Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

24.4.2013 15:54

AceFin kirjoitti:Kiikarissa on Mikunin VM26, eikös se olis parempi? 40€:llä saisin. Onko 2t ja 4t kaasareissa eroja?

Kohojen painoissa eroa. Mutta jos on mahdollisuus valita 4t kaasari nelarille niinkuin kuuluukin niin osta ehdottomasti se.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

24.4.2013 21:12

AceFin kirjoitti:Saako tyhjäkäyntiä säädettyä muulla kuin tyhjäkäyntiruuvilla? Nyt mankissa Dirtmaxin pilipali kaasari, eikä vaikuta säätö ollenkaan. Kaasuvaijerinkin säätö jo kokeiltu, saa vain kierroksia suuremmalle. Kaasuvaijeri ei ahista mistään, eikä ole liian lyhyt.

Meneekö Mikunin metsästämiseen?

E: Selvennykseksi vielä, että tarkoitus saada kiekkoja matalemmalle.

Ootkos ihan varma, ettei ole imuvuoto kyseessä? Voihan se tosiaan olla kaasarinkin ongelma.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

24.4.2013 21:24

Juu, pomminvarma olen, ettei ole imuvuodosta kyse. Tuli uus kone ja sen mukana uus kopiomikuni. Joka välissä on tiivisteet ja ne on tsekattu. Ostan oikeen Mikunin ja laitan nykyisen kiertoon, niin eiköhän sillä selviä.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

28.4.2013 21:23

Kysyisin tuollaista kun derbiäni hieman viritin, niin täyskaasuun ei vastaa ja ei tahdo kulkea jos kaasua vääntää tosissaan. Menohalutkin loppuvat 75 km/h vauhdissa. Eli derbin ilmansuodattimen koteloa muokattiin isontamalla ilmanottoakkoa sekä- suodatinta. Olisiko sillain että ilmaa kulkee liikaa eikä saa bensaa tarpeeksi täyskaasulla!? Juu ja viä remuksen vapaastivirtaava änkkä laitettiin myös kiinni. Nii ja suutinta vaihdettiin myöskin samalla isompaan
Sellainen lisäksi että löysin jonkun turhannäköisen sähköosan mikä voisi olla jonkin näköinen rajoitin. Mielestäni vehkeessä ei kuitenkaan pitäsisi olla sellaisia kiinni.
Kuva
Kuva

Eli kysymykseni koskee lähinnä tuota sähkö-osaa josta lähtee 2 piuhaa (violetti ja punavihreä)
Laitoin tänne koska derbi-osastolla hiljaista.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

28.4.2013 22:44

Kuinka paljon suuremman suuttimen laitoitte? Onko varma että ei ole esimerkiksi imuvuota? Onhan kaikki johdot sytytykseen mennen kunnossa, eli siis pääosin vaan liittimet kunnolla kiinni.

Pätkiikö vai miksi ei kulje kunnolla?

Eikä siinä mitään rajotinta pitäs olla. Eikä se huippuja noin vaan tiputa 100->75 noin pienillä vireillä.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

29.4.2013 21:13

Toi on saattaa olla diodi, anna olla kiinni vaan.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

2.5.2013 10:23

Mikähän on derbi senda 125 4t vm 2007 kun ei lataa akkua ja täyden akun kun laittaa kiinni niin akkutyhjenee samointein.. Johtoja oon yrittäny katella mutta niissä ei näyttäs mitää olevan.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

2.5.2013 18:03

Jännitesäädin rikki.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

7.5.2013 9:43

kalleppi3 kirjoitti:Kuinka paljon suuremman suuttimen laitoitte? Onko varma että ei ole esimerkiksi imuvuota? Onhan kaikki johdot sytytykseen mennen kunnossa, eli siis pääosin vaan liittimet kunnolla kiinni.

Pätkiikö vai miksi ei kulje kunnolla?

Eikä siinä mitään rajotinta pitäs olla. Eikä se huippuja noin vaan tiputa 100->75 noin pienillä vireillä.

Nii siis täyskaasulla pätkii. Nytte pienen säädön jälkeen kulkee sen 95 ku 5 ei väännä ollenkaan

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

17.5.2013 1:20

Onko kenelläkään kokemusta mikilonin 125cc kemmusta? Hyvät, huonot puolet? Mikä kone? Tyyppiviat? Kannattaako ostaa? Kestääkö yhtä hyvin kuin merkkipyörät? Osien saatavuus?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

17.5.2013 17:07

Koneen kannakkeet, tärinät, ruostuvat pultit. Koneena perus-Honda-kopio ja myydään suoraan 250cc konetta. Yamaha YZ katteet bolt-on. Halpa. Hieno. Kannattaa ehkä mieluiten ostaa läpikäyty. Keula kova? Kestävyydestä, no, ainakin on pientä haastetta (tosin vanha 2-tahtipiikkikin vaatii moottorin osalta melkoista huomiota).

Tarinoita löytyy kyllä kun katselet projektiosiota, Mikilonin topikkia mallikohtaisella puolella ja näyttää muutama blogi löytyneen ihan suoraan googlettamalla.

viewtopic.php?f=100&t=75236&start=630 Tuolta pitäisi löytyä vastaus kaikkiin kysymyksiin.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

21.5.2013 19:27

Mitä pitäis tehä ku derpi senda sm 125 kiihtyy ykköseltä neloselle hyvin, mutta kun laittaa vitos vaihteen nii meinaa hyytyy.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

22.5.2013 19:15

Hommata 2-tahti?

Katos, että ilmanputsari ei esim ole tukossa.

Toki välien vaihto auttaa kans, jos se ei vain kulje.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.5.2013 15:31

Ilman pusari puhdistettu ja öljytty, välien vaihto tehty. ei muutosta, hyytyy suoralla ja tuulettomalla säällä vitos vaihteella. olisko muuta ideaa?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.5.2013 19:09

Tuota.. Miten se on mahdollista? Sanoppa huippunopeus, ennen hyytymistä?