Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
15.9.2011 17:38
Olis tarkotus tilailla Aprilia 50 Säxään '2010 nyt H4 xenonisarja.
Tiedän, että jos laittaa akkuun suoraan kiinni, niin virta loppuu akusta jossain vaiheesssa ja valot sammuvat,koska akku ei jaksa kauaa xenoneita polttaa.
Nyt tarttiskin tietää, että mistä tuon etuvalon johdon tasasuuntaamiseen saisi ne tarvittavat komponentit?
Itse tasasuuntajaan tarvitsee sekä siihen kaveriksi jännitteensäätimen jolla saadan virtatasoitettua? Tarvitseeko vielä jotain lisäksi?
Eli mistä näitä komponentteja saisi.
Jos joku ystävällinen viitsisi vaikka YV:llä laittaa tarkat tiedot, niin olisin todella kiitollinen, kiitos!
15.9.2011 17:47
iip0x. kirjoitti:Olis tarkotus tilailla Aprilia 50 Säxään '2010 nyt H4 xenonisarja.
Tiedän, että jos laittaa akkuun suoraan kiinni, niin virta loppuu akusta jossain vaiheesssa ja valot sammuvat,koska akku ei jaksa kauaa xenoneita polttaa.
Nyt tarttiskin tietää, että mistä tuon etuvalon johdon tasasuuntaamiseen saisi ne tarvittavat komponentit?
Itse tasasuuntajaan tarvitsee sekä siihen kaveriksi jännitteensäätimen jolla saadan virtatasoitettua? Tarvitseeko vielä jotain lisäksi?
Eli mistä näitä komponentteja saisi.
Jos joku ystävällinen viitsisi vaikka YV:llä laittaa tarkat tiedot, niin olisin todella kiitollinen, kiitos!
En jaksa YV laatikkoani täytellä joten:
Akku jaksaa 35w xenoneita polttaa pyörä käynnissä niin pitkään kuin bensaa maailmassa riittää ja vähän sen jälkeenkin
Etuvalohomma ei onnistu ainakaan 12V xenon-sarjalla, sillä jännite laskee tyhjäkäynnillä alle 12V ja toisekseen jos käynnistät niin että xenon on päällä niin se räpsyy joka polkaisulla, joka taas ei tee hyvää xenonille. Ja kolmannekseen sähköt eivät ehkä tykkää 20kV jännitepiikistä Eikös Apikassa ole akku? Siihen vaan kiinni.
15.9.2011 17:51
Eli xenonit akkuun kiinni ja pitäis toimia moitteettomasti, eikä akun virta vähene ja lopulta lopu käytön jälkeen? Useilta kyllä kuullut, että muutaman tunnin palaa ja sen jälkeen virta on akusta loppu ja sammuvat vai ovatkohan sitten pitäneet päällä ilman että on käynnissä tai jotain mistä sitä tietää..
Ja tuon virtapiikinhän pystyy välttämään sillä, että laittaa noi xenonit katkasijalla, eli väliin vaan katkasija ja laittaa pois päältä kun polkasee ja sitten vasta päälle.
15.9.2011 17:58
iip0x. kirjoitti:Eli xenonit akkuun kiinni ja pitäis toimia moitteettomasti, eikä akun virta vähene ja lopulta lopu käytön jälkeen? Useilta kyllä kuullut, että muutaman tunnin palaa ja sen jälkeen virta on akusta loppu ja sammuvat vai ovatkohan sitten pitäneet päällä ilman että on käynnissä tai jotain mistä sitä tietää..
Ja tuon virtapiikinhän pystyy välttämään sillä, että laittaa noi xenonit katkasijalla, eli väliin vaan katkasija ja laittaa pois päältä kun polkasee ja sitten vasta päälle.
Jos akku on niin älä edes kuvittele laittavasi valopiuhoille
Virranviejänä 35w xenon vastaa tasan samaa asiaa kuin 35w halogeeni
Eli ei lopu akku ellei sammuksissa ole pitkään xenon päällä.
Multa sais H4 xenonin halvalla Tsekkaa ilmoitukset.
15.9.2011 18:02
mutta eikös se valopiuha mene magneeton kautta eli ottaa virtansa sieltä eikä suinkaan akusta?
15.9.2011 18:20
Niin tekee jos kirkastuu kierrosten mukaan. Mutta xenonin johdot akulle niin kaikki on hyvin
15.9.2011 23:49
Kyllä Xenoneiden laitto yamaha DT:seen suoraan akkuun onnistuu, mutta virta ei riitä polttamaan xenonia kauan, koska akku on tarkotettu mittaristolle ja ajovaloille tuleva virta tulee suoraan magneetolta. Eli voisko magneetolta tulevan vaihtovirran muuttaa tasavirraksi ja sitten käyttää lisävirtana xenonille?? Ja mitä pitäis hommata että pystyy muuttamaan virran tasavirraksi???
16.9.2011 6:52
Pystyy. Sun pitää hommata lataussäädin ja kytkeä se jotenkii :d (ite tekemässä samaa)
17.9.2011 11:02
Mistähän saisi BA20D kantaisen xenon-sarjan? Kun Näsärissä on kaksi polttimoa niin näyttäisi helvetin hölmöltä että vain toinen palaa...
17.9.2011 11:13
Tontsa``` kirjoitti:Mistähän saisi BA20D kantaisen xenon-sarjan? Kun Näsärissä on kaksi polttimoa niin näyttäisi helvetin hölmöltä että vain toinen palaa...
"Ba20D xenon" 5. hakutulos -->
http://www.xenonkauppa.fi/CobraBA20DH6MP Vähän harvinaisempia tuolla kannalla.
17.9.2011 11:24
_Sylin_teri_ kirjoitti:Tontsa``` kirjoitti:Mistähän saisi BA20D kantaisen xenon-sarjan? Kun Näsärissä on kaksi polttimoa niin näyttäisi helvetin hölmöltä että vain toinen palaa...
"Ba20D xenon" 5. hakutulos -->
http://www.xenonkauppa.fi/CobraBA20DH6MP Vähän harvinaisempia tuolla kannalla.
Kuten tuossa juuri sanoin, näyttää ihan vitun hölmöltä että vain toinen palaa...
Enkä käy kahta ostamaan kun tiedän että saa 80e uuden sarjan mutta en tiedä mistä.
20.9.2011 17:08
Itsellä nyt ufo stealthissa xenon kiinni ja näyttää aika lähelle sen valon. Saako valokeilaa näyttämään pidemmälle jotenkin esim. xenonia siirtämällä eteen/taaksepäin?
28.9.2011 16:20
Minkälainen tuo rele on, jonka voi laitta ohjaamaan xenoneita? Siis etsisin samanlaista kuin tietopankin xenon-artikkelissakin esiintyy. Voisiko joku jopa ystävällisesti pistää linkkiä elfa-elektroniikan sivuilta?
28.9.2011 16:24
Ihan normi 12 voltin rele jossa on sulkeutuva kosketin. Elfan sivuilta en näitä autoreleitä löytäny mutta tästä motonetistä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=48-1869
16.10.2011 18:32
Mistäs porukka on kiinasta tilaillu noita xenoneita?