Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.7.2014 15:28
Tuli viel mieleen kysyä guruilta että mitä tk suutinta ja neulan sokan asentoa ootte käyttäny sen 180cc n kanssa vakiokannella ?
27.7.2014 17:17
Tk45, ps140, neulan asento vakio.
28.7.2014 17:47
Aukeskohan tää termostaatti nyt täysin? Omasta mielestä melko myöhään alkoi avautua ku vesi alkoi kuplia jo kunnolla ennenkuin oli kokonaan avautunut?
29.7.2014 7:04
Kyllä toi on kokonaan auki, aukeutuminen tapahtuu pienellä viiveellä joten termari on varmaankin kunnossa.
Sitten huonompia uutisia. Ne jotka aikovat tilata AMPS:lta tavaraa niin he eivät hoida viallisten kamppeiden takuita millään tavalla. He eivät vastaa sähköposteihin eikä sivuston kautta tehtyihin kyselyihin. PayPalin kautta ern saa mitään takaisin koska 45vrk ylittyi joka on heillä reklamaation raja. Käytännössä meni 250€ suoraan elmerin persiiseen.
Miettikää ihan oikeesti haluatteko ottaa riskin jos aiotte tilata jotain AMPS:lta. Esimerkiksi tämä 180cc pytty joka tilattiin, saatiin Kitacon valmistama pytty missä on mäntä mitoitettu väärin ja on liian korkea. Tästä aiheutuu liian korkea puristussuhde joka tekee käynnistäessä takapotkuja, sellaisenaan jos kasaa niin mäntä osuu kanteen, jos sylinteriä korottaa että männällä on tilaa niin nokan ajoitus muuttuu jonkin verran. Sylinteristä lähti myös pinnoite irti muutaman kymmenen kilsan jälkeen.
Jos AMPS:lla myytävät tuotteet on laadultaan vastaavia ja takuuta ei käytännössä ole niin suosittelen välttämään kyseistä puotia. Jos kuitenkin päätätte sieltä jotain ostaa niin ainakin on varoitettu. Vaikka kotimaassa ja eBayssä hilppeet on kalliimpia niin ne on varmempia hankintapaikkoja. Lisäksi pytyksi kannattaa ostaa Malossi tai Athena, niihin saa kotimaasta mäntää ja tiivisteitä. Myös molemmat on laadukkaita ja suoraan kiinni ruuvattavia ilman ylimääräisiä virittelyjä.
AMPS boikottiin!!!
29.7.2014 13:17
Itekkin oisin ehkä päätyny AMPS iin mutta aloin miettimään tälläsen palautteen johdosta, niin päädyin sitte Athenaan
Onko kukaan muute testaannu sitä 200cc pakettia ?
29.7.2014 22:58
No nyt on Rieju kasassa, mutta käyntiin ei lähde
Tietyllä kaasulla ja ryypyllä hörähtää ihan hetkeks.. Pääsuutin 138 Tk suutin 45 neulansokka vakio. Siis sen 180cc n kanssa. Ja hyvän kipinän antaa ! Kellään vinkkejä ?
30.7.2014 8:07
Kokeile uudella tulpalla, tulppa voi antaa hyvän kipinän irrallaan mutta eipä toimi enään pytyssä puristusten kanssa.
Onko kaasari ollut kokonaan auki ja onko kalvo paikallaan? Noilla suuttimilla seosruuvi noin kierroksen auki.
Mitä muuta teit pytyn vaihdon yhteydessä? Onko venttiilit säädöissään ja jako kohdallaan?
Seosruuvin oikea säätö löytyy helposti kun lämpimällä koneella ensin säätää seosruuvin 1.5 kierrosta auki ja tyhjäkäynnin noin pariin tonniin että kone pysyy varmuudella käynnissä. Sen jälkeen kiertää seosruuvia hitaasti kiinni niin kauan kunnes kierrokset alkaa putoamaan. Ja sitten kierretään seosruuvia hitaasti auki ja lasketaan monta kierrosta ja kierroksen osaa sitä piti kiertää kunnes taas alkaa kierrokset koneessa putoamaan. Tämän jälkeen seosruuvi kierretään näden ääripäiden puoleenväliin, nyt tyhjäkäynnin seokset on aika hyvin kohdallaan ja koneen pitäisi pysyä käynnissä ja käynnistyä helposti.
