Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

8.8.2010 18:47

joo no maahantuojalta tulee kyllä oikeat, ryöstöhinnoilla vaan.. Laakeriliikkeestä kun hakee niin tulee halvemmaksi, tietysti voi olla ettet saa sieltä kaikkia laakereitä ja sit vaan maahantuojalta tilailemaan.

12.8.2010 1:04

Petarit kannattaa ottaa ihan alkuperäisenä, niin tulee varmasti oikea välys. Muut laakerit voi ostaa tarvikkeena.

12.8.2010 12:33

Ihan oikeesti jos sulla on joku merkkiäsi edustava liike, jossa oot kanta-asiakas..
Tulee ehkä 50-100€ kalliimmaksi koneremontin kaikki alkuperäisosat sieltä, kuin laakerikaupan ja tarvikeosaliikkeiden kiertäminen.
Ja jos joku osa onkin maanantai kappale, niin alkuperäisessä on _aina_ takuu.

Keskittäminen kannattaa :D

14.8.2010 4:09

ja mikäköhän merkki on et noin pieni ero tarvikkeissa? gas gas runkolaakerien hintaero laakerikaupassa ja maahantuojalla jo sen 50e!

14.8.2010 12:54

Et ihan taas vissiin tajunnut viestini pointtia..
Hoidat ne varaosa / varuste ostokset yhdessä paikassa sen sijaan, että tilaat ulkomailta tai hypit muissa liikkeissä parin euron säästämiseksi. Isommissa ostoksissa alennukset kyllä on tuntuvia...

14.8.2010 16:02

no jos ahvalalta useasti tilanneena saan yli 300e kerta ostoksista postien verran pois hinnasta niin ei oo kovin paljoa mun mielestä. En tilaa maahantuojalta enää mitään kysymättä muualta kun aina sanovat ettet saa kuin alkuperäisosia tai osia mistään muualta kuin heiltä. Hinnat kuitenki alkuperäisosillla HEILTÄ ~kaksinkertaiset. Esimerkiksi kampuran stefat heiltä taisi puhelimessa olla jotain 20-25e kpl, laakeri liikkeestä alle 10e kpl. Tämä siis minun henkilökohtainen mielipide asiasta oman kokemuksen perusteella.

14.8.2010 16:18

Gassujen ja temmien hienouksia.
Kotarin liikkeitä on jokaisessa suuremmassa kaupungissa, osia löytyy ja ei ole hinnan kiroissa :)

14.8.2010 20:54

Mikäs on kun sylinteriä et millään saa irti ainakaan ilman liiallista väkivaltaa.. Kenties jotain liimaa lätkitty, mikä avuksi joku tekniikka vai raaka voima? :D

15.8.2010 1:57

_zheigginen_ kirjoitti:Mikäs on kun sylinteriä et millään saa irti ainakaan ilman liiallista väkivaltaa.. Kenties jotain liimaa lätkitty, mikä avuksi joku tekniikka vai raaka voima? :D

Siellä taitaa olla semmonen keskittämis-holkki lohkossa pinnapultin ympärillä jotta pytty menee varmasti oikeaas kohtaan. Toki tiiviste vähän pitää sitä myös kiinni. Semmonen pieni nitkuttelu että koitat heilutella sitä ja nostaa vois toimia?

15.8.2010 13:00

Andy-Boy kirjoitti:
_zheigginen_ kirjoitti:Mikäs on kun sylinteriä et millään saa irti ainakaan ilman liiallista väkivaltaa.. Kenties jotain liimaa lätkitty, mikä avuksi joku tekniikka vai raaka voima? :D

Siellä taitaa olla semmonen keskittämis-holkki lohkossa pinnapultin ympärillä jotta pytty menee varmasti oikeaas kohtaan. Toki tiiviste vähän pitää sitä myös kiinni. Semmonen pieni nitkuttelu että koitat heilutella sitä ja nostaa vois toimia?

No se lähti lopulta kun hakkasin vasaralla meisseliä sylinterin ja lohkon väliin.

15.8.2010 13:10

Moro tiiviste pinta

17.8.2010 23:49

Oli varmaan aika epic ilme mulla äsken, ku luin melkeen nenä kiinni näytössä Zheiggisen postausta, sit meinas pullahtaa silmät ulos päästä.. Semmone oikee :eek: ilme.. Ei terve mitä sun päässä oikeen liikkuu? Hakkaat vähän talttapäällä sitä alumiinilohkoo, ja kasauksen jälkeen mietit miksei oo yhtään puristuksia ja lohkon/pytyn välissä on reikä..

Jos ens kerralla koputtelet varovasti kumivasaralla pytyn kylkeen että irtoo tiivistepinnasta.. :lol:

18.8.2010 8:44

Tota... MITÄ VITTUA:D

2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

28.8.2010 13:53

mun räsään tui jotain vikaa ja en tiä että mitä, ajelin sillä, ja yhäkkii se vaan sammu ja ei suostunu enää käynnistymään.. kuulostaa ku koittaa käynnistää että akku olis tyhjillään, vaikka just sen latasin ja olen koittanut toisellaki akulla mutta ei auta... ja välillä kun koittaa startata niin se jää päälle, eli siis kun painan sähköstarttia että se käynnistyis, ni se välillä jää surisemaan ihan kuin olis sähköstartti nappi pohjassa vaikka se ei oo ja se jatkuu vaikka sammuttais virrat ja ottais avaimet pois, loppuu vasta hetken päästä. eli onko edessä joku todella iso kone remppa vai onko jokin sähkö ongelma vai mikä ongelma mulla siinä on?

5.9.2010 16:50

Normaalilla järjellä pääsee pitkälle, eli tutki ensin sulakkeet, sitten laita crc:tä starttinappulaan ja katso auttaako, startille perus rasvaus ja tarkistus että osat liikkuu herkästi, vaihda uusi sytytystulppa jne.

Ensin helpot ja mekaaniset viat, sitten vasta elektronisiin cdi-boksi ym. vikoihin ;)