Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
18.6.2010 8:50
Retox kirjoitti:*random* kirjoitti:Mulla on honda ns125 kanssa nakutus ongelmaa, alle 3 tonnin kierroksilla nakuttaa ja katoin koneen läpi ja mikään ei ollut rikki tai mitenkään huonona. Jos olisi jtn ideoita mistä voisi johtua. Niin ja mäntä ei osu kanteen.
vastatkaa tähän kysymykseen, koska itselläniki on sama ongelma,jos kenelläkään on tietoa?
Syy nakutukseen taisi selvitä, sytytys on liian aikaisella uudelle pytylle. Vakiopytty oli matalapuristeinen jolloin sytytyksen täytyy olla aikaisemmalla kuin korkeapuristeisessa.
18.6.2010 14:57
*random* kirjoitti:Retox kirjoitti:*random* kirjoitti:Mulla on honda ns125 kanssa nakutus ongelmaa, alle 3 tonnin kierroksilla nakuttaa ja katoin koneen läpi ja mikään ei ollut rikki tai mitenkään huonona. Jos olisi jtn ideoita mistä voisi johtua. Niin ja mäntä ei osu kanteen.
vastatkaa tähän kysymykseen, koska itselläniki on sama ongelma,jos kenelläkään on tietoa?
Syy nakutukseen taisi selvitä, sytytys on liian aikaisella uudelle pytylle. Vakiopytty oli matalapuristeinen jolloin sytytyksen täytyy olla aikaisemmalla kuin korkeapuristeisessa.
Hmm
Itellä dt nakuttaa tollee ja ammattilainen ehotti että kiertokangessa ois klappia, itellä alotti ton pikku athenan asennuksen jälkee joten voisko johtuu tosta. Onko kellää muulla pikku athenan omistajalla ollu tämmöstä ja miten tota sytytystä säädetää.
18.6.2010 15:41
shämyli kirjoitti:*random* kirjoitti:Retox kirjoitti:*random* kirjoitti:Mulla on honda ns125 kanssa nakutus ongelmaa, alle 3 tonnin kierroksilla nakuttaa ja katoin koneen läpi ja mikään ei ollut rikki tai mitenkään huonona. Jos olisi jtn ideoita mistä voisi johtua. Niin ja mäntä ei osu kanteen.
vastatkaa tähän kysymykseen, koska itselläniki on sama ongelma,jos kenelläkään on tietoa?
Syy nakutukseen taisi selvitä, sytytys on liian aikaisella uudelle pytylle. Vakiopytty oli matalapuristeinen jolloin sytytyksen täytyy olla aikaisemmalla kuin korkeapuristeisessa.
Hmm
Itellä dt nakuttaa tollee ja ammattilainen ehotti että kiertokangessa ois klappia, itellä alotti ton pikku athenan asennuksen jälkee joten voisko johtuu tosta. Onko kellää muulla pikku athenan omistajalla ollu tämmöstä ja miten tota sytytystä säädetää.
magneeton vauhtipyörän alla olevaa käämilevyä käännetään myötä tai vastapäivään. vakiona ei säädettävää mallia mutta reikiä sorvaamalla pystyy säätämään.
18.6.2010 15:47
Se dt nakutus vois johtua samasta ilmiöstä, mutta varmaksin en osaa sanoa. Onko vanhalla pytyllä ja uudella isokin ero puristuksissa?
Sytytystä voi kaiketi säätää kääntämällä magneeton pohjaa jompaan kumpaan suuntaan vähäsen, vaatii vauhtipyörän irrotuksen ainakin mulla.
20.6.2010 20:04
*random* kirjoitti:Se dt nakutus vois johtua samasta ilmiöstä, mutta varmaksin en osaa sanoa. Onko vanhalla pytyllä ja uudella isokin ero puristuksissa?.
Tuntuu että ois vähän vähemmän puristuksia nytte uudella pytyllä.
21.6.2010 11:25
Oisko mahollista, että kasausvaiheessa olisit vahingossa sörkkäissyt sytytyken osia. Mulla oli ainakin eroo ihan älyttömästi vanhalla ja uudella pytyllä ja sitten vasta alko vähän nakuttamaan.
