Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

17.9.2008 18:59

Automatiq kirjoitti:nonii pojjaat ja tytöt. ostinpa itsarin, halvalla ku sain. sähköt "jotenkin" vituillaan, mistä kannattas alottaa?

kun laittaa vempeleen käyntii, ni lämpömittari lyö aivan tappiin. sit ku sammuttaa ajovalot ni näyttää oikeen lämpötilan.


Jos hiukankaa jaksat nii se pääsähköjohto joka lähtee maskin taka aja ohenee perää kohti nii irrotat sen kokonaa ja syynäät läpi. itte tekemisen puutteessa avasin koko paskan ja pistin uudet teipit päälle, putsasin kaikki yms ku ex om oli vähä sählänny sähköjen kans :) noh. eipä oo sähköt kummemi temppuillu enää.

18.9.2008 15:47

ostin tetsarini eilen ja siinä on virinä koko YPVS kuriton putki ja suuttimest en tie kaiketi 180, niin mietityttää onko se terve kun piikki tulee tosi hurjana repäsynä 7500rpm paikkeil ja jatkuu loppuun asti, alavääntö on jotai tosi huonoa ja sitten kun kovassa kiihytykses vaihtaa 1->2 ni kone vähä niinku yskäsee tai tökkää jotenki et ihan niinku jarrun painais pohjaa hetkellisesti, 0-100kmh menee sutjakkaasti 7 sekunttia, ni et onko kaikki kohallaan ?

E(ds): onko 35 millinen mikuni TM hyvä kaasari tähän ?

18.9.2008 18:36

Kannattaa katsoa toimiiko tuo ypvs oikein, avaa sylinterin kylessä oleva luukku, johonka ne ypvssän vaijerit tulee ja potkase käyntiin. Kierrättelet sitten pihassa vappaalla johonkin reilu 7500 kiekkaa ja kato liikkuuko se musta kiekko mihinkään, pitäisi vastapäivää kääntyä.

Normi tt-suutin lieneekin tuo mainitsemasi.

Lasketko kaasun kokonaan pois kytkintä nostaessa? Muuta keinoo tuoho tökkäämiseen en keksi.

Tuohan kiihtyy yllättävän hyvin, siitei tarvii siis murehtia. Onko kenties pienempi eturatas tai jtn?

35mm kaasutin lienee vähän liia iso viilaamattomaa koneesee. Jokin 32 riittänee.

18.9.2008 23:10

vesku-R125 kirjoitti:ostin tetsarini eilen ja siinä on virinä koko YPVS kuriton putki ja suuttimest en tie kaiketi 180, niin mietityttää onko se terve kun piikki tulee tosi hurjana repäsynä 7500rpm paikkeil ja jatkuu loppuun asti, alavääntö on jotai tosi huonoa ja sitten kun kovassa kiihytykses vaihtaa 1->2 ni kone vähä niinku yskäsee tai tökkää jotenki et ihan niinku jarrun painais pohjaa hetkellisesti, 0-100kmh menee sutjakkaasti 7 sekunttia, ni et onko kaikki kohallaan ?

E(ds): onko 35 millinen mikuni TM hyvä kaasari tähän ?


Ittellä on tuo 35mm kii piperin kans ja todella hyvi toiminu.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 21.9.2008 14:21, muokattu yhteensä 1 kerran

21.9.2008 10:49

miten tuo ypvs säädetään??

Apuva!

21.9.2008 17:45

kyselinki tossa aikasemmin et mikä on tezussa vikana, ku ei lähe vaa käyntii...??? mageeton kiila, tai mikä ny olikaa, ok, tulppa antaa HYVÄN kipinän (2vk vanha), kaasari puhas, ei putki tukossa, ilmaa saa tarpeeks ja kasolii on tankissa ;)

onko tietoo, et mikä mättää???? :paha: sapettaa nii pezkeleesti :|

21.9.2008 19:25

Onko 90vm tezussa kierrokset rajoitettu?

21.9.2008 22:52

Mpmonsteri kirjoitti:Onko 90vm tezussa kierrokset rajoitettu?


Ei mutta jos sulla ei oo pakoaukonsäädin säädetty kunnolla nii kierrokset jumittaa johonki 7000?

22.9.2008 17:53

Kiertää se enemmän. Ihmettelin kun jumittaa tasan 10500 :eek: Pitäisikö sen kiertää enemmän?

22.9.2008 19:21

Mitenkäs ton pakoaukon säätimen säätäminen kohalleen oikeastaan tapahtuu? Pyörä ei ota kierroksia kuin n. 7500. Suuttimen koko on oikea, joten ton kierrosluvun rajoittumisen ei pitäis johtua siitä.

22.9.2008 20:00

the zamppa kirjoitti:Mitenkäs ton pakoaukon säätimen säätäminen kohalleen oikeastaan tapahtuu? Pyörä ei ota kierroksia kuin n. 7500. Suuttimen koko on oikea, joten ton kierrosluvun rajoittumisen ei pitäis johtua siitä.


irrotat kaiken mitä tarvis että näät pakoaukkoon. virrat päälle nii et se surahtaa ja sit virrat pois. katot pakoaukkoon ja säädät niistä vaijereista et pakoaukon yläreuna on saumaton. sit ku oot mielestäs valmis nii käytät virtoja päällä ja varmistat että se on samassa asennossa.

22.9.2008 22:12

Valtteri kirjoitti:
Valtteri kirjoitti:Vielä löytyy tzr:n osia:
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=68149

Koko loppuläjä osia 160 e!

Koko loppuläjä 100 e, syystarjous. Näin halvalla et saa purkaamoilta osia.

24.9.2008 15:08

Löytyykö joltain TZR:n etujarrun pääsylinteriä. Maksan ruhtinaallisesti. ;)

28.9.2008 17:35

http://www.aijaa.com/v.php?i=2814323.jpg
Mitä tolle männälle on oikeen tapahtunut?

28.9.2008 19:49

Sambuz kirjoitti:http://www.aijaa.com/v.php?i=2814323.jpg
Mitä tolle männälle on oikeen tapahtunut?


Männänrengas tarrannut pakoaukonreunaan kiinni koska katkennut, katkoskohan tappi irronnut, tai jotai.