Muistetaan että tk-suuttimen ja seosruuvin vaikutusalue on 0-1/4 kaasulla, sen avulla ei säädetä mitään muuta kun tyhjäkäyntiä ja pintakaasun hienosäätöä. Seosruuvin säätäminen ei vaikuta pääsuuttimen alueelle ja sillä ei voi korjata seoksia sillä alueella.
30.7.2014 9:48
Venttiilit on säädöissä ja jako katsottu ammattimiehen kanssa kohilleen. Kiitti vinkeistä pitään mennä koittamaan ! Kaasari ei tosiaa ollu ku pohjasta auki, mut pitäs varmaa tarkistaa ettei koho ole jääny jumiin, ku tuntuu että aina hetken saa ootella että hörähtää, ihan kun sinne kohokammioon tulis tipoittain bensaa..
30.7.2014 10:44
Meillä käynyt kerran vastaava kohon jumittuminen, helpoiten se selviää kun avaa kaasarista pohjapropun. Jos ei tule bensaa niin koho on mennyt jumiin kaasarin pohjaa asentaessa.
30.7.2014 12:55
Eipä ollut koho jumissa, mutta tankin pois ottaessa paljastui aika mittava reikä imukaulassa.. elikkäs imukaulakaupoille.
30.7.2014 13:22
Kokeile Mursu Arska ottaa ampsiin facebookissa yhteyttä. Siellä ovat ainakin minulle vastailleet nopeasti.
Kyllä varmasti voi tilatessa pyytää että laittavat sen uudemman mallin pyttysarjan joka on mulla toiminut jo monta tuhatta kilometriä, mutta jos takuuasiat ei hoidu niin antakaa olla ja ostakaa muualta.
Itse voin olla todella tyytyväinen kun sain hyvän pytyn ja nokan pilkkahintaan, kun eivät jääneet edes tullin haaviin.
30.7.2014 15:15
Eipä viitsi liittyä veispuukkiin moisen takia
Kyllä sieltä aiemmin sai nopeasti vastaukset sähköpostiin mutta takuuasiassa tuli täysi radiohiljaisuus. Ehkä Facebookin kautta voisi saada vastauksen kun kysymys on enemmän julkinen.
30.7.2014 18:22
Mä voin vähän ojentaa niitä
Uhkailen etten tilaa sieltä enää mitään kun ei oo foorumikaverinkaan takuuasioita hoidettu
Ei sitä tiedä vaikka joskus isovenakannen ostaisinkin. Mietityttää vaan että riittääkö yhden syylärin jäähdytys.
Mikäs öljy on parasta tähän koneeseen? Tuntuu ykköselle laittaessa piiskaavan ketjuja aika hyvin vaikka kytkimen pitäisi olla ihan ok.
30.7.2014 22:11
Parhaasta en tiedä mutta Teboil 15w50 Superbike on tällä hetkellä käytössä ja hyvältä vaikuttaa, hinta on edullinen ja saatavuus hyvä kun sitä on melkein joka kaupassa.
Mineraaliöljyjä tuli myös testattua ja niillä vaihteisto toimii kaikista parhaiten mutta ne ei ole kovin pitkäikäisiä ja joutuu vaihtaa tonnin välein. Eri Motorexejä on myös käytetty ja hyvin on toimineet, myös Castrolin öljyt on saaneet kehuja.
Ei kai siinä muuta kun katsoo että luokitukset täsmää, viskositeetti vähintään 10w40, mielummin 10w50 tai 15w50.
31.7.2014 3:13
Ai mulla nyt 10w40 pitäsköhä sisäänajo jälkee iskee sit 10w50
Ei muute imuvuode tukkimisel lähteny, jakoha se siel sit oli vituillaa kuitenkin.. eiku huomenna uutta yritystä.. Puristukset oli meinaa vaan 6baaria