Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
21.3.2013 16:43
Zuikkamies kirjoitti:noh, katoppa onko siinä luistissa sitä viistettä siinä alapäässä mitä vasten tk-ruuvin kärki pitäis tulla. Ja onko koko kaasarissa edes reikää sille tyhjäkäynnin nopeusruuville?
Noista suuttimista niin itellä mikuni Tm38 kaasarissa WR tekniikan kanssa 420 pääsuutin nyt kiinni ja on vähän liian iso, jopa -5 / -10 pakkasille, kesäksi isken varmaa 400 ps kiinni
Ei ole luistissa viistettä enkä huomannu et olis ollu paikkaa tk ruuville. Eli kai se on pakko koittaa säätää tyhjäkäyntiä vaan kaasuvaijerista. Laitoin nyt 390 pääsuuttimen, toimii hyvin eikä jää kierroksetkaan leijumaan. 400 suutinta vois koittaa vielä ettei vaan kävisi laihalla. Huomattavasti paremmin vetoja tuli lisää ja alavääntö parani reippaasti. Bensaakaan ei tunnu kauheesti enempää vievän.
21.3.2013 17:21
bevekki kirjoitti:Nyt sain viriplaikat (force,dep,38mm flät)
Suutin nyt 230, kuulsotaako järkevältä?
Saan huomenissa käyntiin ja kokeileen mutta mitä muilla on?
Itellä on 38 flät, focet, vhm ja fmf ja mulla on joku yli kolmesataa ps
tu_pi kirjoitti:Mitäs tuolla haetaan? tai siis niikun mitä meenaat että auttas?
aattelin että jos ois jotenki vetäny ilmaa sitä kautta?
21.3.2013 19:29
aattelin että jos ois jotenki vetäny ilmaa sitä kautta?
[/quote]
juuuu. pikkuhiljaa alkaa itellä keinot loppumaan tuon kanssa
21.3.2013 20:12
tu_pi kirjoitti:juuuu. pikkuhiljaa alkaa itellä keinot loppumaan tuon kanssa
no onko läppien tiiviste kunnossa? tai onko kaasarin ja imukurkun väli tiivis?
22.3.2013 14:43
Mun suutin on PYÖREÄ 230 eli reikä on 2,3mm
Ei siis oo se kantikas helix tms.
22.3.2013 14:47
Miksutti tuo video on normaalia osakaasulla.
Tehari 2t ei käy tasaisesti kaikilla kaasun alueilla, ei olis videota jossa lyöt kaasun pohjaan ja annat huutaa vai onko sulla joku pikakaasu hommeli kun noin vähän kahva liikkuu????
22.3.2013 15:50
Mitähän pitäis alkaa säätää kun 1 2 ja 3 vaihteilla tehopiikki pätkii ihan ku hakkais rajottimelle vaikka kierroksia vaan 8000... muilla vaihteilla iha normisti toimii
22.3.2013 17:53
Mäntä asiaa olisi.. nämäkin on täälä foorumilla varmasti joskus sanottu mutta niitä ei vaan löydä koskaan
asiaan-> Kun otin sylinterin pois katsoakseni minkä kokoinen mäntä siälä on ja männässä luki karstan alla pieni C kirjain. nyt ongelma on se kun uutta mäntää olen ostamassa että tulisko männän olla C kokoa vai B kokoa. Männäksi tulisi VERTEX. Ja käykö WR/CR mäntä myös SM/WRE malleihin?http://www.motot.net/talli/osat/id35526/ tuollaisen siis ajattelin hankkia. Ja onko männän koolla väliä jos ostaa takomännän vai sitten tavallisen muotista tulleen? Sylinterillä ajettu nyt n.18tkm
23.3.2013 13:10
Saako tuommosta 06sm:än staattoria käymään 08sm:än sähköihin mitenkään?
23.3.2013 23:31
bevekki kirjoitti:Miksutti tuo video on normaalia osakaasulla.
Tehari 2t ei käy tasaisesti kaikilla kaasun alueilla, ei olis videota jossa lyöt kaasun pohjaan ja annat huutaa vai onko sulla joku pikakaasu hommeli kun noin vähän kahva liikkuu????
Kyllä tuo aika pohjassa oli, ei siinä mutta kun tuo tapahtuu vielä ajaessa kaikilla kierrosalueilla myös kaasu pohjassa ja kunnolla niin että ei huvin vuoks kehtaa ees ajella
24.3.2013 0:02
C1RCL3 kirjoitti:Mäntä asiaa olisi.. nämäkin on täälä foorumilla varmasti joskus sanottu mutta niitä ei vaan löydä koskaan
asiaan-> Kun otin sylinterin pois katsoakseni minkä kokoinen mäntä siälä on ja männässä luki karstan alla pieni C kirjain. nyt ongelma on se kun uutta mäntää olen ostamassa että tulisko männän olla C kokoa vai B kokoa. Männäksi tulisi VERTEX. Ja käykö WR/CR mäntä myös SM/WRE malleihin?http://www.motot.net/talli/osat/id35526/ tuollaisen siis ajattelin hankkia. Ja onko männän koolla väliä jos ostaa takomännän vai sitten tavallisen muotista tulleen? Sylinterillä ajettu nyt n.18tkm
Samaa kokoa sisään. Männät on kaikissa hussen piikeissä samat.
PePe1 kirjoitti:Mitähän pitäis alkaa säätää kun 1 2 ja 3 vaihteilla tehopiikki pätkii ihan ku hakkais rajottimelle vaikka kierroksia vaan 8000... muilla vaihteilla iha normisti toimii
Noin tekee liian isolla pääsuuttimella, mutta 170:stä ei kannata lähtee enää pienentämään.
24.3.2013 0:40
Ei laiteta samaa kokoa automaattosesti sisään, vaan ensin mitataan pytty ja sitten uutta mäntää ja tarvittaessa hoonaus.Sitähän varten onkin 4 eri kokoista mäntää... mutta mun puolesta tehkää mitä vaan
24.3.2013 3:28
Onko kellään tietoa mikä muu änkkä FMF:n omn lisäksi sopii suoraan hussen fmf paisariin? Spes?Rino?Gianelli? Ja edelleen jos jollakin on Fmf powercore 2 niin olen halukas ostamaan sen.
24.3.2013 17:09
nuutti969696 kirjoitti:Saako tuommosta 06sm:än staattoria käymään 08sm:än sähköihin mitenkään?