Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.4.2014 18:18
Mistä uusia kannenpultteja kyseiseen koneeseen? saako halvalla Suomesta vai joutuuko ulkomailta tilata?
edit: sekä alapään että yläpään tiiviste vuotaa, voiko johtua venyneistä kannen pulteista, kone avattu vain kerran.
7.4.2014 16:55
Saattaa olla että tiivisteet on vain huonosti asetettu. Itsellä edellinen omistaja oli avannut koneen itse. Ostaessa ihmettelin kun kannen väli vuoti. Sanottiin 6tkm huollossa että katsovat sen, ja sehän oli vain huonosti aseteltu.
7.4.2014 18:01
Joo tuo alapään tiivisteen vuoto loppui, kun kannenpultteja kiristi hieman lisää, olivat nimittäin omasta mielestä melko löysällä vaikkakin ne aikaisemmin jo kiristin. Yläpään vuoto sitten vielä jatkui, voitko tarkentaa miten nuo voi asentaa huonosti? millin heitto eri puolelle pyttyä? Onko sillä muuten mitään väliä kumminpäin sen kannen tiivisteen pistää, kun siinä on niitä korotettuja kohtia ja niitä matalemmalla olevia kohtia. Netistä yritin etsiä samanlaista kannentiivistettä ja asennusohjetta mutta en löytänyt.
7.4.2014 18:21
Otat silmän käteen ja sen tiivisteen toiseen ja vertaat sitä tiivistettä siihen kanteen..
7.4.2014 22:15
Vertaan sitä tiivistettä siihen kanteen miten? En nyt kummemmin näe siitä kannesta mitenpäin se tiiviste siihen tulee, kun ei painaumia pahemmin kanteen taida tulla?...
7.4.2014 23:57
En osaa sanoa tuosta tiivisteestä, mutta olisi kiva tietää mikä omassa Weerassa kikaa... Välivapaan kanssa siis ongelma.
8.4.2014 16:56
jalkapyörä kirjoitti:Roooopez97, Automotivespartsshop myy sinulle alakertaan osia, sieltä saat kiertokangen laakereineen erikseen vajaaseen sataseen ja vaihtotyö tehdään koneistamolla joka on noin vajaan satasen homma, itsellä maksoi 60e hiomo kantasella jyväskylässä. suomestahan pelkkiä kankia ei saa ainakaan yamahan jälleenmyyjiltä, myyvät vain kokonaisia kampura settejä joka maksaa muistaakseni vajaa 500e. Runkolaakereita kannattaa ihan laakeri kaupasta ostaa, itse ostin etrasta skf merkkiset laakerit lähestulkoon koko koneeseen vesivahingon jälkeen (öljyt ja vedet sekaisin). Nokkaketjun puoleisen runkolaakerin vaihto on vaikeampi homma, joka kannattaa teetättää kiertokangen vaihdonaikana samalla koska nokkaketjun alempiratas on laakerin tiellä ja se on TODELLA tiukassa. Rikkoivat hiomo kantasella ensimmäisellä yrityksellä sen rattaan vahingossa kun ei meinannut irrota. Onneksi löytyi halvalla kampiakseli jossa oli veivi mutkalla josta sain rattaan. ratastakaan ei saa erikseen suomesta jälleen myyjiltä. automotivespartsshop myy sitäkin, jos vain haluat indonesiasta asti tilata. kannenpultit kannattaa vaihtaa aina kun ne irroittaa.
http://www.motot.net/galleria/kuva153688/ linkin takana kuva venyneistä kannenpulteista. Olen itsekkin kyllä samoilla pulteilla kasannut pari kertaa uudestaan mutta enää en vaihtaisi, kansipulttien takia kansivuoti ja kokomoottori väljänä. venyneet pultit eivät kiristä kantta tiukkaan.
Virittämisestä sen verran että 15tkm ei ole vielä mitään jos moottoriisi on edes joskus vaihdettu öljyt, sylinteri setti vaan kiinni ja kytkintä parantelemaan, vakio ei tuu pitämään kauaan. Itsellä vähän yli 20tkm ajettuna alkoi luistamaan välittömästi 182.6cc malossin sylinterillä. Tilasin ebc kytkinlevyt ja jouset jotka pitivät siihen asti että tilasin paljon muuta viritys osaa, jonka jälkeen tilasin automotivespartsshopista 6 jousisen kytkimen jolla taatusti pitää rajummillakin viritys osilla!
Athena on hyvä valinta, jos meinaa big bore kittiä. Malossilla ollut kannentiiviste ongelmia mutta jos haluaa välttämättä malossin, sinne sopii myös athenan kannentiiviste! Malossin etu on että heillä on parempi elektronisen ruiskun ohjausyksikkö. Enemmän valmiita karttoja eri osille, joihin on vielä hienosäätö mahdollisuus.
itsellä on 180CC TOP PERFOMANCE. kansi pahvi menny toistamiseen.. käykö siihen athenan tiivisteet,ku en löydä top performancen omia?
ja mitä kaikkea kikkoja,että sais kannen pitämään? kannen plannaus,muuta?
8.4.2014 17:38
Kuulemma kaikki 183cc tiivisteet menee kiinni ristiin, Itse taidan pistää tiivisteliimaa seuraavaan kannentiivisteeseen, kun ei yksinään pitänyt nesteitä sisällä
8.4.2014 17:43
onko muuten 180 pytyllä samat kiristysmometit,ku 125??!
Viimeksi muokannut misla päivämäärä 8.4.2014 21:37, muokattu yhteensä 1 kerran
8.4.2014 17:47
22 nm tais olla athenas? Tiedä sitten onko sama kuin 125:ssa
23.4.2014 21:46
Olen tässä miettiny että vois tilata wr:rää 180cc sylinterin(malossin tai athenan missä mukana se ruiskunsäätöboksi) ja putkiston ni kestääkö vakio kone tommoset osat tai onko edes jotain mitä olis suositeltavaa vaihtaa? Tosiaan vaan 10tk ajettu kone... Ja ehdotukset tervetulleita jos joku tietää mistä sais hyvän kannen tai jotai muuta kivaa tilattua
23.4.2014 22:12
Kytkimeen uudet jouset ehdottomasti! Itsellä luisti kytkin jopa kiihdyttäessä ja vaihdetta vaihdettaessa. En tosin vielä ole päässyt noita uusia testaamaan, mutta kuulemma toimii sitten hyvin.
24.4.2014 7:39
Olisi kiva saada vastaus. Minkä takia Weera ei meinaa vaihtaa kakkoselle vaan jättää välivapaalle? Raakana vaihtuu kyllä. Tuleekohan kallis remontti?
25.4.2014 11:57
KANSIPAHVIASIAA!!
Muistakaa aina kiristää kannen pultit kun olette käyttäneet moottoria hetken paikallaa (niin että kytkinposki hailu)! Muulloin kansipahvi ei tule kestämään
Käyttäkää moottori lämpimäksi kerran tämän jälkeen paikallaan (kytkinposki kuuma/lämmin)
25.4.2014 17:00
2299 huomasin tuon ensimmäisen kerran kun koneen avasin kun pultit olivat melko löysällä verrattuna kiristyskertaan.
Omasta tyhmyydestä tosin johtui kun en sitten tiivistepintoja puhdistanut kunnolla tai pinnapultteja pistänyt momenttiin niin alkoi kansi vuotamaan
Virheistä oppii vaikka kalliiksi tuleekin.