Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

13.6.2008 13:24

Atech kirjoitti:Ei kannate ostaa 165cc pannua, syö laakerit ilman kehittyneempiä toimenpiteitä eikä ole kummoisempi teholtaankaan, keskialueen veto lähinnä parempaa.

Oletko katsonut jo www.cagivaclub.tk foorumin?


ite otin eile "viivat" 165cc, 38mm kaasari, jolly std, piper putsari, ja sorvattu 200H kannella varustettua mitoa vastaan

ja itellä on 66650E, 28mm kaasu, TT-putki, tt-putsari, eli siis pyttyä lukuun ottamatta vakio ja jäin noin 1km suoralla jonkun 10-20m että se teho minkä 165cc tuo on aika pieni tai sitten siinä pyörässä on jotain vikaa?

ja kyllä se pytty särkee laakerit!

13.6.2008 17:23

S^X kirjoitti:
Atech kirjoitti:syö laakerit ilman kehittyneempiä toimenpiteitä


No tietysti liikkuvat massat ovat hieman suurempia mutta jos vaihdat sylinterin vaihdon yhteydessä uudet laakerit ja teet kaiken oikein niin uskoisin että jokin muu paikka sieltä antautuu ennemmin kuin ne laakerit.
Ja jos kiertokangen päivittää esim Mec-Euriin jossa alapään laakerointia paranneltu niin vieläkin uskoisin edellisen väittämäni pitävän paikkaansa.

Niin mitä laakereita Atech tarkoitit ja mitä meinasit kehittyneemmillä toimenpiteillä ?
Eihän se mäntä vaa`alla hirveesti enempää paina, mutta liike moninkertaistaa painoeron joten laakereitten tuhoutuminen on taattu juurikin tämän takia että epäkeskoakseli on juuri tarkalleen mitoitettu 125ccm vakiomännälle, ja tarkoittaa käytännössä sitä että vaikutus on sama kuin väärin ajoitetulla tp-akselilla (hammasväli) Joka taas syö petilaakerit&alapäänlaakerin.

15.6.2008 14:55

jonttu` kirjoitti:ite otin eile "viivat" 165cc, 38mm kaasari, jolly std, piper putsari, ja sorvattu 200H kannella varustettua mitoa vastaan

ja itellä on 66650E, 28mm kaasu, TT-putki, tt-putsari, eli siis pyttyä lukuun ottamatta vakio ja jäin noin 1km suoralla jonkun 10-20m että se teho minkä 165cc tuo on aika pieni tai sitten siinä pyörässä on jotain vikaa?

ja kyllä se pytty särkee laakerit!


Heh, ei taida tuo jenkkien "Kuutiotuumia ei voita mikään" sanonta pitää paikkaansa näissä piireissä. :)

15.6.2008 19:15

En sit tiiä kuinka viritykseen tää liittyy mut ostin just käytetyn 00 vuosimallia olevan miton ja siihen pitäis vaihtaa mäntä. Kysymys on: Mistä sais halvalla, nopeasti ja luotettavasti uuden männän. Pistäkää linkkeijä ja sit jos viittitte vähän valaista millanen mäntä se on.

15.6.2008 21:26

Sen verran lukenu, että monet tilaa osia tähän geiwiziltä. www.geiwiz.de on osote, ja siellä on palikkaa paljon tähän pyörään, ja muihinkin. Löytyy mäntäkin.

16.6.2008 0:39

Profanity kirjoitti:En sit tiiä kuinka viritykseen tää liittyy mut ostin just käytetyn 00 vuosimallia olevan miton ja siihen pitäis vaihtaa mäntä. Kysymys on: Mistä sais halvalla, nopeasti ja luotettavasti uuden männän. Pistäkää linkkeijä ja sit jos viittitte vähän valaista millanen mäntä se on.

Jos haluat suomen puolelta niin mp-racingiltahan niitä saa, mutta halpa ei taida sopia samaan lauseeseen enään...

16.6.2008 15:27

Profanity kirjoitti:En sit tiiä kuinka viritykseen tää liittyy mut ostin just käytetyn 00 vuosimallia olevan miton ja siihen pitäis vaihtaa mäntä. Kysymys on: Mistä sais halvalla, nopeasti ja luotettavasti uuden männän. Pistäkää linkkeijä ja sit jos viittitte vähän valaista millanen mäntä se on.
Suomesta, Storm-motorista saa tilattua taitaa maksaa joku 118e.

16.6.2008 15:40

Tarkista, että tulee oikea mäntä. Niitä on kahden tyyppisiä, 2-renkaisia kupumäntiä ja 1-renkaisia tasapäämäntiä.

16.6.2008 16:04

Pärrääjä_91 kirjoitti:
Profanity kirjoitti:En sit tiiä kuinka viritykseen tää liittyy mut ostin just käytetyn 00 vuosimallia olevan miton ja siihen pitäis vaihtaa mäntä. Kysymys on: Mistä sais halvalla, nopeasti ja luotettavasti uuden männän. Pistäkää linkkeijä ja sit jos viittitte vähän valaista millanen mäntä se on.
Suomesta, Storm-motorista saa tilattua taitaa maksaa joku 118e.

storm-motorilta saa prox:n mäntiä, eivät taida olla ihan parhaasta päästä..

16.6.2008 16:51

Mäntä on kyllä vähän huono paikka säästää, nimittäin muutaman kymmenen euron säästö voi tulla aika kalliiksi, jos leikkaakin.

cagiva

16.6.2008 23:08

Hei kertokaas mistä saan teharin mitoon?olisko jollakin myydä ku ei kiinnostais maksaa uudesta jotain 400 euroa?

Re: cagiva

17.6.2008 11:17

lindell91 kirjoitti:Hei kertokaas mistä saan teharin mitoon?olisko jollakin myydä ku ei kiinnostais maksaa uudesta jotain 400 euroa?


http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/237487/cat/500/ppuser/164

Hinnasta en kyllä tiedä, mutta siinä ois.

19.6.2008 16:12

Nyt olis pakoaukon puhdistus edessä, kyselisinkin nytte jotain kuumia vihjeitä miten onnistuu parhaiten.

19.6.2008 16:35

Gose kirjoitti:Nyt olis pakoaukon puhdistus edessä, kyselisinkin nytte jotain kuumia vihjeitä miten onnistuu parhaiten.


Muakin kiinnostas tämä.

20.6.2008 15:35

mitä mieltä ootte, onko 38mm tmx liian suuri muuten TT mitoon ?