Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.6.2010 11:42

AfterEffect` kirjoitti:Tuota, dt:n vakiokassust (mikuni 28mm litteeluistinen)
Avasin tuossa parivk sit luistin, nostan sieltä ja sieltä paljastuu musta rubiikinkuutio :|
neula ei liiku/lähde pois ja pitäis jostain kohtaa saada varmaan vaijeri löysälle ja lukitelevy pois?
Mikunis aivan erilainen luisti kuin veljen mx (lorto, jossa neula oli 5min homma säätää...)
Mistä kohtaa kannattaa luistin vaijeri ottaa irti/löysentää ja sittenkö työnnän neulaa että lukitelevy nousee vai miten? :S
En oo löytäny koko pyöräst vaikeempaa hommaa :F

Siellä jousen alla, luistin "sisällä" on sellanen muistaakseni vihertävä muoviosa, se pitää saada sieltä pois, jolloin myös vaijerin saa pois. Eli jousi kasaan ja se muoviosa pois, jolloin vaijerinpään saa irti . Sit se neulan lukituslevy on ruuvilla kiinni siellä luistissa.

16.6.2010 20:20

_PeeTee_ kirjoitti:
AfterEffect` kirjoitti:Tuota, dt:n vakiokassust (mikuni 28mm litteeluistinen)
Avasin tuossa parivk sit luistin, nostan sieltä ja sieltä paljastuu musta rubiikinkuutio :|
neula ei liiku/lähde pois ja pitäis jostain kohtaa saada varmaan vaijeri löysälle ja lukitelevy pois?
Mikunis aivan erilainen luisti kuin veljen mx (lorto, jossa neula oli 5min homma säätää...)
Mistä kohtaa kannattaa luistin vaijeri ottaa irti/löysentää ja sittenkö työnnän neulaa että lukitelevy nousee vai miten? :S
En oo löytäny koko pyöräst vaikeempaa hommaa :F

Siellä jousen alla, luistin "sisällä" on sellanen muistaakseni vihertävä muoviosa, se pitää saada sieltä pois, jolloin myös vaijerin saa pois. Eli jousi kasaan ja se muoviosa pois, jolloin vaijerinpään saa irti . Sit se neulan lukituslevy on ruuvilla kiinni siellä luistissa.


Thanks, tämmöistä tajunnut edes katsoa, pitää huomenna availla kaasari

23.6.2010 14:56

Mulla vuotaa kaasari kohokammion pohjalla olevan ison ruuvin välistä. Vuotonopeus on noin tippa per pari sekuntia. Tiiviste löytyy välistä ja ruuvi on tarpeeksi kireällä. Kaasari on siis Dellorto VHSB LD 34 ja kiinni RS125 pyörässä.

Ruuvissa näyttää olevan kaksi reikää vastakkaisilla sivuilla, mutten keksi mitään merkitystä niille? Ruuvin kierteissä on myös pienet kulumat täysin vastakkaisilla puolilla. Kuvasta näkee myös, että kammion sisäpuolella on kierteissä kolot, mutta jos reiät asettaa niiden kohdille ruuvi jää löysälle.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6359670.jpg
kohokammion sisältä. epätarkka mutta pitäis saada selvää

Pyörä röpöttää pahasti eikä oikein vastaa kaasuun muissa kahvan asennoissa paitsi täyskaasulla. Täyskaasulla kiertää hyvin ja toimii moitteetta. Neulaa koitettu kaikissa asennoissa ja myös eri neulalla ja myös neulaventtiili vaihdettu. Voiko röpötys johtua tuosta vuodosta?

1.7.2010 4:38

Röpötys ei johdu tuosta vuodosta, ja tuossa pultissa ei ole sen kummempia ihmettelyjä kuin että tiivistät sen hyvin ja kiristät, tuohan on pääsuuttimen pikavaihtoa varten.
Jos neulaa säätämällä ei skulaa, sun pitää vaihtaa neulaa.

