Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
26.6.2013 11:00
Siis jos noissa derbi sendoissa (125) on sama kone kun mitä rieju rs2 (korjatkaa jos olen väärässä. yamaha ttr-125???) ja derbimiehet tuppaa laittamaa noita 250cc nii onnistuisko sama tohon riejuun? En ainakaan ennen ole kuullut että kukaan olis yrittäny, mut kiinnostais koittaa kun olen enskuussa tota riejua hankkimassa...
esim
http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... ts_id=1595
26.6.2013 13:02
en paljoa tiedä riejusta tai derbistä mutta kyllä niihin saa sen 250cc koneen mutta miten tuo alakerta sitten kestää sitä esim kiertokanki, niinkuin sanoin että en paljoa tiedä noista pyöristä mutta ainakaan yamahan alakerta ei kestäisi 250cc konetta, koneessa olis liikaa tehoa kiertokangelle ja se murtuisi tai muuten vaan hajoaisi hyvin todennäköisesti, toki jos vaihat koko moottorin eli alakerran myös niin sitten ei pitäisi olla hätää kuhan muistat säädättää seokset ja katsoa että käy hyvin, itse en laittaisi ihan niin isoa mutta kyllä tuo alakerta jonkun 180cc kestää tai jopa 200cc sekin on vähän kiikunkaakun. Joku tietävämpi toki voisi kertoa paremmin mutta näin uskoisin ite että ei alakerta kestäisi
edit. En katsonut linkkiäsi ku oon kännykällä mutta siinä oli vissii koko moottori (alakerta myös) eli kyllä pitäs saada toimimaan
26.6.2013 13:14
Juu eli koko kone on=) Eikä ees paha hinta kun 150cc sais suunnillee samaa hintaa... Noh katotaa jos toi manki lähtis tosta pihasta jokupäivä niin sais riejun alle...
E: nii ja sitä vielä että onko tuo kuinka luotettava kone? ja paljonkohan heppoja siittä vois saada revittyä irti?
26.6.2013 21:18
Ne Derbit, joihin laitetaan suoraan 200cc- ja 250cc-koneita, on niitä Hondan koneellisia.
26.6.2013 21:33
Niistä tulee sen n. 20hp, koska on niin matalaviritteisiä. En näe mitään järkeä tuhlata n. 500€ sen eteen, että saisi n. 5hp lisää. Jollei tuo sitten ole sellanen "kisakone" mitä näissä kunnon crosseissa esim. Honda CR250F:ssä on. Nehän on korkeaviritteisiä, jonka takia niistä lähtee ainakin sen 30hp, korjatkoon joku jos olen väärässä. Ite meinasin, että jos löytyis jostain purkaamosta jonkun cr250f:n tai yamahan vastaavan koneen hyvään hintaan, voisi ostaa sen ja laittaa derbiin.
26.6.2013 22:09
No en saanu mitää muuta selkoo tosta kun crossmotoren eli krossi moottori (kai
) ja jos 250 cc on noin matala viritteinen ni se on sit aika ikiliikkuja
26.6.2013 22:12
kersti91 kirjoitti:Ne Derbit, joihin laitetaan suoraan 200cc- ja 250cc-koneita, on niitä Hondan koneellisia.
no kuinkahan paljon sit tarvii muokata? Ja mit? kiinnikkeitten paikkoja?
Eiks ne molemmat derbin koneet oo rakenteellisesti kuitenki aika samallaisia?
26.6.2013 23:38
riksu26 kirjoitti:Niistä tulee sen n. 20hp, koska on niin matalaviritteisiä. En näe mitään järkeä tuhlata n. 500€ sen eteen, että saisi n. 5hp lisää. Jollei tuo sitten ole sellanen "kisakone" mitä näissä kunnon crosseissa esim. Honda CR250F:ssä on. Nehän on korkeaviritteisiä, jonka takia niistä lähtee ainakin sen 30hp, korjatkoon joku jos olen väärässä. Ite meinasin, että jos löytyis jostain purkaamosta jonkun cr250f:n tai yamahan vastaavan koneen hyvään hintaan, voisi ostaa sen ja laittaa derbiin.
