Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

4.6.2008 21:20

ok.
Kait sit itekkii näin aluksi 200C kansi viel pysyy... :D
Onko tuo sit vakiona kokoa A (55,960 mm)?



1049126 Wössner/Athena forged piston (2 ring with round top) 55.96 mm

136001G piston with ring and pin 55,96mm

136001N Vertex / Mitaka, piston 2 ring, round top 55,96mm

Mikä noista? oon vähän ulkona nytten? voisko joku vastata pikaisesti?
Tarviiko noihin joihinkin vielä ostaa männän renkaat erikseen?
Entä mitä vielä? männän tappi?


136087N Centauro, cylinder gasket set cpl. For Mito

Onko tuo oikea tiiviste sarja tuohon?
Viimeksi muokannut kosa^^ päivämäärä 4.6.2008 21:57, muokattu yhteensä 1 kerran

4.6.2008 21:25

Suosittelen käymään läpi cagivaclub.tk foorumeilta topicit, saat vastauksen varmasti moneen kysymykseesi.

4.6.2008 21:43

oon koittanu katella, mut en ite ainakaan oo noihin löytäny vastauksii :(

4.6.2008 22:17

kosa^^ kirjoitti:ok.
Kait sit itekkii näin aluksi 200C kansi viel pysyy... :D
Onko tuo sit vakiona kokoa A (55,960 mm)?



1049126 Wössner/Athena forged piston (2 ring with round top) 55.96 mm

136001G piston with ring and pin 55,96mm

136001N Vertex / Mitaka, piston 2 ring, round top 55,96mm

Mikä noista? oon vähän ulkona nytten? voisko joku vastata pikaisesti?
Tarviiko noihin joihinkin vielä ostaa männän renkaat erikseen?
Entä mitä vielä? männän tappi?


136087N Centauro, cylinder gasket set cpl. For Mito

Onko tuo oikea tiiviste sarja tuohon?


Meinaatko että toimii jos on samankokoinen mäntä kuin pytty? Kannattais varmaan ostaa pikkasen pienempi mäntä, mutta se on vain minun mielipide. Jos en ihan väärin muista niin tehtaalta tullessaan vakio on yleensä B-kokoa. A-kokoon tehdään tilauksesta tai näin ainakin muistaisin lukeneeni. Vertex/Mitaka en suosittele.

4.6.2008 22:28

ok, tai siis meinasin tuolla et onko se kokoa, että siihen menee A koon mäntä. Mihin kokoon ne tuolla sen oikeen pinnoittavat? vakioon? ni onko se sit B koon mäntä?

4.6.2008 23:13

kosa^^ kirjoitti:ok.
Kait sit itekkii näin aluksi 200C kansi viel pysyy... :D
Onko tuo sit vakiona kokoa A (55,960 mm)?



1049126 Wössner/Athena forged piston (2 ring with round top) 55.96 mm

136001G piston with ring and pin 55,96mm

136001N Vertex / Mitaka, piston 2 ring, round top 55,96mm

Mikä noista? oon vähän ulkona nytten? voisko joku vastata pikaisesti?
Tarviiko noihin joihinkin vielä ostaa männän renkaat erikseen?
Entä mitä vielä? männän tappi?


136087N Centauro, cylinder gasket set cpl. For Mito

Onko tuo oikea tiiviste sarja tuohon?



Hi !

tuolla koodilla tulee tako Wössner.

tuolla koodilla tulee Vertex.

"G" on käytetyn osan merkki-tunnus, eli käytetty mäntä.

männät myydään aina täydellisenä sarjana sis. sokat tapin ja renkaat. ei neppistä, joka 16x20x23 koodilla 136053

Tuo yläp. tiiviste sarja saattaapi olla väärä eli huskyn jolloin siitä puuttuu esim CTS-tiivisteet yms kivaa. Ainakin aikoinaan myivät väärää (huskyä'n) settiä Cagivoihin :(

t.m

ps.
66650E #1 ja 200C#1 tai 200C#2 on esim SuperCity '91~'94 tehdas asennus setti. hyvin potkii ja tykittää.