1.7.2010 22:45

Ja tulihan sitä itsekkin hölmöiltyä, Vitutus päissäni yritin emulsiosuutinta irroittaa, mutta rikoin tietenkin emulsiosuuttimesta kantit, eli en voi pyörittää sitä pois. :( Onko ideoita millä minä tuon vedän tuolta pois, ilman uutta kaasaria tai vastakierreporaa. Kaasari ei toiminut kunnolla edelliselläkään omistajalla! Sama homma, että alakiekoilla ei pääse liikenteeseen. Mitä tuossa kaasarissa on vikana kun a1 ei pääse liikenteeseen edes täystehoisen suuttimilla?

7.7.2010 14:14

pystytkö kaivertaa uraa suuttimeen niin sais talttapäällä sen pois. Isompi ei ole aina parenpi :D, vaan seoksen pitää olla sopiva voi olla et se tukehtuu tol isommal suuttimel.

10.7.2010 11:26

Uusi kaasari tuli, en saanut sitä suutinta ulos ongittua. Mutta eräs ongelma ei hävinnyt.

Liikkeelle lähtö hankala, pitää jurruuttaa pienillä kierroksilla pitkään, ennen kun rupeaa kunnolla liikkumaan, jos siis kaasua laittaa paljon tai kokonaan pohjaan niin rupeaa "booaamaan" tai vastaavaa ja sammuu. Olen tukkinut toisen imukaulan, mikä oli puhkaista, taisi helpottaa hieman. Pesin myös ilmanputsarin ja se oli likainen, muttei sekään lopettanut tuota. Neulan säätö on ollut aika turhaa, ei ole oikeastaan auttanut eikä ilmaruuvikaan hirveästi auta.

Mitä tässä on vielä kokeilematta?

10.7.2010 17:13

Kessi9 kirjoitti:Uusi kaasari tuli, en saanut sitä suutinta ulos ongittua. Mutta eräs ongelma ei hävinnyt.

Liikkeelle lähtö hankala, pitää jurruuttaa pienillä kierroksilla pitkään, ennen kun rupeaa kunnolla liikkumaan, jos siis kaasua laittaa paljon tai kokonaan pohjaan niin rupeaa "booaamaan" tai vastaavaa ja sammuu. Olen tukkinut toisen imukaulan, mikä oli puhkaista, taisi helpottaa hieman. Pesin myös ilmanputsarin ja se oli likainen, muttei sekään lopettanut tuota. Neulan säätö on ollut aika turhaa, ei ole oikeastaan auttanut eikä ilmaruuvikaan hirveästi auta.

Mitä tässä on vielä kokeilematta?


Sulla on tyhjäkäyntisuutin tukossa/ liian pieni tyhjäkäyntisuutin. aukase vaan se toinenki imukaulan reikä

10.7.2010 20:39

Johani kirjoitti:
Kessi9 kirjoitti:Uusi kaasari tuli, en saanut sitä suutinta ulos ongittua. Mutta eräs ongelma ei hävinnyt.

Liikkeelle lähtö hankala, pitää jurruuttaa pienillä kierroksilla pitkään, ennen kun rupeaa kunnolla liikkumaan, jos siis kaasua laittaa paljon tai kokonaan pohjaan niin rupeaa "booaamaan" tai vastaavaa ja sammuu. Olen tukkinut toisen imukaulan, mikä oli puhkaista, taisi helpottaa hieman. Pesin myös ilmanputsarin ja se oli likainen, muttei sekään lopettanut tuota. Neulan säätö on ollut aika turhaa, ei ole oikeastaan auttanut eikä ilmaruuvikaan hirveästi auta.

Mitä tässä on vielä kokeilematta?


Sulla on tyhjäkäyntisuutin tukossa/ liian pieni tyhjäkäyntisuutin. aukase vaan se toinenki imukaulan reikä


En voi uskoo, perhana kun oon kokeillu vakio 62, ja tt suuttimet 70 tekee tota samaa, mutta vähemmän. Molemmilla kaasuttimilla. :eek: Mitenkä se yhtä äkkiä tarviis isompaakin, rupes nimittäin etellisellä omistajalla vakiokaasarilla tätä tekemään. Kannattaako ajella ennen kun saan isompia suuttimia?

