Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.5.2013 20:09

GPS:ään 94 km/h ja sitten pudottaa kierosta alle 5000 rpm. Vaikuttaisiko pipercross mitenkää asiaan?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.5.2013 20:50

Alkuperänen putsari hengittää varmasti paremmin kuin öljytty Piperi. Alkuperäsellä putsarilla kulkevan ilman tilavuus on suurempi (putsarin pinta-ala suurempi) ja öljy vastustaa menoa.

Suutin voi olla väärän kokoinen. Veikkaan kyllä että nelarissa kun tehoa ei ole niin paljon niin tuo menee jo kuristamisen puolelle.

Edit: Pidemmät välitykset tottakai vaatii enemmän voimaa joten nelari ei jaksa mennä.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

24.5.2013 18:20

Kertokaapas nyt kaikki kuristukset mitä Husqvarna SMS 125 2011 Hermusessa on ja HUOM kyse siis 4t mallista. Löysin vain että on vissiin rajoitettu CDI? Onko tuossa änkässä esim. jotain?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

24.5.2013 19:10

Ei ole mitään kureja, pakoputkella ja ilmanputsarilla voi "virittää".

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

29.5.2013 0:02

sanokaas mikä Riejus sr2 125cc -06 on vikana kun ei tyhjäkäyntiä käy? isommilla kierroksilla kyllä pelaa tosi hyvin. Tietääkö kukaan vakio säätöjä ja tyhjäkäyntisuuttimen kokoa? :itku:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.5.2013 1:17

Arrowww kirjoitti:
^^HUSQU^^ kirjoitti:Onk jollai kokemust 4-tahti hussest misä on 183cc pannu? Kiihtyykö hyvin? Ajattattelin ite ostaa 183cc pytyn, isomman kaasarin, viritysnokka-akselin ja teharin jos ostan 4-tahdin, luulisko noil lähtee hyvin?? JA muita viritys vinkkejä kiitos ;) Jos tollasest nelarist ei saa yli 20kW irti ni ostan 2t:n, mut kertokaa mielipiteenne...


Tottakai jos vaa rahaa löytyy nii isket noi kiinni ja käyt säädättää ruiskun jossaki.

Kyl tol setil varmaa 22-25hp+ lähtee ;)


Btw nelari husse on kaasari koneella :lol:

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

29.5.2013 13:12

Miten sä voit mitenkään saada 22-25hp jostain nelari hussesta 183cc:llä?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

29.5.2013 13:43

Jos yli 20hp meinaa päästä niin tarvii kyllä jo avarampaa kantta :)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.5.2013 22:54

Yksinkertaisesti, mikä on paras kovaan viritykseen?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.5.2013 23:06

Joku minarellin koneellisista nelareista, nelarin kovassa virityksessä ei vaan hirveesti ole järkeä, kun ~1500eurolla päästään 25-30hp teholukemiin, jonka saa kaikista 2t piikeistä pelkillä tt-osilla..

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

31.5.2013 1:24

Toisinsanoen Yamaha WR, Husqvarna Smr/sms4/te, Rieju marathon, HM Crm/Cre tai Fantic Caballero. http://m.automotivespartsshop.com/ tuolta löytyy paljon viritysosia. Jos alotat jonkun tollasen viritysprojektin ( niinkuin sanoit toisessa topicissa), niin tee projektitopicci ;)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

31.5.2013 8:14

Eikös betassakin ole minarellin kone? Ja tosiaan ehdottomasti teet projektitopicin, itse ainakin kävisin varmaan päivittäin tarkistamassa päivitysten toivossa. :D

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

31.5.2013 11:12

On betassakin ;)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

31.5.2013 12:47

Unohtu :D . Niitä on niin maan perkeleesti nykyään.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

25.6.2013 9:08

Itsellä alkaa pienimuotoinen projekti pian kun alan laittamaan Yamaha YZF-R125 pyörään tuota Malossin 180cc kittiä ja tehari löytyy jo ennestää ja ulkonäköön tulee pikku muutoksia mutta tuskin malttaa odottaa että osat tulis ja pääsis väsäämään tuota pärrää :D