Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

18.5.2010 17:21

mitä eroo laatta ja pyöree luistimisella kaasarilla on? kumpi parempi?

18.5.2010 17:51

Tocardo kirjoitti:mitä eroo laatta ja pyöree luistimisella kaasarilla on? kumpi parempi?



Litteäluistinen on parempi, liittyy kai jotenkin seoksen virtaavuuteen tms.

18.5.2010 17:52

Veitsi kirjoitti:
Tonpsa kirjoitti:Räsään on OLLUT myynnissä 145cc pyttyä joka kiekuu korkeelta ja kovaa. Brittiläisen firman ite tekemiä vakiopytyistä. Vielä ku muistais puljun nimen, no kuitenki se missä on paljon osaa räsään. Niitä sylinterejä ei ole tosin enään myynnissä. Käytettyjä etsimään.


PJME.



PJME myi tosiaan tota niiden tekemää big bore kittiä jossa oli tarkalleen 144cc.
Mäntiä myyvät vielä siihen, mutta eivät tee/myy enää sitä varsinaista sylkkää...

18.5.2010 22:46

Ansta kirjoitti:
Tocardo kirjoitti:mitä eroo laatta ja pyöree luistimisella kaasarilla on? kumpi parempi?



Litteäluistinen on parempi, liittyy kai jotenkin seoksen virtaavuuteen tms.


litteällä paremmat ala/keskiväännöt, vastaa paremmin kaasuun. seos virtaa pyörteettömämmin luistin reunoilta, tmv muistan lukeneeni.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 27.5.2010 1:48, muokattu yhteensä 2 kertaa

23.5.2010 0:16

Kertokaas mikä on kun löin honda ns125 vm 88 kiinni malossin 162cc ja kannatkin muokkasin ja naputtaa alle 3 tonnin kiekoilla aika selkesti. Alakertaan tein koko remontin samalla ja sielä kaikki kunnossa.
Ei se ajoo haittaa, mutta kuulostaa korvaan vähän ikävältä niin aattelin et jos joku on sit hajoomassa nii halvempi varmana korjata ennekö kokonaan hajoo.

26.5.2010 21:40

Kellää tietoo meneekö kawa kdx:sää kx kone suunnillee kiinnikkeille?

RS

28.5.2010 13:05

Morjes! olisin ostamassa tommosta aprilia rs 125 kemmua vm joku 04-05. Kysymys liittyy koneeseen eli kuinka pienet huoltovälit tommosessa koneessa on suurinpiirtein? Kiva jos joku tietäis

28.5.2010 13:47

Mäntää 10-15tkm välein, ajosta riippuen. Alakertaa 25-35tkm, jossei aikasemmin laukee. Öljyjä 1-5tkm välein. Tulpan voi vaihtaa vaikka 5tkm välein, kun näissä kyykyissä on hankalampi vaihtaa tienpäällä. ;)

3.6.2010 22:43

Pyöränä husse 06 rinon tehoputkella ja 32mm mikuni vm. Mistä pitäis lähtee säätämään ku täyskaasulla ajettaessa kytkin pohjaan ja rupee himmailemaan niin pyörä ei vastaa kaasuun vaan sammuu. Menee ilmeisesti tukkoon. Pääsuutin 270, sokka keskimmäises, seosruuvi 1,5 kiekkaa ja tk-suuttimen unohdin kattoa.

4.6.2010 14:28

Baw33 kirjoitti:Mäntää 10-15tkm välein, ajosta riippuen. Alakertaa 25-35tkm, jossei aikasemmin laukee. Öljyjä 1-5tkm välein. Tulpan voi vaihtaa vaikka 5tkm välein, kun näissä kyykyissä on hankalampi vaihtaa tienpäällä. ;)



kiitti!

4.6.2010 21:34

Onkos kenelläkään kokemusta läppien itse tekemisestä tommosesta hiilarilevystä että ootteko laittaneet saman paksusen hiilariläpän vanhan lasikuituläpän tilalle, vai ohuemman hiilariläpän?

Periaatteessa hiilikuitu on jäykempää saman paksuisena eli pitäis laittaa ohuempi läppä joka on samalla nopeampi, kevyempi ja herkempi liikkumaan, mutta onko tolla käytännössä väliä :roll:

5.6.2010 2:09

Höspö kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemusta läppien itse tekemisestä tommosesta hiilarilevystä että ootteko laittaneet saman paksusen hiilariläpän vanhan lasikuituläpän tilalle, vai ohuemman hiilariläpän?

Periaatteessa hiilikuitu on jäykempää saman paksuisena eli pitäis laittaa ohuempi läppä joka on samalla nopeampi, kevyempi ja herkempi liikkumaan, mutta onko tolla käytännössä väliä :roll:


Itellä 0.5mm hiilikuituläpät ite leikeltynä, ilman rajoitinläppiä, ei tarvi ku senverran jäykkää tavaraa. jäykemmät ei taivu nii herkästi pienellä virtausnopeudella mutta sulkeutuu paljon nopeampaa joten ohuempi = parempi alavääntö, paksumpi = kestää paremmin korkeita kierroksia läpättämättä.

5.6.2010 4:32

Kiitoksia vastauksesta :)

Mietin juuri sen takia kun hiilikuitu on periaatteessa kaikinpuolin parempaa kuin lasikuitu, samalla tavalla kuin lasikuitu on peltiläppiä parempi.

Jos lasikuituläpillä saadaan alavääntöä+huippukierroksille nopeampi toiminta keveyden takia vrt. peltiläpät voisi jäykkyydeltään vastaavilla hiilariläpillä kaiken järjen mukaan saada alavääntöä ja tarkkuutta korkeille kierroksille vielä enemmän? :roll:

9.6.2010 18:00

Osaako kukaan sanoa miks dt nakuttaa, ääni alkanut sen jälkeen ku laitettu athenan 125cc pytty koska vanha leikkasi kiinni toimii kunolla mutta ei oikeen uskalla kunolla ajaa ton äänen takia.

9.6.2010 21:23

shämyli kirjoitti:Osaako kukaan sanoa miks dt nakuttaa, ääni alkanut sen jälkeen ku laitettu athenan 125cc pytty koska vanha leikkasi kiinni toimii kunolla mutta ei oikeen uskalla kunolla ajaa ton äänen takia.


hakkaako se kanteen ? tinaltanka tulpanreijästä palotilan reunalle ja koneen pyöräytys = mäntä kansi välys.