Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
8.6.2013 2:02
Mites, kun pitäs kohta koittaa kalibroida tuo pakoaukonsäädin, tietopankissa lukee: "Öljysäiliö pitää olla täynnä"
Itsellä on edellinen omistaja ottanut tuorevoitelun pois kokonaan ja öljysäiliö on nyt vain akun pidikkeenä paikallaan, eikä siellä ole täten öljyäkään. Onko tuolla nyt mitään merkitystä, onko siellä nyt öljyä vai ei?
8.6.2013 11:13
Putte5000 kirjoitti:Mites, kun pitäs kohta koittaa kalibroida tuo pakoaukonsäädin, tietopankissa lukee: "Öljysäiliö pitää olla täynnä"
Itsellä on edellinen omistaja ottanut tuorevoitelun pois kokonaan ja öljysäiliö on nyt vain akun pidikkeenä paikallaan, eikä siellä ole täten öljyäkään. Onko tuolla nyt mitään merkitystä, onko siellä nyt öljyä vai ei?
Mulla sama juttu, kunhan öljyvalo ei pala niin ei pitäis vaikuttaa asiaan
8.6.2013 12:24
Käykö cr tai wr kampura (mikä vuosimalli??) wre/sm koneeseen ( 07 )
8.6.2013 14:12
Zuikkamies kirjoitti:Eihän sun tarvi sitä pakoaukonsäätimen koppaa edes avata, se kiekko mihin ne vaijerit tulee kiinni (pytyn puoli) niin irrottelet vaijerit ja kaikki kilkkeet, sitten lukitat siitä jotenkin sen akselin ettei se pyöri. (kun akseli pyörähtää, niin laipat liikkuu ylös/alas)
Eli noi hilppeet kokonaan pois, sitten siitä akselista pyöräyttää laipan ylä-asentoon? Miten tuo akselin lukitus sitten?
8.6.2013 14:38
Mitäs tos seosruuvin oikein pitäisi tehdä? Koittenlin kääntää ääriasentoihin ja odotin, mutta kuitenkaan ei oikein mitää tapahtunut, ja kos pistää kiinni päin niin meneekö rikkaammalle vai toisinpöin
9.6.2013 15:19
Kiinnippäin paksulle ja auki laihalle. Joissain kassuissa toisinpäin.
Säädötbon sitten aivan päin vittua jos ruuvi ei vaikuta. Muista sitten ruuvin kääntelyn jälkeen pumpata kaasua. Kuulet heti ettö tk ääni ja kiekkojen laskeminen muuttuu.
9.6.2013 19:47
E-N kirjoitti:Zuikkamies kirjoitti:Eihän sun tarvi sitä pakoaukonsäätimen koppaa edes avata, se kiekko mihin ne vaijerit tulee kiinni (pytyn puoli) niin irrottelet vaijerit ja kaikki kilkkeet, sitten lukitat siitä jotenkin sen akselin ettei se pyöri. (kun akseli pyörähtää, niin laipat liikkuu ylös/alas)
Eli noi hilppeet kokonaan pois, sitten siitä akselista pyöräyttää laipan ylä-asentoon? Miten tuo akselin lukitus sitten?
Joo eli akselista pyöräytät yläasentoon laipat, ja sitten keksit jonkun millä lukitat sen siihen asentoon. Voit kenties käyttää lukituksessa apuna niitä akselissa olevia kilkkeitä?
9.6.2013 21:45
Zuikkamies kirjoitti:E-N kirjoitti:Zuikkamies kirjoitti:Eihän sun tarvi sitä pakoaukonsäätimen koppaa edes avata, se kiekko mihin ne vaijerit tulee kiinni (pytyn puoli) niin irrottelet vaijerit ja kaikki kilkkeet, sitten lukitat siitä jotenkin sen akselin ettei se pyöri. (kun akseli pyörähtää, niin laipat liikkuu ylös/alas)
Eli noi hilppeet kokonaan pois, sitten siitä akselista pyöräyttää laipan ylä-asentoon? Miten tuo akselin lukitus sitten?
