Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Aprilia RS 125

26.4.2010 18:11

Tietäiskö kukaan sanoa että onko tollaseessa aprilia rs 125 vuoden 2007 niin mitään rajotinta jonka vois ottaa pois? ja missä se mahtais olla? tai onko jotain helppoja virityksiä kun nyt ei ihan ole rahaa mihinkään tehariin.???? :) VASTAUKSII!!

26.4.2010 22:20

Betaversio kirjoitti:
mopomasa kirjoitti:oisko rs:ssään mitään tehokkaampaa pyttyä markkinoilla kun tuo 154cc polini. ja kuinka paljon rs:ssän kytkin kestää viritystä tavoite 45hp? :s


Jos meinaat ihan oikeasti olla sitä mieltä että sieltä tarvitaan se 45hp, niin virityspajojen puoleen kannattaa kääntyä. Hinnat on suolaisia (luokkaa 1000-2000e), mutta sellaisen päivähoidon jälkeen tuskin on ongelmia kavereiden kotareiden suhteen. Jos kiinnostaa edelleen, niin nöyrää yksityisviestiä menemään käyttäjälle Sarvi-Perkele tai sitten voisit kysellä jostain crossipuolelta virivelhoja. Eikait tässä muuta :)

E: Annat virityspajalle tukun rahaa niin sieltä lähtee vaikka 60hp. :roll:


joo kyllä tuo viilaus ihan iteltä onnistuu. mutta kun mopihin löytyy jo jotain pata negraa mistä luvataan 25hp --> niin ajattelin jos ois jotain parempaa kun tuo polini

26.4.2010 22:38

Masa, siitäsitten vain. Mutta tuskin sieltä huuhteluja viilaamatta 45hp:ta lähde. :roll:

26.4.2010 22:59

Jos lähtökohta on tuo niin kannattaa olla tyytyväinen mikäli tehohäviö virityksen jälkeen on alle 25 %. :D Mutta lähetään nyt vaikka siitä liikkeelle, että se 154cc polini ei todellakaan ole mikään tehopytty. Seuraavaksi kannattaa ottaa huomioon, että nämä ei ole mitään peeveitä joista saa random viilaamisella puolet lisää tehoa.

27.4.2010 16:30

ajattelinpahan vain jos tuolta saksan markkinoilta ois löytyny jo lähelle tuota 45hp. koska luulis jotenki että 150-160cc pytystä saa helposti jos repivät crosseista 40-45hp helposti ja 125cc. ja en ole ekaa kertaa itekkään sohimassa sillä viilalla minäkään ;)

27.4.2010 16:58

mopomasa kirjoitti:ajattelinpahan vain jos tuolta saksan markkinoilta ois löytyny jo lähelle tuota 45hp. koska luulis jotenki että 150-160cc pytystä saa helposti jos repivät crosseista 40-45hp helposti ja 125cc. ja en ole ekaa kertaa itekkään sohimassa sillä viilalla minäkään ;)

Jos osaat virittää koneita crossipyörien tasolle ts. oikeasti käytettävissä olevan lisäpotkun hankkiminen onnistuu vaikkapa siitä 250cc CR:stä, niin kait sä sitte saat myös sen 45hp kutiteltua kevarinkoneesta. MUTTA jos se viilauskokemus on PV:n pytyn viilaaminen 100kmh tasolle, niin se ei ihan riitä. Jos 75cc plusu kulkee 100kmh, siinä on tehoa suunnilleen 10hp. 150cc:stä samoilla litratehoilla se meinaisi kahtakymmentä heppaa. Eli satkun mopo onkin melko hightechiä! 45hp 150cc:stä onkin suunnilleen sama kuin 22,5hp 75cc:stä, ja sekin riittää jo 125kmh+ vauhteihin.

Eli siitä vain viilailemaan, seuraavaksi odottelemme dynolappuja! :)

3.5.2010 22:35

Hommaa saksasta 250cc räsän kone ja nakkaat sen kiinni nii se +60hp ois alla ;)

4.5.2010 21:29

Osaisiko joku sanoa paljonko Honda NSR kulkee vakiona ja miten kiihtyy 0-100?

