25.4.2010 4:47
käänks kirjoitti:Tomide kirjoitti:alan olemaan hieman pihalla. Eli röpöttää kiihdyttäessä n. puolikaasulla hetken ja sit lähtee ottaa kierroksia ja putki paukahtelee moottorijarrutuksessa? Olen vaihtanut pääsuutinta 102,5 -> 105 ja tk-suutinta 17,5->20, mistä mahtaa kiikastaa? Neula toisiksi laihimmalla.
Oot vaihtanu pääsuutinta isommaks vaikka röpöttää?
25.4.2010 14:49
25.4.2010 16:13
J.K.S kirjoitti:Mistä sais Mikunin 28mm litteeluistiseen seosruuvin osat, ja onko hirveen hintavat?
26.4.2010 17:14
power upp kirjoitti:J.K.S kirjoitti:Mistä sais Mikunin 28mm litteeluistiseen seosruuvin osat, ja onko hirveen hintavat?
Kannattaa kysellä Nakkilan Pyörästä ja Moposta. Meinaan heidän sivuillaan lukee et ne toimitaa varaosia niiden myymiin kaasareihin ja nehän myy mikunia.
E: http://www.mpt.fi/index.php?ukey=news&blog_id=211
27.4.2010 20:43
30.4.2010 0:05
30.4.2010 7:55
Juustus kirjoitti:Nyt se saatana temput teki, kun se ei enää käyntiin lähde.
Elikkäs perjantai-iltana rullailin kaverille, pyörä toimi ihan normaalisti. Sitten aamulla olin lähdössä kotia, mutta mäksän perhana ei meinannut käynnistyä sitten millään. Parikin kertaa kun se hörähti käyntiin, oli pyörää pakko käytettää ryypyllä sekä kaasulla, että se pysyi käynnissä. Pääsin jo ajamaan noin kymmenen metriä, mutta pysähtyessä sammui heti. Siinä kaverin kanssa poljettiin ja teki taas sitä samaa että hörähti ja bensat heitti putkeen ja sammui.
Kaveri heitti sitten kotiin ja nukuin siinä kolme tuntia. Käppäilin takaisin sitten kaverin pihaan ja mäksäpä lähti tulille varmaan 4-5:stä polkaisusta ja alkoi käymään ilman nikotteluja tai oireita. Sen päivän toimi taas ilman ongelmia, mitä nyt kaupungin läpi suhasin pari kertaa, paitsi että tankilla heitteli bensaa taas putkeen parin polkaisun aikana, ennen kuin lähti käymään. Sunnuntain pyörä seisoi, kunnes nyt tänään maanantaina olin aamulla lähdössä käymään kaupungilla. Ensimmäisissä valoissa pyörä sammui heti pysähdyttyäni ja toisissa valoissa myös. Lopulta se sitten sammahti keskustaan ja käynnistäessä lupasi vain nihkeästi ja heitteli bensaa putkeen. Rullasin sen sitten kotiin ja iltapäivällä kävin pyörän kimppuun. Vaihdoin uuden Denson iridium-tulpan vanhan huonoksi menneen tilalle, pesin ja öljysin putsarin ja vääntelin ilmaruuvin suunnilleen tehtaan täystehoasetuksiin.
Arvelin jo että näillä ongelma ratkeasi, kun edellinen omistaja asunut maalla ja mm. putsari ja tulppa oli täynnä paskaa. Käyntiin se lähti, ja kaveri veti korttelin ympäri, mutta nykivästi toimi, eikä jaksanut vetää piikille bensansyötön katkeillessa jatkuvasti tyyliin "boo-boo-moo-moo", pyörän kulkiessa hölkkävauhtia.
Joten missä oireista päätellen vika piilisi? Itse olen kaasarin tukoksen kannalla ottaen huomioon edellisen ajoympäristön missä vanha omistaja on ajellut ja on-off toiminnan jolloin kone on aina käynyt normaalisti. Hirveä romaani, mutta koittakaa saada selvää.
30.4.2010 8:33
30.4.2010 12:37
Murgo kirjoitti:Eihän kaasareissa ole oikeasti mitään eroa 2- ja 4-tahtisten välillä jos kummassakaan ei ole kiihdytyspumppua?
30.4.2010 12:39
jerbona kirjoitti:Mihin päin säädän neulaa jos käy keskikierroksilla hieman laihalla?
30.4.2010 14:34
30.4.2010 22:06
30.4.2010 23:16
30.4.2010 23:31
1.5.2010 14:57