Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

29.3.2007 15:37

aina sekotan noita mutta pitääkö rave jotenki säätää niitten mukaisesti?

29.3.2007 16:16

säädät sen niin että mopos toimii hyvin

29.3.2007 16:39

otin nytt pois sen osan mihin raven laippa menee mutta siellä on jokin osa tiellää ... mitä pitää tehä? pitääks teharin ottaa ulos ja jotenki vetää vanhan laipan pois?

29.3.2007 16:48

bailu kirjoitti:otin nytt pois sen osan mihin raven laippa menee mutta siellä on jokin osa tiellää ... mitä pitää tehä? pitääks teharin ottaa ulos ja jotenki betää vanhan laipan pois?


:ASD trolli.

raven laippa

29.3.2007 18:10

Mistä tietää onko laippa kuristettu vai ei tai siis pituudesta varmaa mutta, minkä mittanen kuriton laippa on?

Re: raven laippa

29.3.2007 18:26

Erkki.... kirjoitti:Mistä tietää onko laippa kuristettu vai ei tai siis pituudesta varmaa mutta, minkä mittanen kuriton laippa on?


Tiedät siittä ottaako pyöräsi piikkiä. Jos ottaa, nini on varmaan lyhennetty laippa.

29.3.2007 20:16

okei no kyllä se sitte kai on se kuristamaton kiitos tiedosta.

30.3.2007 0:54

Paljon raven laipan pitää olla pakoaukossa ala-asennossa?

30.3.2007 18:12

vepa89 kirjoitti:Paljon raven laipan pitää olla pakoaukossa ala-asennossa?

Olisko n. 7 milliä, se peittää suunnilleen yläkolmanneksen pakoaukosta. Laipan suojus vaan pois niin katot että ottaako se laipan levennys sylinteriin kiinni. Jos ottaa, niin silloin se oikein siinä :P

1.4.2007 13:33

hei onkos kukaa mittaillu ikinä paljo tulee virtaa solenoidille? ite mittailin nii silloin ku laipan pitäs olla ylhäällä antaa 6 A ja alhaalla 4 A et antaisko liian vähä virtaa solenoidille? ku tuli sellain vika ettei nosta ollenkaa laippaa ylös, mut ku sen painaa sormil ylös nii se pitää sen ylhääl tyhjäkäynnil mut ku painaa vähä kaasu jolloin sen pitäs laskee nii silloin se laskee sen. et oisko solenoidi paskaan vai siel joku muu boksi paskaan.

Rave pysyy auki

1.4.2007 13:42

Kun laitan virrat päälle, niin raven laippa nousee auki kokonaan ja sitte ku käynnistän koneen niin se pysyy auki. Kun kierroksia kierrättää paikallaan sinne 7000 - 8000 asti niin se laippa ei vieläkään liiku mihinkään. Missähän vika, kun eikö sen laipan pitäisi alle 7000 kierroksen olla alhaalla ja sitten alkaa nousemaan sieltä kun tulee se tehopiikki niin, että matalillakin kierroksilla olisi enemmän vääntöä? Otin raven virrat pois ja ajelin vähän niin matalilla kierroksilla jaksoi vääntää huomattavasti paremmin. Eikö se juuri ole sen idea että se tasoittaa niitä tehoja.. Meinaan tällä hetkellä se ei jaksa vääntää kakkaakaan niillä alhasilla kierroksilla. Missähän vika?

RAVE

6.4.2007 11:27

Hei jos jollain olis myydä mulle rave 1 ni oisin todella kiitollinen, tai ainaki ku joku kertois et mist sellasen voi tilata ja mitä suurin piirtein maksaa!

6.4.2007 15:35

http://www.motot.net/talli/38462
Eiks tossa nyt ois yks varteen otettava vaihtoehto?

9.4.2007 1:15

Olis yks raveen liittyvä kysymys...
Eli pitääkö solenoidin laipan ylhäällä kunnes kierrokset laskevat alle sen 7800 ja sen jälkeen se päästää irti ja jousi palauttaa sen takaisin pakoaukkoon??

9.4.2007 10:05

Extreme-Erno kirjoitti:Olis yks raveen liittyvä kysymys...
Eli pitääkö solenoidin laipan ylhäällä kunnes kierrokset laskevat alle sen 7800 ja sen jälkeen se päästää irti ja jousi palauttaa sen takaisin pakoaukkoon??
Siis se on 0-2500rpm ylhäällä, 2500-7800rpm alhaalla, 7800rpm -> ylhäällä. Jos on 7800rpm boksi.