lähteä käyntiin. Jalan katkasija toimii. Starttikin toimii kun laittaa virtapiuhan suoraan akkuun, mutta ei lähe käyntiin. Ton kytkinkopan kiinni ja irtiottamisenhan ei pitäs sähköihi mitenkää vaikuttaa, mutta jotenki ei lähe vaa käyntii enää edes työntämäl. Jos joku viittis vähä neuvoi antaa? Kiitos.

26.11.2009 21:18

windder kirjoitti:Moi!
Kyselisin täältä että mistä johtuu tommosen yamaha dt 125 valojen himmeneminen tyhjäkäynnillä. Menee nimittäin todella himmeäksi ja häiritsee etenkin näin talvi aikaan, kun vetää kytkimen pohjaan ennen mutkaa.
Voisko johtua jännitteen säätimestä? Akku se ei ainakaan ole, sillä sen ostin juuri. Akulta mitattuna voltteja tulee 13,8-15V. Mikä vikana? kiitokset jo etukäteen.

Normaaliahan se on että nuo valot himmenee, kun tyhjäkäynnillä ei tule samaa jännitettä magneetolta kun isommilla kierroksilla.

28.11.2009 2:54

Mokuli kirjoitti:
windder kirjoitti:Moi!
Kyselisin täältä että mistä johtuu tommosen yamaha dt 125 valojen himmeneminen tyhjäkäynnillä. Menee nimittäin todella himmeäksi ja häiritsee etenkin näin talvi aikaan, kun vetää kytkimen pohjaan ennen mutkaa.
Voisko johtua jännitteen säätimestä? Akku se ei ainakaan ole, sillä sen ostin juuri. Akulta mitattuna voltteja tulee 13,8-15V. Mikä vikana? kiitokset jo etukäteen.

Normaaliahan se on että nuo valot himmenee, kun tyhjäkäynnillä ei tule samaa jännitettä magneetolta kun isommilla kierroksilla.
Vanhan mallin deeteessä tulee nääs virta valoille suoraan magneetolta eikä akun kautta.

1.12.2009 15:47

Räsässä kun vääntää virrat päälle palaa heti sulake.. Onko kenelläkään muulla käynyt vastaavaa?

Joku siellä ottaa maihin, mutta mistäs vikaa kannattas lähtee etsimään? Varmaan sata piuhaa lähtee niin ei jaksaisi jokaista tarkistaa...

1.12.2009 17:05

millanen on deeteen sytytysjärjestelmä? kärkisytytys vai elektroninen sytytys? ku tässä on nyt ilmenny semmosta ongelmaa et rupee täyskaasulla röpeltämään ja pätkimään. tsekkasin tietopankin jutun siitä ja siellä mainittiin

"Jos katkojan kärkiväli on liian pieni, moottorin käynti muuttuu röpöttäväksi ja kierrosten otto vaikeutuu. Sama tapahtuu, kun katkojan kärjet kuluvat."
niin että jos pikaista vastausta sais nii olisin kiitollinen :)

1.12.2009 17:15

J.K.S kirjoitti:millanen on deeteen sytytysjärjestelmä? kärkisytytys vai elektroninen sytytys? ku tässä on nyt ilmenny semmosta ongelmaa et rupee täyskaasulla röpeltämään ja pätkimään. tsekkasin tietopankin jutun siitä ja siellä mainittiin

"Jos katkojan kärkiväli on liian pieni, moottorin käynti muuttuu röpöttäväksi ja kierrosten otto vaikeutuu. Sama tapahtuu, kun katkojan kärjet kuluvat."
niin että jos pikaista vastausta sais nii olisin kiitollinen :)


Ihan elektroninen sytytys on

1.12.2009 17:17

jeps kiitti tiedosta.

1.12.2009 18:13

ekju kirjoitti:Räsässä kun vääntää virrat päälle palaa heti sulake.. Onko kenelläkään muulla käynyt vastaavaa?

Joku siellä ottaa maihin, mutta mistäs vikaa kannattas lähtee etsimään? Varmaan sata piuhaa lähtee niin ei jaksaisi jokaista tarkistaa...


Helpoin kai lienee ottaa tankki ylös ja katsoa akun lähettyvillä näkyvissä olevat johot. Siitä sit mukava alkaa seuraileen johtoja, ja etsiä vikaa samalla purkaen katteita.. :P

5.12.2009 15:36

Kiitokset Epi_:lle ja Mokulille! Nyt on paljon selvempi tämäkin asia.

10.12.2009 0:31

ekju kirjoitti:Räsässä kun vääntää virrat päälle palaa heti sulake.. Onko kenelläkään muulla käynyt vastaavaa?

Joku siellä ottaa maihin, mutta mistäs vikaa kannattas lähtee etsimään? Varmaan sata piuhaa lähtee niin ei jaksaisi jokaista tarkistaa...

Palaako sulake, vaikka valot olis pois päältä samalla ku väännät virrat päälle? Jollei pala, niin etu- ja takalamppujen ja rekisterikilven valon johtoja kannattaa syynätä sieltä polttimoiden läheltä josko ottais maihin. Sulla on rave 1? Voi myös olla sekin, kun pistät virrat päälle ja koittaa siirtää laippaa sähkösesti, ni säätimen piuhat ottaa runkoon.