Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

26.2.2013 22:36

Kannattaa nyt varmaa ihan ekana tarkistaa sivujalan liittimet :) .

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

16.3.2013 15:44

Mites paljon pitäisi TT-nasun pääsuutinta suurin piirtein suurentaa, jos laittaa vakiokaasarin perään Pipercrossin? Kokemuksia omaavat voi avautua.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

18.3.2013 15:05

Abouttirallaa 140-150. Mulla toimi 145 hyvin.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

19.3.2013 16:35

Ei ketään tossa keväämmällä kiinnostais ostaa 180cc malossia, noin 2tkm ajettu. Hinnaks vois sopia bouttirullaa 280e ja 320e jos haluaa mukaan 36mm lorton kaasarin ja itse tehdyn imukaulan, joita en ite saanu toimimaan, saattaa olla omaa tyhmyyttä vaan? (:

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

15.4.2013 14:38

Moro! Tämä nyt ei varsinaisesti koske Honda nsr:rää, mutta aikalailla pitäisi olla Honda crm olla sama tekniikka kuin nsr:rässä. Mutta asiaan, mikähän minun cermissä voisi olla vika, kun yks päivä ajoin menemään, niin sitten pyörä sammu, no odottelin vähän aikaa niin pyörä lähti käyntiin, mutta kun vähän aikaa kaasutteli niin pyörä sammu taas heti.. No nyt on vaihettu stefat, laakerit, öljyt, kaasari putsattu ja katottu, ei vuoda mistään, eikä saa ilmaa.. tulppa vaihdettu, mutta vieläkin tekee samaa, eli lähtee käyntiin pysyy pari minsaa käynnissä ja sitten taas heti sammuu, eli vois todeta että kun lämpiää tarpeeksi niin sammuu, ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan.. KIITOS ETUKÄTEEN VASTAUKSESTA!

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

15.4.2013 14:40

[quote="Jortikka_"]Moro! Tämä nyt ei varsinaisesti koske Honda nsr:rää, mutta aikalailla pitäisi olla Honda crm olla sama tekniikka kuin nsr:rässä. Mutta asiaan, mikähän minun cermissä voisi olla vika, kun yks päivä ajoin menemään, niin sitten pyörä sammu, no odottelin vähän aikaa niin pyörä lähti käyntiin, mutta kun vähän aikaa kaasutteli niin pyörä sammu taas heti.. No nyt on vaihettu stefat, laakerit, öljyt, kaasari putsattu ja katottu, ei vuoda mistään, eikä saa ilmaa.. tulppa vaihdettu, mutta vieläkin tekee samaa, eli lähtee käyntiin pysyy pari minsaa käynnissä ja sitten taas heti sammuu, eli vois todeta että kun lämpiää tarpeeksi niin sammuu, ja välillä ei lähde käyntiin ollenkaan.. KIITOS ETUKÄTEEN VASTAUKSESTA! Ainiin ja on kokeiltu eri puolaa ja tyrostoria!

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

15.4.2013 16:00

Itellä tuli nyt semmonen mieleen että saako tankki korvausilmaa? :D Kuulostaako siltä että ei sais ainetta, booaako?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

15.4.2013 20:08

L_rppa kirjoitti:Itellä tuli nyt semmonen mieleen että saako tankki korvausilmaa? :D Kuulostaako siltä että ei sais ainetta, booaako?


Pitäs sen minun tietääkseni saada..

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

20.4.2013 18:17

Eihän nyt vaan olis puolassa vikaa.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

9.5.2013 12:48

Nyt kun on nsr pois pihalta ja toinen murhekyyni pihassa niin ei kenelläkään olisi tarvetta vanhalle alakerralle josta ainakin kiertokanki hajalla, kampiakselin kunnosta ei tietoa. Saisi ainakin jotain osaa siitä irti se joka tarvitsee ja halvalla lähtisi!

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

9.5.2013 22:22

pitäs saada tosta nassesta kurit pois, eli TT putkea oon ostamassa, ja oon koittanu tota imukaulan ja lohkojen välisessä laipassa olevaa kuria ottaa pois eli suurentaa sitä aukkoo, ainoo ongelma on että en löydä sitä :D tai en ees osaa ettiä oikeesta paikasta, mitä nyt on tullu pakoputkee ja ilmanputsarii irrotettuu. Eli mistä ton laipan nyt sitte löytääkään?
Ja pitäskö noiden kurittoman putken ja laipan jälkeen vaihtaa niitä suuttimia?

Ja sitte vielä et minkä verran tulee tehoja ja nopeutta lisää, ku mun kortilla on vielä reilu kuukauden se 25kW rajana.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

21.5.2013 9:11

Onko kannattavaa hommata Jollymotoa vakio kaasarin kaveriksi? Huomaako eroa vakioputkeen vakio osien kanssa ? Pitäis vissii vaihtaa vakioputsarikin pipecrossii? Te joilla on tehari tässä kiinni niin onko teillä tuorevoitelu käytössä?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

21.5.2013 10:55

Onko kukaan teistä viilauttanut nassen pyttyä? Ja onko tuonut minkäänsortin tehonlisäystä?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

25.5.2013 0:00

Mitäköhän sitä tekis, kun näsäri tihkuu vaihteistoöljyä lohkojen välistä? Vituttaa kun kuukausi sitten ostettu pyörä ja vasta nyt huomasin vuodon.. Oisko kemiallinen metalli, tai Sikaflex toimivaa? Voiskohan jäykemmät öljyt auttaa? Kellään kokemusta 15W50 öljystä? Onko lohkojen välissä minkälainen tiiviste? Jotain nyt tarttis keksiä, et voi ajella, eikä oikein koneen purkaminen kiinnostas.. :roll:

Toinen juttu on, et miten ihmisten TT-Näsärit kulkee? Itellä huippuja kerää vain 130-140km/h, eli onkohan jossain vielä kuria? Kiertää kuitenkin kevyesti sen 11 000rpm (tosin kutosella ei jaksa kiertää loppuun asti), ottaa piikin ja pakoaukonsäädin on toiminnassa. Luottasinko siihen et tuossa on täydet tehot, vai pitäskö alkaa tehonlisäyksen toivossa kahtelemaan kaasaria, putkee ja imukaulaa? Tuntuu kuitenkin että muilla on paremmat huiput.. :|

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

25.5.2013 10:03

Mullakin on tommonen tt-näsäri, ja menee hyväl tuuril mittarii 130-140 kunhan jaksaa vinguttaa muna-asennossa tarpeeks kauan :D Ja silloin on kierroksii aika lailla tasan 10k. Ja itselläkin toimii kaikki pa-säätimet ja muut kunnolla, eli varmaankin niitä huippuja saa ruveta nostelemaan välityksiä vaihtamalla, mullakin on 14-36 välit, eli siitä voi varmaankin vähän ottaa suuntaa et mihin vaihtaa. Ainakin olen antanut itteni ymmärtää, että 14-38 väleillä näsäri ei jaksa kiertää mitenkään loppuun saakka, ja ei sitten jaksa kulkea nii paljoa? Mutta en tuosta tiedä onko totta :D