Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
11.6.2013 1:28
mikähän mahtaa olla ku putkesta tulee öljyä aika tuhdisti, ärsyttää ku sotkee paikat. 09 vm tt ja n.2.3-2.5% seoksia oon käyttäny.
mistä noita wr:än imukaulaa- ja torvee sais tilattuu ku ei meinaa mistää löytyy?
yv:tä voi tetenki pistää jos ois käytettynä myynnis
11.6.2013 7:52
Öljyn seossuhteen pienentäminen ei paljoa auta sylkemisessä jos pyörä käy rikkaalla, eli säädät laihemmaksi...
mp-racingille soitat niin laittavat tarvitsemasi osat tulemaan
11.6.2013 12:55
Smc:n orkkis mäntä vai wösneri husseen?
Ja nuista mäntien koista nyt hei!?! Smc:llä ei ollu kokoja mainuttu ollenkaan ja muilla sivuilla nuo a b c jne koot on joka eri merkin männällä milleinä eri eli miten..
11.6.2013 22:55
SMc:lle soittoa niin laittavat oikean männän
Ja ehdottomasti wössner, SMc:n ns.alkuperäinen mäntä on jotain ihme kiinanpaskaa missä ei lue edes merkkiä (1 renkainenkin vielä).
12.6.2013 0:50
Mistä sais halvimmalla fmf tai jonku muun laadukkaan ylävääntösen putken (ei rino)?
Ja oisko kellään myydä 34millistä Mikunia?
13.6.2013 12:46
Mitä öjyä ootte laatikossa käyttäny ja paljon sitä pitää laittaa? Käykö 10W-40 Castrol MTX?
13.6.2013 12:57
Oisko jollai hajua et miks mittari, valot eikä vilkut toimi ku laittaa virat päälle mutta käyntiin lähtee :/ vastauksia pian kiitos
13.6.2013 13:09
MopedT kirjoitti:Oisko jollai hajua et miks mittari, valot eikä vilkut toimi ku laittaa virat päälle mutta käyntiin lähtee :/ vastauksia pian kiitos
oisko sulake palanu, ainaki itellä teki noin
13.6.2013 17:25
myykää(/vaihtakaa HGS:sään) vaimennin joka menee kiinni hussen VAKIO putkeen !
mulla HGS änkkä myynnissä !yhteyttä YV !
13.6.2013 19:39
nuutti969696 kirjoitti:MopedT kirjoitti:Oisko jollai hajua et miks mittari, valot eikä vilkut toimi ku laittaa virat päälle mutta käyntiin lähtee :/ vastauksia pian kiitos
oisko sulake palanu, ainaki itellä teki noin
Juu olihan tuo
, ja oli näköjää kilventelineen rauta raapassu johtoa auki ni oli menny oikosulkuun
Kiitos!
13.6.2013 20:37
Juu elikkäs HVA SMS 125 vm. 2012 olis tarkotus laittaa täysitehoiseksi. Mielessä käyny FMF, Scalvini ja HGS-putket ja pelkkä 28-kaasarin tt-setti tällei aluksi. Mikä malli FMF:n putkista menee hupsuttimeen?
Jos jenkeistä meinaa tilata nii ei tekis mieli tilata väärää putkea..
Vai löytyykö euroopasta FMF:ää? Mitä pitää täystehoseks laitossa huomioida? Pyörä tällä hetkellä tekniikaltaan täysin vakio. Ajattelin joko ottaa tuorevoitelun kokonaan pois, säätää öljypumppua tai laittaa öljyä tankkiin tuorevoitelun tueksi. Tartteeko irrottaa/ottaa pois käytöstä mitään turhaksi jääviä osia? Saattaa olla vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta kysyvähän ei tieltä eksy!
Kiitos jo etukäteen!
13.6.2013 21:55
Tulisko vääntöä huomattavasti kun vakio kaasarin tilalle ostas 35-38 kaasarin ja v-force 3 läpät ja putkenahan toimii Rino.
(ps. jollain jos myynnissä ton kokosta kaasaria ja v-force 3 niin pistäkee YV! )
13.6.2013 22:02
Tino_M kirjoitti:SMc:lle soittoa niin laittavat oikean männän
Ja ehdottomasti wössner, SMc:n ns.alkuperäinen mäntä on jotain ihme kiinanpaskaa missä ei lue edes merkkiä (1 renkainenkin vielä).
Milläs perustelet tän "jotain ihme kiinanpaskaa missä ei lue edes merkkiä (1 renkainenkin vielä)"
1-renkainen mäntä ei tosiaa tarkota, että se olis jollain lailla huonompi. Korkeampiviritteisissä moottoreissa on useimmiten aina yksrenkainen mäntä sen takia, että siten saadaan enemmän tehoa irti koneesta. Ja ainakaan mulla harvemmin on lukenu männässä minkä merkkinen se on. Männästä kyllä näkee sitte ulkonäöstä onko se sitä kiinanpaskaa, vai onko se ihan laatukamaa (viimeistely, onko paljon rosoja, onko männänlaki edes vähän kiiltävä jne. ) Eiköhän husseissa kuitenki käytetä ihan eurooppalaisia osia....
14.6.2013 3:14
Väisänee_ kirjoitti:Juu elikkäs HVA SMS 125 vm. 2012 olis tarkotus laittaa täysitehoiseksi. Mielessä käyny FMF, Scalvini ja HGS-putket ja pelkkä 28-kaasarin tt-setti tällei aluksi. Mikä malli FMF:n putkista menee hupsuttimeen?
Jos jenkeistä meinaa tilata nii ei tekis mieli tilata väärää putkea..
Vai löytyykö euroopasta FMF:ää? Mitä pitää täystehoseks laitossa huomioida? Pyörä tällä hetkellä tekniikaltaan täysin vakio. Ajattelin joko ottaa tuorevoitelun kokonaan pois, säätää öljypumppua tai laittaa öljyä tankkiin tuorevoitelun tueksi. Tartteeko irrottaa/ottaa pois käytöstä mitään turhaksi jääviä osia? Saattaa olla vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta kysyvähän ei tieltä eksy!
Kiitos jo etukäteen!
Noista putkista, Itellä HGS ja tykkään, mut FMF tilauksesta en osaa sanoa muuta kuin, että supermotocenteriltä saa jos suomesta haluaa. Hintaa en muista mut luultavasti aika suolanen kun suomesta. Täystehoseks kun laitat niin ei muuta tarvii huomioida kun että kaasarin vakio-osat vaihdat tt-setin vastaaviin ja ostat siihen lisäks vaikka 170 ja 175 pääsuuttimet. Tietopankista löytää kaasarin säätöohjeet jos ekaa kertaa säätelet. Öljyasian hoidat miten parhaaks näet, mutta vaihtoehdot on tuorevoitelu tai öljyt tankkiin. Pumppua et rupea säätämään, se on turhaa sillä saa ihan riittävästi öljyä vakio säädöllä. Etkä myöskään laita tankkiin ylimääräistä öljyä jos tuorevoitelu käytössä, kun käy vaan turhaan liian rikkaalla.
Viimeksi muokannut -Masse- päivämäärä 14.6.2013 11:21, muokattu yhteensä 1 kerran
14.6.2013 3:41
Mikä on vikana kun ei husse ainaskaan kylmänä ota kunnolla ylä kierroksia 1,2 ja 3 vaihteella. Se vaan jää sinne keski kierroksille muutamaks sekunniks ja sit lähtee vitun kovaa nykien kiihtyyn. Vapaalla ja kytkin pojhjas kyl ottaa kiekkoi hyvin eikä isois vaihteis oo mtn vikaa. Kiitos!