4.6.2008 23:20

ok, eli varmaan tuo vertex kannattaa laittaa tilaukseen, kun eikö nuo tako männät ole aika tarkkoja, ja muutenkiin vähän vaikeampian katu ajossa? mitä olen jostain kuullut

4.6.2008 23:34

ojatalo kirjoitti:Tuo yläp. tiiviste sarja saattaapi olla väärä eli huskyn jolloin siitä puuttuu esim CTS-tiivisteet yms kivaa. Ainakin aikoinaan myivät väärää (huskyä'n) settiä Cagivoihin :(


Ai perkele, ostin tuossa jokunen päivä sitten Centauron (vrt. geiwiz) tiivistesetin (duell-luettelo) ja CTS tiivisteet tosiaan puuttu ja jotain ihmeellisiä pikku o-renkaita jne. tuli mukaan.

P.S. Kosa:

Osta suomesta originali Asso Werke. Vertexiä parempi ja valumäntä.

4.6.2008 23:41

ok, kiitti vinkistä :)
Saapahan sitten ielä siinä välissä mittautettua sen, ettei takuut mene :D

4.6.2008 23:47

Mites, onko toi Miton vakiputki "hyvä" putki, että onko tehokas TT:nä? Että tuoko teharit vaan yläkieroksille tehon, vai tuoko ihan oikeesti lisää tehoa?

5.6.2008 0:41

Onkos tuossa vaimentimessa kuristin? kuinkas paljon tuo tehoa jos vaihtaa vaimentimen?

5.6.2008 10:01

Javaq kirjoitti:Mites, onko toi Miton vakiputki "hyvä" putki, että onko tehokas TT:nä? Että tuoko teharit vaan yläkieroksille tehon, vai tuoko ihan oikeesti lisää tehoa?


Miton putki on hyvä, etnenkin jos pyörä on muuten vakio.
Jo vakioputkella tehot ovat kohtuu korkealla, mutta tehoputkella yleensä vielä hitusen ylempänä. Tehonlisäys putkilla ainakaan muuten vakioon koneesen ei ole kovinkaan huomattava, ainoastaan piikki saattaa muuttua räväkemmäksi.

Temu- kirjoitti:Onkos tuossa vaimentimessa kuristin? kuinkas paljon tuo tehoa jos vaihtaa vaimentimen?


Varsinaista kuristinta siinä ei ole, mutta vaimennin ei ole suoraan läpivirtaavaa mallia, vaan kammiovaimennin. Tehonlisäyksestä ei tässäkään ole tietoa, mutta pakokaasun lämpö putoaa samalla kun virtaavuus paranee ja samalla palotilassa lämpö laskee mikä luo vähemmän rasitusta koneelle. Näin olen kuullut joten viksummat korjatkoot.

5.6.2008 11:15

_Nile kirjoitti:Miton putki on hyvä, etnenkin jos pyörä on muuten vakio.
Jo vakioputkella tehot ovat kohtuu korkealla, mutta tehoputkella yleensä vielä hitusen ylempänä. Tehonlisäys putkilla ainakaan muuten vakioon koneesen ei ole kovinkaan huomattava, ainoastaan piikki saattaa muuttua räväkemmäksi.


Mistä vuosimallista puhut? Ainakin tässä evo kakkoksessa on varsin matalalla tehot, huipputeho siellä 10-10,5k ja vetää laajalta alueelta.

6.6.2008 10:26

koskas muuten pakoaukon säädin aukeaa teillä?? mää kun höpötin omasta 8k niin on vielä hitusen alempana, kait jonkun 7,2k tai vastaavaa...

6.6.2008 13:47

Joo, 7-7,5k välissä aukeaa.