14.7.2010 16:58

En tota tiedä aprillian tekniikkaa kovin paljoo et onks siin alipainehana?, itellä meinaa se hajos ja ei meinannu lähtee edes käyntii kun ei saanu kunnolla bensaa, samoin alipaine letku kannattaa tarkistaa et se on ehjä ja kunnol kiinni. ollu vissiin itellä toi letku ennen huono eikä oo saanu hana kunnon imua, ku nyt lähtee paljo ilosemmin pienillä kierroksilla liikkeelle ja tyhjäkäyntikin on tasasenpi ku ennen se vähitellen aina hyyty ja sammu

15.7.2010 21:43

Vielähän tuo jaksaa vittuilla.

Elikkäs ei alakierroksilla jaksa liikahtaa senttiäkään, kaameeta luistatusta on liikkeelle lähtö. Ei A1 säädöillä toimi, kaikennäköistä kokeiltu, kaasuttimen ja ilmanputsarin vaihdosta lähtien, muttei vaan auta.

Kun vapaalla kaasuttelee, se ilman ryyppyä täyskaasulla booaa ja sammuu 3k kohalla, puolikaasulla se pääsee siihen 3k ja kaasu kuin "hyppää", jää siihen kolmen tonniin ja kaasu tulee kuin "toisesta aallosta" eli kuin kaksi kertaa nopeasti peräkkäin kaasuttaisi ja pääsee siten sen 3k kierroksien yli, ryypyllä ei mitään ongelmaa. Paikaltaan ei pääse liikkeelle ilman vauhtia.

Mahdollinen imuvuoto? Mistä se voisi ottaa ilmaa muualta kuin imukaulasta, kun muut osat on jo kaasutin paketista vaiheltu. :D

26.7.2010 14:49

juu...missäs tyhjäkäyntisuutin sijaitsee kaasarissa :nolo: (MIKUNI 35mm TMX) ei vaan ole koskaan tarvinu koskea tk-suuttimeen niin ei tiedä. jos joku bongais vaikka kuvan niin olisin kiitollinen ;)

5.8.2010 12:50

Sattuisiko kukaan tietämään missä myytäisiin Dellorton PHBH 32mm kaasutinta?

Tai muuta mahdollista 32mm 4-tahti kaasutinta.

Kaasari ongelma varmaan?

6.8.2010 16:33

Eli nytten on taas jotain vikaa pyörässä(derbi senda 125, taitaa derbin kevaritkin olla sitä tunettua derbi laatua tai oma ainaskin :lol: ), mutta tällä kertaa kaasarissa on varmaan vikaa en sitten tiedä missä, mutta selitetään: eli pyörä pitää nytten aina käynisttää ryyppy päällä myös lämpimänä kun eilen tulin ajamasta niin sammu ja ryyppy päällä piti käynistää uudeleen ja sen jälkeen kun on saanu käyntiin niin ei pysty antaman yhtään kaasua että ei sammuis pyörä, niin mistä kannattais käydä ettimään vikaa? :s

7.8.2010 14:50

palezki kirjoitti:Eli nytten on taas jotain vikaa pyörässä(derbi senda 125, taitaa derbin kevaritkin olla sitä tunettua derbi laatua tai oma ainaskin :lol: ), mutta tällä kertaa kaasarissa on varmaan vikaa en sitten tiedä missä, mutta selitetään: eli pyörä pitää nytten aina käynisttää ryyppy päällä myös lämpimänä kun eilen tulin ajamasta niin sammu ja ryyppy päällä piti käynistää uudeleen ja sen jälkeen kun on saanu käyntiin niin ei pysty antaman yhtään kaasua että ei sammuis pyörä, niin mistä kannattais käydä ettimään vikaa? :s

Koita ny aluksi putsata kaasari kunnolla.