Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

3.7.2013 13:17

Kun noissa starteissa on noita vapaakytkimiä, niin mulla toiseen suuntaan se nappaa heti kiinni, mutta toiseen suuntaan kun pyörittää kampuraa ja pitää sormella, niin pikkuisen yrittää pyöriä mukana, onko siinä siis vikaa vai ihan normaalia?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

3.7.2013 14:53

kirvesmies1 kirjoitti:Kun noissa starteissa on noita vapaakytkimiä, niin mulla toiseen suuntaan se nappaa heti kiinni, mutta toiseen suuntaan kun pyörittää kampuraa ja pitää sormella, niin pikkuisen yrittää pyöriä mukana, onko siinä siis vikaa vai ihan normaalia?

Ainakin ton sun edeltävän kuvan perusteella kaikki näytti hyvältä, tosta selostuksesta en ihan saanu kiinni. 4t konettahan siis ei saakkaan ikinä pyörittää kuin yhteen suuntaan, venttiilikoneisto ei tykkää väärästä suunnasta : :roll:
Mutta siis jos se on aikasemmin toiminu niin oletettavasti toimii yhä, vai onko sulla ollu ongelmaa sen suhteen et startti pyörii ajon aikana mukana? :)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

3.7.2013 15:42

No moottorista kuuluu sivuääni, enhän mä sitä muuten olis avannukkaa. Enkä kyllä tiedä että mistä se johtuu, mutta oon arvellu että vois olla tosta startin mekanismista. Kun tuossa keskimmäisen rattaan tapissa on klappia, niin ku sitä heiluttaa se kuulostaa vähän samalta sivuääneltä mitä tulee kun moottori on käynnissä. Enkä kyllä tiedä että pyöriikö startti moottorin käydessä

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

4.7.2013 1:57

kirvesmies1 kirjoitti:No moottorista kuuluu sivuääni...

Voi toki olla tuo starttikin, mutta veikkaisin sitä perinteistä eli rallattavaa nokkaketjua ;) Kauankohan on mahtanut mennä samalla ketjulla ja kiristimellä, joskus 25tkm jälkeen alkaa ilmeisesti olemaan jo loppusuoralla.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

4.7.2013 12:54

Tällähetkellä mittarissa se ~22tkm, mutta ääni ei ole tasainen naputus eikä nokkaketjun kiristin mene täydessä pituudessa sisään koloonsa.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.7.2013 22:33

Kuinka virittää Skyteam Monkey 125cc pärrää? Kaikki ehdotukset otetaan vastaan :)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

24.7.2013 2:00

whistley kirjoitti:Kuinka virittää Skyteam Monkey 125cc pärrää? Kaikki ehdotukset otetaan vastaan :)

Ei kovin helpolla ainakaan, vaihtoehtoja on tosin paljon.. Riippuen paljonko olet valmis satsaamaan ja paljonko odotat tehoa.
Perinteisiä on ainakin kannen avarrus ja lasku, jyrkempi nokka-akseli, isompi kaasari ja imukaula, vapaavirtaus filsu ja putken vaihto/avarrus yms. Jos oikeasti haluaa jotain irti niin tarvinnee lisää kuutioita 8)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

25.7.2013 1:02

Mulla on Polini xp4 50cc mopo jota voisi verrata honda monkeyn tekniikkaan. Pari kysymystä siitä.

Minua mietityttää voiko moottoriöljyn laatu vaikuttaa mopon huippuihin vaihdoin moottriöljyt ja mittarinmukaan huippuja katosi vajaat 10/kmh ja ajelin useamman kymmenen kilometrin ajan.
Ostin 10w-40 semisynteettistä moottoriöljyä motonetistä.

Sitten minulla satoja ellei tuhansia kelometrejä vanhatulppa mutta sen väritys on täysin valkoinen (kuin uusi) onko seos muka oikea?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

25.7.2013 23:40

Eikös tämä ole kevari puoli? Sitten siihen omaan kysymykseen. Ajattelin, että mites tuota derbiä voisi hieman piristää, eli vääntöä kaipaan lisää. Ensiksi kävi mielessä, että jos mahdollista, lasken kantta, porautan pytyn, sekä teetän uuden nokan, mutta silmään osuikin Hyosung 125 cometin kone, jonka hinta 100€. Vähän siinä on laittamista ennen kuin saa toimimaan, mutta kysymys onkin, kasvaisiko tuolla v-twin:llä kiihtyvyys ja huiput tarpeeksi, jotta homma kannattaa, jos kerta hyo kulkee sen n.115, mutta painaa kuitenkin 150 kiloa. Derbihän painaa vähemmän (n.120 kiloa), eli teoreettisesti Derbin pitäisi kulkea ja kiihtyä kovemmin tuolla koneella, kuin mitä hyo. Onko tässä minun selostuksessa mitään perää, eli kannattaako koko homma? Vai odotanko vaan, että jos joku hyvä päivä saisin tarpeeksi rahaa 200-250cc koneeseen ja rupeisin sitä laittamaan?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

25.7.2013 23:45

Voi kyllä olla aikamoinen homma koittaa sitä v2 myllya derpiin tunkea :lol: Ite kyllä keräisin sen muutaman satasen lisää tilaisin vaikka orionin 250cc myllyn(joka maksaa sen reilu 400e).

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

25.7.2013 23:58

Sitähän mä tässä mietinkin, että millanen se työ/hyöty suhde tulisi olemaan :lol: Tarkotitko tuommosta konetta?:http://www.orionmotors.nl/shop/product_info.php?cPath=33_47&products_id=1595 Merkistä päätellen ei vaikuta hirveän luotettavalta ja tuohan tulisi maksamaan ainekin n.550€, koska kaasari ei tule ilmeisesti mukaan.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

26.7.2013 12:37

Samasta puodista 30mm kaasari 80e ja kyllä noi kiinankoneetkin kestää kun öljyjä vaihtelee usein. Orion taitaa olla kiinan 250cc myllyistä se tehokkain.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

26.7.2013 22:02

Kyllähän tuo kone on yhtä luotettava kuin kaikki muutkin. Cometin kone ei todellakaan tuo toivomaasi teholisää, sillä kone painaa paljon ja jos meinaa Derbin runkoon istuttaa niin vähän hölmöltä näyttää kun kone ottaa melkein lokariin kiinni ja tankkia saa korottaa melkein 10 sentillä...

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

26.7.2013 23:51

Kyllä mä tiedän, että saattaisi "vähän" erikoiselta näyttää.. :lol: Mielummin laitan tuota vakio konetta vähän rankemmin, tai sitten hommaan tuon 250cc:n ja laittelen sitä, jos niihin tehoihin joskus kyllästyn :)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

28.7.2013 23:35

..
Viimeksi muokannut fantic päivämäärä 31.7.2013 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran