Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

11.10.2012 17:58

Peltsu: Kyllä, kaikki osat noista vuosmalleista käy. vm. 94-03 samanlaisia.

isopasi: Se letku menee maahan.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

11.10.2012 18:26

Kiitän. L rppa

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

12.10.2012 14:45

mooro
Nässysä on nyt outo vika. kierrosluku mittari pomppii aivan hulluna kun koettaa antaa kaasua (myös vapaalla). ja ajaminen ei onnistu kun nykii niin perskeleesti koko kone. tutut ovat epäilleet maadoitus vikaa tai sytys vikaa ja honda liikkeen mies sanoi että vika on joko runkolaakerissa tai kone on irti. tulpan vaihdoin ja kävi vähän aikaa nätisti mutta sen jälkeen vika ilmaantui melkein heti uudestaan. onko muita mahdollisia vikoja vai alanko noista sitten selvittämään mistä voisi moinen johtua?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

12.10.2012 15:11

Oon ajatellu et vois hommata tällasen ittelle. ja ajattelin kysell et onko näis paljo vikoi? Ettei nää ny vaa oo täysii romuja :D

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

12.10.2012 17:29

Kone on ainakin luotettava, ja muutenkin kuulemma luotettavimpia 2-tahti piikkejä. Ei oo mitään romuja siis. Paljoa parempaa 2-tahti pyörää et tonnilla saa.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

12.10.2012 23:47

Mikäs ilmanputsari kannattaa hankkia, ihan perus piperi? Onko vaikea saada piperi ja jollymoto oikeisiin säätöihin? Tekniikka hallussa, mutta aika vähän loppujenlopuksi tullut kaasarin kanssa räpellettyä.

Mites kun varmaan talven aikana tulossa noita osia, niin pystynkö säätämään kaasaria tallissa talvellakin, vai pitääkö päästä ajamaan?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.10.2012 19:21

Mikki_32 kirjoitti:Mikäs ilmanputsari kannattaa hankkia, ihan perus piperi? Onko vaikea saada piperi ja jollymoto oikeisiin säätöihin? Tekniikka hallussa, mutta aika vähän loppujenlopuksi tullut kaasarin kanssa räpellettyä.

Mites kun varmaan talven aikana tulossa noita osia, niin pystynkö säätämään kaasaria tallissa talvellakin, vai pitääkö päästä ajamaan?


Ei pitäs olla kovin vaikeata, ehkä n. 15 isompi ps ja muutaman isompi tk-suutin. Kyllähän sen kaasarin voi perstuntumalla tallissakin säätää mutta ajamalla tulee viimeisetkin säätövarat sitten ilmi. Mutta jos on kylmä talli niin suotta lähtee säätämään, kyllä se lämpötila jo sen verta vaikuttaa että kun keväällä ajat keskitalven säädöillä niin jotain on pielessä.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.10.2012 19:38

Lämmitetty talli, onneksi :). Ajattelin että jos talvella hakis vähän säätöjä ja sitten keväällä viimesenpäälle säädöt.

Ootko muuten huomannu ton mun kysymyksen tosta sun jollysta??

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

14.10.2012 20:11

Mikki_32 kirjoitti:Lämmitetty talli, onneksi :). Ajattelin että jos talvella hakis vähän säätöjä ja sitten keväällä viimesenpäälle säädöt.

Ootko muuten huomannu ton mun kysymyksen tosta sun jollysta??


Juu huomasin ja siihen nuo suuttimet sanoinkin myös, ei ne putket yleensä hirveän erilaisia säätöjä tarvitte, enemmän tuo powerfiltteri vaikuttaa. Mutta jos tuntuukin että käy laihalla noilla säädöillä niin sitten vaan hakee oikeat. Filtteri vaatii n. +10 isomman suuttimen. Kyllä se siitä säätöihin menee, varsinkin kun on talvi aikaa ja tuleehan ainakin pyörä tutuksi jos meneekin hankalaksi :D

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

14.10.2012 20:42

Varmistan vielä että onhan tämä oikea uudenmalliseen nasseen :)(Nikooooh)? : http://www.mtc-motorradteile.de/125ccms ... sjimdgnoq7
Eli varmaanki lähen kokeilee 25 isommasta pääsuuttimesta ja sitte ostan pienempää/isompaa jos tarvis. Mites tarviiko tota tehosuutinta vaihtaa? Ja tietopankissa oli jtn neulojen paksuudesta, kannattaako miettiä sellasia?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

14.10.2012 23:52

Mikki_32 kirjoitti:Varmistan vielä että onhan tämä oikea uudenmalliseen nasseen :)(Nikooooh)? : http://www.mtc-motorradteile.de/125ccms ... sjimdgnoq7
Eli varmaanki lähen kokeilee 25 isommasta pääsuuttimesta ja sitte ostan pienempää/isompaa jos tarvis. Mites tarviiko tota tehosuutinta vaihtaa? Ja tietopankissa oli jtn neulojen paksuudesta, kannattaako miettiä sellasia?


Jos tuo sivusto ei kuseta niin menee uudempaan, eli JC22. En jaksa mitenkään uskoa että niin radikaalisti tarttisi alkaa säätämään että neulakin pitää vaihtaa.. Suosittelen nyt kuitenkin että ensin lähdet 15 isommalla kokeilemaan, mutta eihän se maata kaada jos lähdet isolla säätämään, niinhän se kuuluukin kyllä tehdä että ensin rikkaalle ja siitä sitten laihemmalle jos käy rikkaalla.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

16.10.2012 1:02

Eikös noita Jollymotoja ollut muuten kahenlaisia, SP ja STD? Ite muistan täältä lukeneeni aikoinaan että SP ei toimi ollenkaan vakiopytyn kanssa johtuen siitä että suunniteltu kireämmille hilppeille, ja STD ois sitten se oikea.

Tehosuutinta en lähtis vaihtamaan, pitäis saada säätöihin neulalla ja pääsuuttimella.

E: Ihan oikea tuo Mikki sun putki onkin, alempaa valikosta löytyikin se SP.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

17.10.2012 2:25

Löytyiskös joltain mittoja näsärin läppärungosta? Kuvan osoittamien nuolien mitat :)

Jos ihmettelette mitä mitoilla nii pitäs tietää paljon pitäis modalla jos läppärungon pistäis derbin lohkoihin.. Tuppaa perus derbin läppärungot (Malossit ym) jäämää jo liian pieneks.

Kuva

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

18.12.2012 17:18

Minua kiinnostaisi, että onko tälläisessä pyörässä minkälaisia tyyppivikoja, vai onko lainkaan? Kiinnostaisi vaan koska aijon hankkia nsr:än nyt lopputalven projektiksi. :)

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

20.12.2012 0:59

Kaikki yksilöt alkaa olla jo senverran paljon ajettuja että tyyppiviat on melko hyvin karsiintuneet pois :D Katteiden kiinnikkeet nyt ainakin murenevat ajastaan. Startti porsii kanssa jossakinvaiheessa luultavasti, mutta sekin johtuu kilometreistä, ei niinkään tyyppivika.