Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.6.2008 10:46
millä kierrosalueella kannattaa pysytellä kun sisäänajaa Polini 165cc?
10.6.2008 11:06
--TjK-- kirjoitti:millä kierrosalueella kannattaa pysytellä kun sisäänajaa Polini 165cc?
Eikös se ole melkeinpä kaikissa vehkeissä sama eli vaihtelevilla kierroksilla. Välillä siis rauhassa ja välilllä pitäisi antaa myös vähän namia muttei kuitenkaa aivan tolkuttomasti vielä. Tärkeintä kuitenkin on, ettei kokoajan juiluta samoilla kierroksilla.
10.6.2008 11:50
--TjK-- kirjoitti:millä kierrosalueella kannattaa pysytellä kun sisäänajaa Polini 165cc?
Älä niitä kierroslukuja tuijota.
Tärkeintä on ettet rasita konetta liikaa=ajat liian isolla vaihteella jotta kierrokset pysyy alhaalla.
Eli vaihteleva ajo on se juttu.
Välillä voi hieman vedättää ja sitten taas himmailla.
Ajon jälkeen kannattaa myös antaa pyörän käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaan ennenkuin sammuttaa.
Oot visssiin jo ensi käynnistyksen tehnyt ?
10.6.2008 11:56
Atech kirjoitti:_Nile kirjoitti:Miton putki on hyvä, etnenkin jos pyörä on muuten vakio.
Jo vakioputkella tehot ovat kohtuu korkealla, mutta tehoputkella yleensä vielä hitusen ylempänä. Tehonlisäys putkilla ainakaan muuten vakioon koneesen ei ole kovinkaan huomattava, ainoastaan piikki saattaa muuttua räväkemmäksi.
Mistä vuosimallista puhut? Ainakin tässä evo kakkoksessa on varsin matalalla tehot, huipputeho siellä 10-10,5k ja vetää laajalta alueelta.
mulla oli vakioputkella ainakin eniten potkua jossain 11000 rpm kohdalla :O tai ainakin se siltä tuntu..
10.6.2008 22:35
S^X kirjoitti:Älä niitä kierroslukuja tuijota.
Tärkeintä on ettet rasita konetta liikaa=ajat liian isolla vaihteella jotta kierrokset pysyy alhaalla.
Eli vaihteleva ajo on se juttu.
Välillä voi hieman vedättää ja sitten taas himmailla.
Ajon jälkeen kannattaa myös antaa pyörän käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaan ennenkuin sammuttaa.
Oot visssiin jo ensi käynnistyksen tehnyt ?
joo ostin koko pyörän vasta eilen ja siinä oli jo osat kiinni. pytyllä ajettu noin 600km.
vai riittääkö tuo jo?
mikäs muuten on männänvaihtoväli siinä polini 165cc?
10.6.2008 22:58
osaisko kukaan sanoo et miten onnistuu motarilla ajo kakspäällä, et onko kierrokset kuinka korkealla? pyörä tietysti tt.
11.6.2008 2:19
Ei Cagiva ole mikään mopo joihin laitetaan halvimpia kaupan tarvikeputkia kiinni :// ja vielä tehon toivossa. Mielipidekysymys toki, mutta ite en korvais vakioputkeekaan tolla. Näkyy näitä mopotuunareita olevan taas liikkeellä kun kesä on tullu.
11.6.2008 2:26
ainahan cagivalla ajaessa on teho mielessä
11.6.2008 2:33
Atech kirjoitti:Ei Cagiva ole mikään mopo joihin laitetaan halvimpia kaupan tarvikeputkia kiinni :// ja vielä tehon toivossa. Mielipidekysymys toki, mutta ite en korvais vakioputkeekaan tolla. Näkyy näitä mopotuunareita olevan taas liikkeellä kun kesä on tullu.
En ole laittamassa tuota putkea, vai olenko sanonu että laitan? Kyselin vain mielenkiinnolla että mikäs putki toi ylipäätänsä on kun nyt vasta tuli tollanen vastaan
11.6.2008 9:06
--TjK-- kirjoitti:joo ostin koko pyörän vasta eilen ja siinä oli jo osat kiinni. pytyllä ajettu noin 600km.
vai riittääkö tuo jo?
mikäs muuten on männänvaihtoväli siinä polini 165cc?
No kyllähän tuossa jo aika hyvin on kilometrejä mittarissa.
Että ihan miltä tuntuu,muista sit kans lämmittää kone hyvin ennen kunnon vetäsyjä.
Ja männänvaihtoväliin mulla ei oo tietoo,ei tarvinnu vaihtaa koska vaan yhden kesän ajoin
12.6.2008 17:28
kuinkas paljo tulee kunnon virittäminen maksaan jos ostaa vaik 165cc pannun,kaasarin,putken ja mitä muuta vie tarttis? ja mistä noita saa?
12.6.2008 22:19
Ei kannate ostaa 165cc pannua, syö laakerit ilman kehittyneempiä toimenpiteitä eikä ole kummoisempi teholtaankaan, keskialueen veto lähinnä parempaa.
Oletko katsonut jo
www.cagivaclub.tk foorumin?
13.6.2008 11:05
Atech kirjoitti:syö laakerit ilman kehittyneempiä toimenpiteitä
No tietysti liikkuvat massat ovat hieman suurempia mutta jos vaihdat sylinterin vaihdon yhteydessä uudet laakerit ja teet kaiken oikein niin
uskoisin että jokin muu paikka sieltä antautuu ennemmin kuin ne laakerit.
Ja jos kiertokangen päivittää esim Mec-Euriin jossa alapään laakerointia paranneltu niin vieläkin uskoisin edellisen väittämäni pitävän paikkaansa.
Niin mitä laakereita Atech tarkoitit ja mitä meinasit kehittyneemmillä toimenpiteillä ?
13.6.2008 11:21
Kaiketi jotain männän kevennystä, koska tuo 165cc hajottaa laakerit käsittääkseni siksi, että tp-akseli on mitoitettu 125cc männälle ja 165cc mäntä on painavampi.