Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.5.2015 14:36
Kuulkaas nyt uusavuttomat...
Internet on täynnä kauppoja joista saa tähän moottoriin osia, useita linkkejä on tässäkin viestiketjussa ja merkkikohtaisissa keskusteluissa. Minarelli on Yamahan oma merkki ja silloin ainakin Yamahalta saa kaikkia osia tähän moottoriin, poislukien kaasutinversion poikkeukset.
Jos Betaan olet laittamanssa 180 pyttyä niin muuta et tarvitse kuin pyttysarjan, jäähdytinnestettä ja oikean kokoiset suuttimet. Samalla teet muutokset jotka Betaan kannattaa muutenkin tehdä, niistä löytyy juttua Beta osiossa.
5.5.2015 17:48
Alakerta kestää 180cc. Jos kaiken haluaa irti niin isovenakansi ois ostettava... Ittellä on 180cc + virinokka ja kyllä suosittelen jos vaan rahat riittää.
5.5.2015 17:59
oon kai sit jotenki huono ettimää tai jotai
mut en löydä mistään muutaku 180 pyttysarjoi.. missään ei oo venttiilivarren kumei tai 125 sarjaa eikä kaasarin kalvoo. Soitin molitoriinki mikä on rieju jälleenmyyjä eikä niilläkää ollu pyttysarjoi tai venttiilivarren kumei...
5.5.2015 21:21
Ei 150cc saa kun jostain aasian mailta tilattua, suomesta ei varmaan 125cc pyttysarjaa saa ellei tilaa varaosina. Veikkaan että halvimmalla saa jos iskee sen 180cc ellei jostain ulkomailta löydy 125 sarjaa..
6.5.2015 13:02
Venttiilinvarren kumit tulee yläkerran tiivistesarjan mukana
7.5.2015 11:16
itellä ei betaa oo mut kerran kaverin kaverin betaa testasin ni ihmeteltii siinä et miks sen kaasukahvasta lähtee kaks vaijeria kaasarille :o mikä se toinen on?
7.5.2015 13:08
Toinen vaijerin tarkoitus on toimia kaasuläpän/luistin sulkijana jos kaasari/linkusto menee jumiin. Kaasun saa käännettyä väkisin kiinni vaikka kaasarissa osat alkaisi jumittamaan. Tuttu värkki enduroista ja krosseista.
7.5.2015 18:56
mitä mieltä porukka on athena vai malossi? ite aattelin athenaa ku ei niis hintaeroo oikee oo.
7.5.2015 19:47
Hyviä molemmat. Ite suosin malossia, koska halvempi
8.5.2015 15:26
Tietääkö joku mistä riejuun sais kaasarin kalvoja ku ei mistään meinaa löytyä ja mascon sivuilla on epäselvät nimet eikä tuotekuvaa tai kuvausta
10.5.2015 21:55
Tässä nettiä selaessani törmäsin tälläiseen threadiin:
http://www.yamahar125.com/threads/thing ... yths.3436/ Ensimmäisellä sivulla n. puolivälissä on ohje sytyksen 4 asteen korjaukseen. Mitä mieltä te olette kannattaisiko tälläistä lähteä kokeilemaan?
Viimeksi muokannut Japezkin päivämäärä 11.5.2015 12:52, muokattu yhteensä 2 kertaa
11.5.2015 0:39
Eipä toimi linkki minulle
11.5.2015 0:46
Ei toimi linkki täälläkään, mutta tuosta sytytyksen korjauksesta oon lukenut kanssa ja monet ihan hyvillä tuloksilla selvinneet. Kokeilemaan vaan jos uskallusta riittää
12.5.2015 22:42
Tässä tuli vain mieleen, ettei kyseessä olisi vain toiminpide ruiskuversiolle B5 johdon katkasemisen sijaan. En ole kuullut, että kukaan tätä kyseistä toiminpidettä olisi tehnyt kaasutinpyörälle.
Toisaalta luin myös samalta foorumilta, että Malossin nokka itsessään korjaa tämän kyseisen homman eli tätä ei voi tehdä, jos nokka on vaihettu. Samaa nokka-akselia myydään myös sellaisenaan kaasutinpeleihin. Voisiko tästä päätellä jotakin, että muokkaus sopisi myös kaasutinpyörille?