No korjataan nyt senverran että jos tuo 20.7hv pitää paikkansa niin saa tuosta 9hv lisää. 75% prosentin tehonlisäys 500 eurolla on aika halpa nakki.
Jos aijot jonkun krossin koneen vääntää paikoilleen ni menee hankalaksi, moottorin kiinnikkeet yms., ja maksaisi yhden Derbin verran rahaa. Niin ja CRF250:ssä on joku 40hv.
27.6.2013 0:33
Stål kirjoitti:riksu26 kirjoitti:Niistä tulee sen n. 20hp, koska on niin matalaviritteisiä. En näe mitään järkeä tuhlata n. 500€ sen eteen, että saisi n. 5hp lisää. Jollei tuo sitten ole sellanen "kisakone" mitä näissä kunnon crosseissa esim. Honda CR250F:ssä on. Nehän on korkeaviritteisiä, jonka takia niistä lähtee ainakin sen 30hp, korjatkoon joku jos olen väärässä. Ite meinasin, että jos löytyis jostain purkaamosta jonkun cr250f:n tai yamahan vastaavan koneen hyvään hintaan, voisi ostaa sen ja laittaa derbiin.
No korjataan nyt senverran että jos tuo 20.7hv pitää paikkansa niin saa tuosta 9hv lisää. 75% prosentin tehonlisäys 500 eurolla on aika halpa nakki.
Jos aijot jonkun krossin koneen vääntää paikoilleen ni menee hankalaksi, moottorin kiinnikkeet yms., ja maksaisi yhden Derbin verran rahaa. Niin ja CRF250:ssä on joku 40hv.
Nyt on pojalla laskut vituillaa tai mä oon vaa jotenki sekasi. Siis jos sulla on pyörässä 11 hv ja siihen saat 9 hv lisää ni et saa lähellekkää 75% lisää. Et edes 50%. Ja kaippa tuo 20.7hv on koneelta.
27.6.2013 0:43
Eiks se mene niin, että 100% tehonlisäys 11hv on 22hv?
= toi 20 heppaa on siis suunnillee 75 % tehonlisäys.
Eli mun teorioitten mukaan sä oot "jotenki sekasi"
saatan toki itekki liittyä siihen ryhmään, jos nää mun spekuloinnit kusi jotenki
27.6.2013 1:04
Ajattelin ite sillin, että kun sillä saavutetaan vaan n. 75% teholisäys.. Jos taas pistettäisi vaikka nyt esimerkiksi tuon 250crf:n kone, saavutettaisiin n. 200% teholisäys. Jos siis nämä minun laskut pitää paikkaansa, nyt kun väsyneenä yritän jotain laskea
Eikä ne romupyörän koneet välttämättä paljoa tuota enempää maksa. Sen toimintakuntoon saamisessa sitten riittää sitä hommaa.
27.6.2013 2:00
10 hepasta 75% on 7.5hv, eli jos kymmenen hevosvoiman moottoriin saadaan 75% teho
lisä niin siinä on 17.5hv. Toisaalta sen voi ajatella että 10hv -> 20hv olisi 200%
alkuperäiseen verrattuna mutta tehonlisäys 100% eli 10hv+10hv..
27.6.2013 15:37
Jaa te laskitte sen noin. Joo sry my bad
27.6.2013 18:07
Hepex ja Andis on oikeilla jäljillä, Julle on vaan ihan sekasin
. Niin tyhmältä kun se kuulostaakin niin 100% lisäys on tuplaus, 200% kolminkertainen jne... Ny meni OT:n puolelle
27.6.2013 18:15
Juu mut kello oli jo yli PUOLEN YÖN
mutta jatketaan asiasta