Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
14.9.2019 13:30
on 34mm pwk, madallettu pytty ja pyttykoro. millasia säätöjä porukalla on. tuli kaasarin mukaan 140 mm ps. toimii ihan semi hyvin sil mut kuulostaa aivan vitun pieneltä ku 28 tt kaasaris oli 175 ps ennen. että suuntaa kyselen vaa. ostanko suoraa suuttimia 180>
23.1.2020 17:36
Meneekö husqvarna wr 125 -09 takahaarukka linkkuineen husqvarna sm/wre/smr pyöriin ja onko noissa linkuissa mitään eroa vai käykö pelkkä wr takahaarukka ja loput sm osia?
2.5.2020 21:09
Apua kaivattaisiin:
Pojalle ostettiin 2008 Husqvarna SM 125. Kaasarina Dellorto 28 TT-versio. FMF-putki, VForce läpät. Käsittääkseni pakoaukonsäädin lukittu johonkin asentoon. Tuorevoitelu pois käytöstä, käytämme 2,3 % seosta.
Ongelmia:
-Suoltaa öljyä pakoputken päästä runsaasti ja savuttaa paljon.
-Röpöttää kovasti kaikille muilla kierroksilla, paitsi korkeilla jolloin ottaa ihan hyvät tehot.
-Tuhoaa tulppia, jolloin sammuu ja tämän jälkeen joko käy huonosti tai ei käynnisty. Tulppa on aina musta ja märkä kun tarkistaa.
Tehty:
-Kaasari avattu ja puhdistettu täysin paineilmalla ja puhdistusaineella useamman kerran.
-Putki poltettu karstat pois, ei ollut paljoa.
-Tankki irrotettu ja tyhjennetty/tarkistettu.
-Uusia tulppia hommattu (BR9ES), auttaa aina alkuun. Röpötystä/öljyn roiskimista ei toki poista.
-Akku uusittu, sähköjohtoja tarkisteltu.
Kaasarin tiedot:
-Dellorto 28 VHST CS
-Pääsuutin 165
-Tyhjäkäyntisuutin U38
-Ryyppysuutin 60
-Neulaputki 270
-Joku suutin lukee 300
-Neula alimmassa asennossa eli sokka ylimmässä kolossa
Ilmanputsari irroitettiin kokeeksi, ei vaikutusta röpöttämiseen. Pääsuuttimen pienennystä mietin, mutta osa varoittaa että älä pienennä, kiinnileikkausvaara isoilla kierroksilla? Öljyä tulee putken päästä niin paljon, että takahaarukka ihan öljyssä.
Kiitollisena apuja kaivaten!
3.5.2020 0:11
mitä öljyä käytät ja kuulostaa, että kävisi rikkaalla. Ja piikki detsissä tehari ja täysteho niin pääsuutin 240 ja sulla 300 vaikka tehoeroa ei ole paljoa.
3.5.2020 18:34
Kiitos jo vastauksesta! Tämö kaasari ja Husse ovat minulle uusi tuttavuus, joten kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta..
Öljynä on Teboil täyssynteettinen 2T-öljy. Seos 2,3%. Tuorevoitelu poistettu.
Purin taas kaasarin ja tässä tarkennusta suuttimiin:
Pääsuutin on nyt 165. Käsittääkseni suositus TT-settiin?
Neulaventtiili 300.
Neulaputki 270.
Ryyppysuutin 60.
Otin myös VForce 3 läpät irti. Kun katsoo läpi, näkyy reunoilta hivenen valoa läpi. Imukaulan kautta puhaltamalla läpät aukeaa ja ilmaa menee läpi. Kun imee, on täysin tiivis, ei tule ilmaa. Liekö läpät vielä ok näillä testeillä?
Röpötys, mustat tulpat, savutus ja massiivinen öljyn roiskiminen pakoputkesta viittaisi tosiaan siihen, että käy reilusti liian rikkaalla. Mutta mikä sen voi aiheuttaa? Voiko se auttaa, että pääsuuttimen vaihtaa esim 160 tai 155? Tai voiko seosruuvin säätö vaikuttaa näin paljon?
Kysymys: Kun katsoo kaasutinta vasemmalta puolelta, niin tyhjäkäyntiruuvin oikealta lpuolelta lähtee ohut musta letku bensatankin alle. Tankin alla tästä letkusta haarautuu toinen samanlainen letku, jonka päässä on ikäänkuin tulppa, jossa pieni reikä. Tämä tulppa ei ole missään kiinni. Pitäisikö olla ja mikä on ylipäätään näiden letkujen tarkoitus? Kun puhallan kaasuttimeen tuon letkun liitosputkesta, tulee kaasuttimesta ilmaa varmaankin parista kohtaa. Voiko tämä letku/irti oleva tulppa sotkea kaasarin toiminnan?
18.5.2020 21:21
Tyhjäkäyntisuutin oli jostain syystä 38, vaikka TT-setin suositus on 34. Tämä auttoi, tulppa on nyt maitokahvin värinen ja käynti parani.
