Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
6.7.2009 14:26
Pystyykö uutta akkua käyttämään vaikka on 0,5A isompi kuin vakio akku? Eli ei mene mikään särki tjsp?
6.7.2009 15:03
FOxx kirjoitti:Pystyykö uutta akkua käyttämään vaikka on 0,5A isompi kuin vakio akku? Eli ei mene mikään särki tjsp?
Pystyy käyttämään, noin pienellä ampeerituntimäärällä ei ole mitään käytännön eroa...
13.7.2009 17:32
Tällästä kyselisin kun rakentelen nyt -88 vuoden tzr:ää ja kun siinähän ei ole sähköstarttia, niin miten onnistuu sähköstartin asentaminen itse pyörään ?
13.7.2009 17:44
mmake^ kirjoitti:Tällästä kyselisin kun rakentelen nyt -88 vuoden tzr:ää ja kun siinähän ei ole sähköstarttia, niin miten onnistuu sähköstartin asentaminen itse pyörään ?
Ihan ensiksihän pitäis lohkosta löytyä paikka josta startin ratas tapais vauhtipyörän/kampuran hammaskehälle.
Sähköpuoli tarvitsee akun ja releen ja kytkentä on periaatteessa valmis.
13.7.2009 17:46
Kiitos, tästä sitten osat vaan tilaukseen ja starttia puuhaamaan!
27.7.2009 17:21
Ongelma ratkastukin jo
Viimeksi muokannut Yosha päivämäärä 27.7.2009 19:18, muokattu yhteensä 1 kerran
27.7.2009 18:52
voipa olla tyhmä kysymys mut purin pyärän rungon maalauksen takia ja sen jälkee ei oo kipinää antanu nii voiko maalaus estää esim maadotuksen ku oon kattonu miälestäni aika tarkkaan et kaikki meni takas paikalleen niinku ne oli ennen maalaustaki ja sit viä toinen et ku magneettoon pääsee öljyä eli stefa paskana nii tiän et se haittaa asiaa mut onko sillä sit asiaan jotai osuutta ku stefat on nyt si menos vaihtoo et täytyykö silti yrittää renata sähköjen kaa viä...
28.7.2009 19:58
Joo, eli vaihdoin CBR:än minivilkut, 23W polttimot, vakiot ovat 21W. Aluksi toimi kuten kuuluukin, nyt ne jäävät palamaan. Välillä kuitenkin toimivat normaalisti hetken, sitten taas jäävät päälle ja releestä kuuluu ihmeellinen vingunta. Pitäiskö rele vaihtaa tuohon täsmälleen 23W vai onko asennuksessa jotain puutteita tai vastaavaa?
Usein vilkut toimivat hetken, kun on käyttämättä vilkkuja hetken. Samoin rele on alkanut "naksumaan", kun virta-avainta kääntää, tosin en ole 100% varma, että tekikö tätä aikaisemminkin.
29.7.2009 0:25
Juu tän vehkeen vakiorele on sellanen joka saa tippua vaakasuoraan seinään. Käy ostaa elektroninen rele niin homma hoituu helpoiten.
29.7.2009 22:51
pliplo kirjoitti:voipa olla tyhmä kysymys mut purin pyärän rungon maalauksen takia ja sen jälkee ei oo kipinää antanu nii voiko maalaus estää esim maadotuksen ku oon kattonu miälestäni aika tarkkaan et kaikki meni takas paikalleen niinku ne oli ennen maalaustaki ja sit viä toinen et ku magneettoon pääsee öljyä eli stefa paskana nii tiän et se haittaa asiaa mut onko sillä sit asiaan jotai osuutta ku stefat on nyt si menos vaihtoo et täytyykö silti yrittää renata sähköjen kaa viä...
Ihan mahdollista on että maalauksen jälkeen ei maadota. Raaputa maalia pois siltä kohtaa mistä maadoitus menee runkoon.
30.7.2009 1:40
Noniin nyt on semmonen ongelma, että meikäläisen mito syö cdi-bokseja. Aluksi toimi ihan hyvin sitten 30km ajon jälkeen sammui, jonka jälkeen starttas pari kertaa ja sitten kuoli. Vaihdoin cdi-boksin ja se heräs henkiin ja nyt taas 30km ajon jälkeen kuoli. Mistä tota vikaa kannattais lähtee hakeen?
31.7.2009 19:54
Laitetaas tännekkin, eli -03 Nsr ei lataa kunnolla. Latausjännite on se 14-14,3 eli OK, mutta latausvirta sulakkeen paikalta mitattuna on 1-1,3A, vaikka pitäisi olla 2.5A. Nämä arvot mittasin 5000rpm kohdilta, elikkä mihinkäs tuo virta voi kadota? Akku tyhjenee aina noin 150-170km ajon jälkeen, jolloin ei enää startti jaksa pyöriä kunnolla. Akku on uusi.
3.8.2009 17:06
jaska45 kirjoitti:Laitetaas tännekkin, eli -03 Nsr ei lataa kunnolla. Latausjännite on se 14-14,3 eli OK, mutta latausvirta sulakkeen paikalta mitattuna on 1-1,3A, vaikka pitäisi olla 2.5A. Nämä arvot mittasin 5000rpm kohdilta, elikkä mihinkäs tuo virta voi kadota? Akku tyhjenee aina noin 150-170km ajon jälkeen, jolloin ei enää startti jaksa pyöriä kunnolla. Akku on uusi.
Hyvin usein uusi akku on jo valmiiksi rikki, tämä ei nyt auta sinua tuskin yhtään mutta sanonpahan vaan
6.8.2009 11:57
Juu mutta ei se vaikuta tuohon latausvirtaan.
7.8.2009 12:35
Kävi perhana sillä tavalla että kun asensin uusia polttimoita eteen, niin toimi aluksi hyvin mutta sitten kun olin virrat laittanut päälle ja pois muutaman kerran kun säädin sen polttimon asentoa niin sitten yhtäkkiä mitkään sähköt eivät enää toimi. Kun laitan virran ON asentoon niin mitkään valot ei syty eikä mitkään sähköosat toimi, mutta työntämällä kuitenkin lähtee käyntiin ja ajaminen on ihan normaalia. Eli missä voisi olla vika kun akunkin vaihdoin ja sulakkeen tarkistin?