27.6.2010 22:40
Näsäri sammuillee ja pätkiin ajon aikana. Ekan kerran ku päivällä käynnistää niii toimii jonku aikaa hyvin mut sit alkaa toi sammuileminen ja pätkiminen. Kaasarin ja ilmansuodattimen putsasin, tulppa on vaihdettu mutta ei auta. Voiko vika olla tulpanhatussa ku pesun jälkeen alko tehä tota? Tai jos ei oo siinä vika nii missä vois olla? Kiitokset etukäteen kaikille vastanneille
27.6.2010 22:46
Hmm, missäköhän on vika kun booaa täyskaasulla. Eli kaasupohjassa kun ajelee niin välillä kiertää hyvin, mutta välillä tippuu kierrokset ja booaa? Pitäsköhän koittaa isompaa suutinta tai säätää neulaa? Ja tuota ei huomaa esim. kiihdytyksessä vaan joutuu ajamaan ensin vähän matkaa kaasu pohjassa? Ideoita?
28.6.2010 2:02
Cross@r kirjoitti:Hmm, missäköhän on vika kun booaa täyskaasulla. Eli kaasupohjassa kun ajelee niin välillä kiertää hyvin, mutta välillä tippuu kierrokset ja booaa? Pitäsköhän koittaa isompaa suutinta tai säätää neulaa? Ja tuota ei huomaa esim. kiihdytyksessä vaan joutuu ajamaan ensin vähän matkaa kaasu pohjassa? Ideoita?
nosta kohoa että bensan pinta nousee korkeemmalle.
Mitäs sanotte muuten Repsolin moto sintetico tai Valvoline motorcycle oilista? onko hyvää tavaraa? maksaakin 9-12e litra ja saatavilla Uimosella.
28.6.2010 16:14
Repsol ja valvoline ovat molemmat kokemusteni perusteella huonoja. Niillä alkaa kytkin luistamaan pikkuhiljaa. Motulilla esimerkiksi ei ole ikinä ollut mitään ongelmia kytkimen kanssa.
Osta ennemmin Motulia taikka Castrollia.
29.6.2010 0:02
*random* kirjoitti:Repsol ja valvoline ovat molemmat kokemusteni perusteella huonoja. Niillä alkaa kytkin luistamaan pikkuhiljaa. Motulilla esimerkiksi ei ole ikinä ollut mitään ongelmia kytkimen kanssa.
Osta ennemmin Motulia taikka Castrollia.
entä 2 tahti öljyissä?
30.6.2010 0:11
2-tahti öljyssä en huomannut missään mitään eroa teboilin ja repsolin öljyn välillä. Savuttivat molemmat samalla tavalla ja tulppa oli ihan samanlainen kummallakin.
Valvolinen 2t öljyä ei ole silmiin osunut niin en ole kokeillut.
11.7.2010 2:28
En tiedä mihin topicciin kuuluis niin sopii ehkä parhaiten tänne:
Aattelin lyödä räsään tämmösen kiinni:
http://www.knonline.fi/rc1060-oslash-76 ... -3343.htmlPipercrossiin en oikeen luota enää kun päästää kaikki oravaa pienemmät läpi.
Onko kellään kokemuksia noista K&N-suodattimista? Ainakin paljon noita maailmalla käyttävät.
18.7.2010 22:18
Mikä kaasari ois paras hussee 06vm tt.
32mm vai 34mm?
22.7.2010 16:24
Mikähän detsillä on kun ei suostu kaynnistyy? Löin siihen isomman kaasarin kiinni (35mm Mikuni)neula on toisiksi alimmaisessa lovessa. Kun yritän käynnistää niin lähtee pariksi sekunniksi käyntiin ja sitten sanoo boooooooooooooooooooooo.Mitä pitäs tehä?
Viimeksi muokannut Viltssu päivämäärä 22.7.2010 21:42, muokattu yhteensä 1 kerran