Joo eli akselista pyöräytät yläasentoon laipat, ja sitten keksit jonkun millä lukitat sen siihen asentoon. Voit kenties käyttää lukituksessa apuna niitä akselissa olevia kilkkeitä?
Homma saatiin onnistumaan niinkin kovalla amispatentilla että sidottiin rautalangalla vaijeripyörä siihen asentoon että laippa on ylhäällä. Toimii muuten aika saakelin hyvin tossa
10.6.2013 5:09
Mikähän mahto 2011 vmn Husseen tulla, kun täyskaasu kiihdytyksessä ilman ennakkovarotusta takarengas jumiin ja kone sammu. Ei pyöriny kiksistä. Vaihdepäällä takaperin työntäessä likkui mutta jäi taas heti jumiin. Puristukset löyty, joten otettin kytkinpuolen koppa auki.
Kiksin välirattaasta puuttui puolenkymmentä hammasta, kytkinkruunun vastaavasta pari hammasta. Yksi irronneista hampaista oli uponnut kytkinkruunuun ja jumitti koneen. Kiksin mekanismi näytti ehjältä. Jousesta ei oo varmaa, mutta ei se ainakaan missään hampaitten välissä oo käyny eikä ole poikki.
Onko noissa kytkinkruunun kiksihammasrattaissa ollu jotain vikaa, kun kytkinkruunuja ei käytettynä paljon pyöri?
Käytettynä ainakin löytyy noita kiksin apuhammasrataita, että luulis niiden kestävän.
Kuvia galleriassa:
http://www.motot.net/galleria/kayttaja129013/kuvat/
10.6.2013 5:09
Edelliseen lisäys:
Kaikki rattaat kyseiset pyöri akseleillaan ihan normaalisti, joten mistään kiinnileikkautumisesta ei ilmeisesti oo kysymys. Voiko tuo kiksin jousi aiheuttaa jotain tällästä, jos esim. sen esijännitys laukeaa?
Viimeksi muokannut kphsalo päivämäärä 10.6.2013 5:18, muokattu yhteensä 1 kerran
10.6.2013 11:51
Jos kiksin jousen esijännitys laukeaa niin se ottaa kiinni siihen rattaaseen mihin se ottaa kiinni polkaistessa. Ilmeisesti tässä on niin käynyt ja kiksin ratas yrittänyt pyörähtää vähän niinkun koneen mukana
10.6.2013 16:41
Mistä vuosimallista alkaen käy kytkinkori tähän 2011 sm:ään? WRE:n käy ilmeisesti myös. Mites wr/cr käykö niistä? Uudesta pyytävät uskomattomia summia.
10.6.2013 16:43
Näyttäs kyllä, että toi kiksin jousi on ihan normaalissa kunnossa, ei ainakaan näytä että olis ollu missään välissä. Gallerian kuvissa se näkyy. Voihan se tietty olla, että jotain on hajonnu vaihteiston puolella ja kulkeutu sit kytkimen puolelle.
10.6.2013 19:14
kphsalo kirjoitti:Mistä vuosimallista alkaen käy kytkinkori tähän 2011 sm:ään? WRE:n käy ilmeisesti myös. Mites wr/cr käykö niistä? Uudesta pyytävät uskomattomia summia.
Ai kytkinkruunuako tarviit? löytyis sm:än kytkinkruunu.
10.6.2013 21:58
Eli näistä männistä nytte. Mites nuo koot ku tuntuu esim. vaikka c koko olevan vaikka proxilla wisecolla ja wösnerillä kaikilla eri ku milleistä kahtoo.
Ja sit mietin ku motohämeeltä sais wösnerin 110e mut sit tiiviste sarja maksaa sen 40-50e ja supermoto centteriltä sais orkkis männän 135e ja sylinterin alatiivisteen 5e ku varmaan tarvihe välttämättä vaihtaa ku se, nii kumpi nyt ois parempi orkkis vai tuo wösneri.
Jostain taas kuulin et orkkis mäntä ois wösneri. Ja sit ku ei ollu kokoja supermotocentterillä ollenkaan mainittu? Nyt helppii varsinki nuihin koko juttuihin.