Siinä ohjeet sytytyksen säätöön, Kuka kokeilee ekana
.
1. Valuta öljyt ulos.
2. Irrota eturattaan suoja.
3. Irrota vapaavalon kytkimen johdot, teippaa pois tieltä ja merkitse.
4. Irrota staattorikopan puolen pultit
5. Irroita maadoitus johto ketjun takaa (moottorissa kiinni pultilla, älä unohda laittaa pulttia takaisin)
6. Varovasti irrota staattorin puolen poski, ole varovainen tiivisteen kanssa, ettei mene rikki.
7. Käännä koppa ympäri ja katso staarroria, näet ajoitussensorin ja kaksi pulttia jotka pitelevät sitä,
ota pultit irti ja nosta sensori irti kopasta, joudut nostamaan myös kumiset suojaupalat johtojen mukana, ja kiinnitä se johonkin mihin sen saa tukevasti jotta voit työstää sitä. Aseta staattorinkoppa moottorin viereen, ja tue se jollain (teippi tms).
8. Suojaa kaikki tärkeät osat räteillä tai vastaavilla, jotta viilausjätettä ei joudu minnekkään.
9. Sensorin pohjassa/jalustassa on kohdistusrenkaat viilaa nämä ensimmäisenä pois.
10. Katso sensoria niin kuin se olisi staattorinkopassa. Käytä 6mm paksua pyöröviilaa ja pidennä sensorin kiinnitysreikiä oikealle päin 3mm alkuperäisistä paikoista ( ohjeiden alkuperäinen tekijä mitannut että 3mm vastaa 4 astetta). Varo ettet viilaa reikiä pystysuunnassa!
11. Viilaa hieman sensorin paikan lähistöltä valumetallia pois jotta saat sensorin uudelle paikalleen, varo puhkomasta mitään!
12. Puhdista kaikki osat viilausjätteestä ja ruuvaa sensori uudelle paikalleen ja laita pyörä kasaan
EN ota vastuuta jos rikot pyöräsi. Alkuperäiset englannin kieliset ohjeet yzf r125:seen löytyy tästä:
http://www.yamahar125.com/threads/thing ... yths.3436/