Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
15.10.2011 12:33
Yks naarmu kyllä tuntuu vähän sormenpäässä ku sitä tossa vetelee. Mitä tolle vois tehä, kun vakio sylinteriä ei kai pystyny hoonaamaan kun siinä on se pinnote? Pystyykö tota jollain hienolla hiomapaperilla vähäsen hiomaan?
22.10.2011 18:41
kyselisin tällaista että missä kaikissa kevareissa on tämä rotaxin kone. ite olen ostamassa kevaria, ja olen kuullut että rotan koneet on luotettavia + lähtee hyvät soundit + itelläkin rotta maxi.
22.10.2011 19:32
Aprilian Rs/Sx/Rx/Mx sekä HM jossain supermoto mallissa. En äkkiseltään muista oliko muissa. Luotettava kone, kunhan huoltaa hyvin ja paaaljon aikaisemmin entä ohjekirja neuvoo. Perus katulaiskan huoltovälit, TT:nä mäntä 10-13 tonnissa, sekä A1 n.15tkm kohdalla. Alakerta suunnilleen 30tkm. Jotkut sanovat että pitäisi koneen muovirattaat vaihtaa myös ensimmäisessä männänvaihdossa, jotkut taas sanovat niiden kestävän aina 30tkm asti. Öljyjen vaihto sanelee todella hyvin rattaiden kunnon, vaihtoväli n. 1500 ja viim. 2000km kohdalla, niin pysyy hyvänä. Saundit on ihan kuulijasta kiinni, kuulostaa melko paljon hyvin viritetyltä mopolta, itseä kiinnostaa jo isommat pyörät, joten johtuu varmasti siitäkin (iästä).
16.11.2011 21:24
Morjesta!
Mikäköhän perkele on, nyt kylmällä (kun rupee pikkuhiljaa pakkasiakin tulemaan) niin tarvii lämmitellä niin pirun kauan että pääsee liikkeelle. Ja kaasua ei voi antaa yhtään tai sammuu, lämpimänä kumminkin toimii normaalisti?:o
Suuttimia oon koitellu vaihtaa, 130, 135, 140, 150 mutta ei mitään vaikutusta kylmä-käymiseen.
Tarviskos neulan/seosruuvin kimppuun käydä? Ja mihes päin niitä pitäs siirrellä tässä tapauksessa?
Vituttaa kun tarvis äkkiä lähtee jonnekin ja aprilia vaatii sen 10-15min tyhjäkäynnillä oloa että suostuu lähtemään!
2.12.2011 15:57
Minkä kokonen mahtaa olla B koon mäntä?
15.12.2011 23:18
Onkos joku laittanu rotaxin koneeseen dellorton phbe 34 kaasaria?
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06831 Oisko vaikee saada säätöihin, kun toi ns "tt-kaasari" mitä apikkaan yleensä laitetaan maksaa aika paljon enemmän ku tollanen ja niitä en löytäny suomesta
16.12.2011 17:37
Eiköhän kaikki kaasarit saa säätöihin kun vain osaa säätää. Katso käytettyjä VHSB34:sia kuitenkin.
16.12.2011 17:43
Toi vaan ois uus ja maksaa saman verran, kuin käytetty vhsb
Aattelin lähinnä, et jois jollain ois toi kaasari kiinni niin osais sanoo suunnillee minkä kokosia suuttimia jne. Niin ja oisko 40mm kaasari liian iso? Olis tuolla tallissa 80e käytetty
16.12.2011 17:59
On se vähän turhan iso. Vie väännöt tehokkaasti pois. 34 laittaisin pelkkään kurittomaan Rotaxiin, 37-38 voi vielä mennä viritetymmässä.
16.12.2011 18:05
No ei mulla oo muuta viriä nyt kun arrowin putki ja vakioputsarista edelline heittäny snorkkelin pois.. Eli ei kannata 34mm isompaa ostaa, jos nyt vielä tänä talvena kaasaria ostan?
16.12.2011 18:30
VHSB34 varmastikin paras vaihtoehto kevyesti viriteltyyn.
18.12.2011 0:22
36 millinen keihinin PWK on myös hyvä vaihtoehto, jos sattuu jostain sellaisen löytämään. Kovin suurta eroa 34 milliseen ei silti taida tulla, mutta itse ainakin pidän PWK:ta parempana kaasarina kuin dellorton tekeleitä.
Jos joku on asentelemassa 36-40mm kaasaria räsään, niin kannattaa muistaa, että kotarin imukaula menee suoraan kiinni räsään ja on sopivan kokoinen isommille kaasareille.
19.12.2011 17:45
Vakio ilmanputsari ei ainakaan mene kiinni, koska kaasarissä on liian pieni kurkku.
19.12.2011 21:15
nyt ois ongelma. saattaapi hiukan olla oftopic mutta moottoriin liittyy ni kysytään nyt kuitenkin.
Elikkä mulla on tollane räsä 99vm 122 koneella. (154cc polini, 34lortto, arrow, 900km sitten koneremppa) tyhjäkäyntii käy kylmänä nätisti 2tonni pintaa ja ottaa kierroksii. mutta kierrosten nostamisen jälkeen menee hetki kun laskee kierrokset taas 2tonnii (pari sek) mutta lämpösenä kun lämmöt on 70-80 niin käy hyvin vieläkin 2 tonni pintaa mutta ajon jälkee kierrokset jää 5-6 tonnii ja ei tuu alas. sammuttamalla ja käynnistämällä saa taas pelaamaan. imuvuotoo on mietitty ja tutkittu mmutta vuotoa ei ole löydetty
Kaasari puhistettu useaan otteeseen. suuttimet muistaakseni 190ps ja tk 60
Ja toinen. kytkinremppa juuri tehty mutta silti käsittääkseni moottorissa oleva kytkimen säätö tapissa ja kahvan luona oleva melkein:O missä vika?
Ja kyseinen pyörä on myynniss kiinnostuneet ottakaa yhteyttä yv !
21.12.2011 0:05
Koneremontin teko olisi edessä rs:ään. Osat kannattaa varmaan tilata ulkomailta, mikäli haluaa mahdollisimman halvalla. Joten kumpaa suosittelette, pjme:tä vai 2radia ?
Ajattelin kaikki laakerit, ja sylinterisarjan uusia..
Onko molemmat luotettavia paikkoja tilata?