Mutta nyt on uusi ongelma. Akku menee tyhjäksi ja Husse lopettaa käymisen. Akun vaihto ladattuun ja taas toimii.
Osaisiko joku kertoa, mikä hoitaa Hussessa akun latauksen, eli mikä voisi olla rikki? Tähän on kyllä edellinen omistaja vaihtanut eri etuvalon, joka on tosi kirkas. Mietityttää myös mahdollisuus, että lamppu syö enemmän virtaa, mitä lataus tuottaa.
5.6.2020 16:01
Sellasta tulin kyselemään että oisko kellään antaa suuntaa antavia säätöjä husseen jossa 36 pwk ja tehtaan tt putki
8.6.2020 21:32
Kyselisin semmosta, että onko suurta haittaa, kun edellinen omistaja on lukinnut pa-säätimen ala-asentoon? Putkena hussessa on alavääntönen deppi. Tosiaan edellisen omistajan mukaan pa-säätimen vaijeri oli poikki ja sen takia oli lukinnut ala-asentoon, ja olen itse tässä alkanut miettimään korjausta/vaihtoa mekaanisen säätimeen, mutta en kuitenkaan tiedä olisiko siitä suurta hyötyä.
Kaikki apu on tervetullutta, ja pyörä on siis Husqvarna wre/sm 2008!
17.9.2020 19:39
kgtsm kirjoitti:http://vantaanpyorahuolto.fi/store/p6/NEW%21_AVAILABLE_NOW%21%21%21_JeevesCDI_HVA125%2C_CDI_replacement_for_Dellorto_ECU_on_Husqvarna_WRE_SMS_125%2C_Cagiva_Mito_125_SP525.html
Hei. Pystyiskö joku selittää että mitä eroa on piikillä ja ruiskulla esim: miksi piikki on äkäsempi ku ruisku? Esim: miks 2t piikki on paljon äkäsempi ku 4t ruisku? Ku en ite yhtään tiiä ja pitäis päättää kumman ostaa, tulisin ajamaan vähintään 28km päivässä melkein joka koulu päivä?
17.9.2020 23:07
No ensinnäkin ruisku on polttoaineen syöttötapa ja piikki on kuutiotilavuus =125cc. 2t on vain tehokkaampi koska siinä on 2 kertaa tehotahdit nelariin verrattuna eli kun 4t pyörii yhden tahdin 2t on jo pyörinyt 2. mutta ehkä 125 4t vois saada jonku 20hp?, mutta 125 2t voi saada 40hp. Ja harva 2t on ruiskulla vain monttupyörät mutta melkein kaikki nyky 4t ovat. No 2t kuluttaa aina enemmän esim oma yamaha dt 125r vie sen 7l kyläajossa. 4t saattaa mennä johonki 3-4l/100 matka-ajossa. Mutta jos haluaa pienikulutuksen pyörän ja tehoilla ei niin väliä niin osta nelari jos taas on toisinpäin niin osta 2 tahti.
18.9.2020 7:36
vetko kirjoitti:No ensinnäkin ruisku on polttoaineen syöttötapa ja piikki on kuutiotilavuus =125cc. 2t on vain tehokkaampi koska siinä on 2 kertaa tehotahdit nelariin verrattuna eli kun 4t pyörii yhden tahdin 2t on jo pyörinyt 2. mutta ehkä 125 4t vois saada jonku 20hp?, mutta 125 2t voi saada 40hp. Ja harva 2t on ruiskulla vain monttupyörät mutta melkein kaikki nyky 4t ovat. No 2t kuluttaa aina enemmän esim oma yamaha dt 125r vie sen 7l kyläajossa. 4t saattaa mennä johonki 3-4l/100 matka-ajossa. Mutta jos haluaa pienikulutuksen pyörän ja tehoilla ei niin väliä niin osta nelari jos taas on toisinpäin niin osta 2 tahti.
Kiitos vastauksest, tekismieli hankkii 2tahti mut en tiiä onko 28-300km liia rankkaa 2tahille ku ehk joskus tuun ajaa about 100-300km
18.9.2020 10:06
No joku esim dt125 on iha nhyvä ei kuluta kauheasti huollot samat kun mopoissa ja laittaa pidemmät välit. mutta kyllä pitäis kestää.
21.9.2020 18:48
Miten voin varmistaa onko hussen putki tyhjennetty?
Kun ostin niin tuli 2 putkea mukana oletan että toinen ois
tyhjennetty ja toisesta ainakin pakokaasun hapetus järjestelmä otettu pois joten oletan että se olis tyhjä. En siis haluaisi leikata sitä putkea auki
26.9.2020 18:17
Morjens!
Mikä mahtaa hussessa olla vikana kun röpöttää yläkierroksilla eli ei kulje mihinkään piikillä. Huiput n. 110 vaikka normisti 130. Tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla käy hyvin. Kuumalla koneella heittää liekkiä. Kylmällä koneella toimii normaalisti Imukaula katsottu ja ilmanputsari puhdistettu.
Tekniikka: vforce 3, keihin 36, wr imuhilppeet ja gianellin kokoränni. Pa-säätimestä ei mitään tietoa.