Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

9.4.2007 10:22

Nyt alkaa meneen jo sormi suuhun poijjaat...

Eli siis vinkkejä kehiin, miks mun vitun uuber yoyo rave ei toimi

-Solenoidi ehjä
-ohjainboksi ehjä luultavasti, koska kokeiltu kaverin 99% varmasti ehjällä ohjainboksilla
-johdot näyttää jokapuolelta ehjiltä eikä ole poikki



Oon huono sähköasioissa, mistä lähetään seuraavaks ettimään vikaa? Vituttaa ajaa katkastulla kurilaipalla kun joutuu ajaan paljon 2päällä :)

RAVEN TOIMINNAN TARKASTUS !

9.4.2007 11:10

CONTROL UNIT
• Remove the fuel tank; see 4.1.1.
• Remove the battery and battery box mount together;

see 7.2.1.
• Disconnect the connector.
• Start the engine and switch on the low beam.
• Speed up engine up to 2500 rpm.
• Measure voltage across the green (V) and blue (B)
wires using a multimeter:
Correct reading = 12.25 ± 1 VDC.
• Measure voltage across the yellow (G) and blue (B)
wires using a multimeter:
Correct reading = 8.5 ± 1 VAC.
NOTE Any readings other than the specified values
indicate a fault in the system, not in the control unit.


SOLENOID
• Check that the piston moves freely.
• Start the engine and let it idle.
• Measure resistance across the wires using a
multimeter:
Correct reading = 2.2 Ohms ± 10%.
• Measure voltage across the solenoid wires using a
multimeter:
Correct reading = 11.5 ± 1 V at idling speed during a
single one-second pulse. After this initial pulse,
reading should drop to 5.5 ± 1 VDC.

9.4.2007 11:12

Tuossa olisi poikasille vastaus usein kysytttyyn kysymykseen :)

9.4.2007 12:13

vileksi kirjoitti:Tuossa olisi poikasille vastaus usein kysytttyyn kysymykseen :)
Mistäs nuo oli kopioitu?

Aika hauskat ohjeet että ekana käsketään poistaa tankki ja sitten käynnistää kone. :D

9.4.2007 13:06

trilog kirjoitti:
vileksi kirjoitti:Tuossa olisi poikasille vastaus usein kysytttyyn kysymykseen :)
Mistäs nuo oli kopioitu?

Aika hauskat ohjeet että ekana käsketään poistaa tankki ja sitten käynnistää kone. :D


125 Räsän Huolto manuaalista.

9.4.2007 13:42

trilog kirjoitti:
vileksi kirjoitti:Tuossa olisi poikasille vastaus usein kysytttyyn kysymykseen :)
Mistäs nuo oli kopioitu?

Aika hauskat ohjeet että ekana käsketään poistaa tankki ja sitten käynnistää kone. :D


ohan siä kaasarissa bensaa millä se käy tyhjäkäyntiä varmaa viä 2min :D ja sitte voi viritellä jonku kiva mehupurkin siihe <3

9.4.2007 13:46

trilog kirjoitti:
Extreme-Erno kirjoitti:Olis yks raveen liittyvä kysymys...
Eli pitääkö solenoidin laipan ylhäällä kunnes kierrokset laskevat alle sen 7800 ja sen jälkeen se päästää irti ja jousi palauttaa sen takaisin pakoaukkoon??
Siis se on 0-2500rpm ylhäällä, 2500-7800rpm alhaalla, 7800rpm -> ylhäällä. Jos on 7800rpm boksi.


Aivan! Nyt alkaa valkenemaan...säädän vaijerin siis sen mukaan, että laippa on kokonaan poissa pakoaukosta ja 0-2500rpm solenoidi pitää laipan ylhäällä, 2500rpm jälkeen se laskee sen alas ja 7800rpm kohdalla se nostaa sen taas ylös??

9.4.2007 13:47

Viljo|| kirjoitti:
trilog kirjoitti:
vileksi kirjoitti:Tuossa olisi poikasille vastaus usein kysytttyyn kysymykseen :)
Mistäs nuo oli kopioitu?

Aika hauskat ohjeet että ekana käsketään poistaa tankki ja sitten käynnistää kone. :D


ohan siä kaasarissa bensaa millä se käy tyhjäkäyntiä varmaa viä 2min :D ja sitte voi viritellä jonku kiva mehupurkin siihe <3


Näin on näpyttimet <3

9.4.2007 15:56

Extreme-Erno kirjoitti:
trilog kirjoitti:
Extreme-Erno kirjoitti:Olis yks raveen liittyvä kysymys...
Eli pitääkö solenoidin laipan ylhäällä kunnes kierrokset laskevat alle sen 7800 ja sen jälkeen se päästää irti ja jousi palauttaa sen takaisin pakoaukkoon??
Siis se on 0-2500rpm ylhäällä, 2500-7800rpm alhaalla, 7800rpm -> ylhäällä. Jos on 7800rpm boksi.


Aivan! Nyt alkaa valkenemaan...säädän vaijerin siis sen mukaan, että laippa on kokonaan poissa pakoaukosta ja 0-2500rpm solenoidi pitää laipan ylhäällä, 2500rpm jälkeen se laskee sen alas ja 7800rpm kohdalla se nostaa sen taas ylös??
Ei. Vaan katsot tästä ohjeesta mallia ja säädät sen mukaan.

9.4.2007 16:36

Raveen on saatavilla myös 8100 boxi, joka nimensä mukaan aukeaa 8100 rpm. Sen voi sitten modata johtoja katkomalla 7800 boxix. Piti tämäkin nyt kertoo, jos jotakin kiinnostaa.

9.4.2007 16:37

Se on sit sen ajan murhe ton mukaan olisin kuitenki menny mut toimintaperiaate on siis edellemainitsemani?

9.4.2007 16:48

Extreme-Erno kirjoitti:Se on sit sen ajan murhe ton mukaan olisin kuitenki menny mut toimintaperiaate on siis edellemainitsemani?
Kyllä.

9.4.2007 21:01

Myykää mulle rave.

10.4.2007 9:31

Jim Lomas kirjoitti:Myykää mulle rave.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=51343658

10.4.2007 18:31

Kaipaako pastarakettisi lisää vauhtia ja kiihtyvyyttä. Onko vauhdinhimosi taltuttamatta?!

Ei kauaa! Sillä tämä, universaalisti palvottu, ylihinnoiteltu vaijerinnykijä on nyt kaupan, mutta mitä huokoisempaan hintaa!

Tartu tilaisuuteen ja jätä räkänokat haistelemaan pakokaasujasi tämän avulla:

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=39733