Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.6.2012 13:53
EI KÄYNISTY. eli siis nyt ollaan käyty pyörä läpi viimistä myöten mutta vikaa ei löydy... kipinää saa hyvin ja iloisesti saa virtaakin on lähtenyt parikertaa käytiin mutta sammunut noin 3 sekunnin päästä käynistys ääni kuulostaa aivan normaalilta mutta ei vain käynisty epäilen että vika olisi sähköissä (tappokatkaisijassa) mutta apuja? :o
Viimeksi muokannut julkkabest päivämäärä 5.6.2012 20:32, muokattu yhteensä 1 kerran
5.6.2012 15:37
Saako bensaa? Kastuuko tulppa? Onko kokeiltu toisella tulpalla? Uusi tulpanjohto ja hattu? Viittaa bensan saantiin. Tappokatkaisijassa tuskin on vikaa kun antaa kipinää ja starttaa. Onko kaasari putsattu? Ilmanputsari puhdas? Nuo nyt katot ensiks.
5.6.2012 20:34
eli siis... nyt aprillia lähtee käyntiin välillä oin 3-5 sekunniksi mutta sammuu heti tämän jälkeen missä voisi olla vika suurinpiirtein kaikki mahdollinen testattu :o
6.6.2012 13:38
Saako tarpeeksi bensaa?!!?
7.6.2012 22:08
Sopiiko vakio äänenvaimennin gianelli putkeen ja jos sopii niin vetääkö se alas tehoja?
8.6.2012 17:09
Uudempi vai vanhempi änkkä? Ja ei vie tehoja.
8.6.2012 17:26
05, eli vanhempi uskoisin
8.6.2012 19:17
Niin sellanen ihan pyöreä putkin ja päässä semmonen pikku putki niinku esim. Arrowissa? Uskosin että käy suoraan.
8.6.2012 21:09
joo semmonen käy, uuden mallinenki käy mut pitää laittaa väärinpäin
päädyn voi tietenki kääntää sitten toistepäi
9.6.2012 14:35
Mitä muita toimenpiteitä sitten pitäisi tehdä? Jos viriä olisi pelkkä toi gianelli.
9.6.2012 14:48
No pääsuutin ja tk suutin kohilleen, jos rahaa löytyy n.100-200e niin ostat rave1/2. Sitten sulla onki tt-räsä. Tulppa muista vaihtaa Br9Eg/Br10Eg. Tuo rave kannattaa ihan oikeesti ostaa. Kurilaipalla se on melkein vakiotehoissa, jos kurilaippaa korottaa niin alaväännöt katoaa täysin ja on paska ajaa. Sit jos ei riitä niin 100e ostat käytettynä 34mm vhsb kaasarin, sitten Vforce läpät+läppärunko, vhm kantta ja mäntää tai 154 polini.
10.6.2012 12:56
Joka kerta kun lähden räsälläni liikkeelle, pyörästä kuuluu kauheaa raksumista. Ääni kuuluu siis vain liikkeelle lähdettäessä kun nostan kytkintä. Muuten vaihteiden vaihtamisessa jne ei mitään ongelmia. Raksumista on kuulunut jo pitkään ja se jatkui vaikka tein pyörään täyd. konerempan. Kytkinlevyt ja vaihteistoöljyt vaihdettu, mutta ei auttanut.
Ehdotuksia mikä mättää?
10.6.2012 15:01
Missä kunnossa ketjut ja rattaat on? Kytkimen välilevyt kierot?
11.6.2012 18:35
Elikkäs pyörä on tuo rs 125 tuono -04. Kysyisin sellasta, että miksi pyörä alkaa nykimään/pätkimään 5-6 tonnin kierroksilla, muilla kierroksilla ei mitään ongelmia. Elikkäs jos vaikka kiihdyttää 1-vaihteella 1-5 tonni kierroksilla pelaa loistavasti ja sitten jaa hetkeksi nykimään siihen n.5500 kierroksille ja kun on siitä päässyt yli niin taas pelaa hyvin. Yleensä kiihdyttelinkin niin että kierrokset on koko ajan yli tuon 5500, silloin kuin tarvitsee kiihdytellä
Eli tuo ongelma oikeastaan joka vaihteella. Jos esim. ajaa 3 vaihteella 5 tonnin kierroksilla ja lähtee siitä koittaa kiihdyttämään niin jää nykimään tuohon 5500 kierroksien kohdalle hetkeksi.. Voisiko saada liian vähän tai liikaa bensaa? kuulostaa kyllä oudolta, koska vain tuossa yhdessä kohdassa tuo ongelma. Olen myös kuullut muilta rs tuonon omaavilta vähän samaa vikaa, että olisiko vain jokin mallivika? muilla samoja robleemia koskaan ollut?
Kiitti vastauksista
11.6.2012 22:11
Neulaa yks pykälä laihemmalle, tai vaikka kaks pykälää, eli neulan sokkaa nostat, jolloin neula laskee.