7.5.2010 1:09

Nyt vähän jelppiä ton pyörän säätöjen kanssa.. Ylhäällä käy OK, ja alhaalla laihalla.. Kylmänä Booaa ihan pimeesti, mut se nyt on jokseenkin normaalia. Mut lämpimänä ei oikeestaan paljoo, mut ajossa esim. huomaa, että ku vetää kytkimen pohjaan ku alkaa jarruttelee niin laskee kiekat johki 1600-2000rpm, ja parin sekunnin päästä vasta ihan joutokäynnille. Eli kevyesti jää leijjumaan. Mut sit taas vapallaa ku kierrättää niin ei jää leijjumaan ollenkaan, laskee heti joutokäynnille (n.1000rpm). Ja jos ykkösellä tyhjäkäynniltä survasee kaasun pohjaa, niin BOBOBOBOBOBOBOBOOOO ja sit alkaa vetää. Mut esim. Kolmosella alakiekoilta ku laittaa kaasun pohjaa, niiin ei booaa yhtään.

Jotenki tuntuu kauheen hankalalta toi säätämine.. 130 suutin röpöttää aika paljon, ja 125 kiertää hyvin, mut ehkä saattaa käydä vähän laihalla.. 135 suuttimella röpöttää ihan törkeesti, mut alhalla käy silti laihalla. Tyhjis suutin on vaihettu "TT" suuttimeks, eli 70. Pitäsköhän se tyhjis suuttimen alla oleva ("emulsio" vai mikä suutin??) vaihtaa myös isommaks, vai kokeilla vaan isompaa TK? Noita TK suuttimia ei saa oikeen mistään. TPM:mmällä on vissiin emulsio suuttimia.. Neulahan ei ihan alas vaikuta, eikä sen nostaminen oo oikeen auttanu. Viel ois yks pykälä varaa nostaa, kai sitä vois viel koittaa. Voisko tossa olla joku pieni imuvuoto tms? Imukaulassa ei ainakaa pitäs olla mitään häikkää, se on tarkistettu moneen kertaan. Ja virit nyt on Tyhjä vakioputki, rave, ja imutötsä veke. :s

2-T tekniikka ja viritys

9.5.2010 10:46

Mikähän voisi olla pielessä, kun kone tuli konerempasta, tehot hävinny totaalisesti. Pyörä on kauheen laiska. 7 tonnissa ottaa tehopiikin joka kestää vaan 9000 kierokseen asti. Kun ennen tehopiikkialue oli 6500-12000. Ja kierrokset ei nouse 9 tuhannesta enää ylöspäin ajossa. Motarilla sain vauhtia hikeet 110, kuin ennen oli 160. Pyörähähän on NSR 125. Mikähän voisi olla pielessä?

9.5.2010 17:42

Ensimmäisenä tulee mieleen että pakoaukon säädin ei toimi. Eli laippa ei aukee, vaan jää kuristamaan. Sen toiminta kannattaa tsekata. ;)

10.5.2010 23:45

Pitänee huomenna kattoa, liikkeessä vaihettii pakoaukonsäätien vaijeritkin. Mut pitää kattoo toimiiko se.

11.5.2010 3:59

Elmozzor kirjoitti:Pitänee huomenna kattoa, liikkeessä vaihettii pakoaukonsäätien vaijeritkin. Mut pitää kattoo toimiiko se.


eivät oo osanneet säätää todnäkösesti tai sössineet jotenki sen homman :D

11.5.2010 18:22

mopomasa kirjoitti:ajattelinpahan vain jos tuolta saksan markkinoilta ois löytyny jo lähelle tuota 45hp. koska luulis jotenki että 150-160cc pytystä saa helposti jos repivät crosseista 40-45hp helposti ja 125cc. ja en ole ekaa kertaa itekkään sohimassa sillä viilalla minäkään ;)


Räsään on OLLUT myynnissä 145cc pyttyä joka kiekuu korkeelta ja kovaa. Brittiläisen firman ite tekemiä vakiopytyistä. Vielä ku muistais puljun nimen, no kuitenki se missä on paljon osaa räsään. Niitä sylinterejä ei ole tosin enään myynnissä. Käytettyjä etsimään.

13.5.2010 17:57

Tonpsa kirjoitti:Räsään on OLLUT myynnissä 145cc pyttyä joka kiekuu korkeelta ja kovaa. Brittiläisen firman ite tekemiä vakiopytyistä. Vielä ku muistais puljun nimen, no kuitenki se missä on paljon osaa räsään. Niitä sylinterejä ei ole tosin enään myynnissä. Käytettyjä etsimään.


PJME.