Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.3.2014 19:28
Itellä ois tarkoitus kohta puoliin korkata 21tkm rullailtu ykä ja vaihtaa mäntä renkaineen. (Öljyy syöpi 1L/3tkm) Mutta kysymys kuuluu et minkä koon mäntä? Joka-osa.fi sivustolla on osaluettelot missä on ykään mäntää nii siinä on kolmen kokosta 51.96mm, 51.97mm ja 51.98mm. Onks se tuo 51.96mm vai onko asialla ees vaikutusta? Millin sadasosien ero... Ja onks mitään ihmeellistä mitä pitäis tietää kun mäntää vaihtelee?
12.3.2014 17:56
Onkos tässä yamahan koneessa pinnoitettu pytty?
12.3.2014 22:07
hambööböö kirjoitti:Itellä ois tarkoitus kohta puoliin korkata 21tkm rullailtu ykä ja vaihtaa mäntä renkaineen. (Öljyy syöpi 1L/3tkm) Mutta kysymys kuuluu et minkä koon mäntä? Joka-osa.fi sivustolla on osaluettelot missä on ykään mäntää nii siinä on kolmen kokosta 51.96mm, 51.97mm ja 51.98mm. Onks se tuo 51.96mm vai onko asialla ees vaikutusta? Millin sadasosien ero... Ja onks mitään ihmeellistä mitä pitäis tietää kun mäntää vaihtelee?
No se riippuu onko pyttyä hoonattu, että minkä kokosen otat, ja niillä sadaosilla on eroa.
Jos eka mäntä nyt eikä aiemmin ole avattu niin tuo .96.
6.6.2014 19:32
Jos voisitte olla kilttejä ja lukee tän?
Yzärissä vikaa ja itellä alakkaa pinna palaan tän pyörän kaa. Kerran jo kiertokankisarja vaihettu välyksen takia. Eli vika: kaasulta kun höllää aivan pintakaasulle, alkaa kuulumaan nakutusta. Vähän niinku olis laakerivika... Kolme tonnii sitten vaihdettu mäntä ja kiertokankisarja koska kuulu kunnon nakutus.
Haluisin nyt tietää kuuluuko muillakin pintakaasulla pientä sivuääntä vai onko nää pyörät oikeesti näin perseestä että leviää tuon tuosta....
Ja ehdotuksia mikä vois pitää laakerivikaan viittaavaa ääntä? Ylämäkeen moottorijarruttaessa ei kuulu mitään, alamäkeen taas kuuluu nakutusta/kilinää. Toinen vika myös että aikasemmin mittari näytti 5. vaihteella 9k kierroksilla 100km/h, nyt enää 96
Joku sähkövika? Tartteen pikasia ideoita mistä vois tutkii kumpaaki asiaa, konetta ei enää huvittas avata kolmatta kertaa kahteen kuukauteen!!
Edit: Pari kirjoitusvirhettä korjattu lauserakenteiden lisäks
10.6.2014 19:00
Joo, mulla on se aika ku rattaat+ketjut pitää vaihtaa, eli tarkotus ois vähä lyhentää välejä (jos pystyy). Vakiovälithän tässä pelissä on ne 14/48, niin tarkotus ois saada vähä isompaa taakse, miksei pienempää eteenkin? Tietääkö joku mistä saisi sopivia rattaita? Kävin jälleenmyyjältä kysymässä, mutta heillä ei ollut kuin vakiorattaita...
11.6.2014 19:00
Aika heikosti on saatavilla niitä erikokoisia rattaita. Muistaakseni Yamaha XT125 pärrästä kävi pykälän pienempi eturatas, mutta varma en ole. Lukkolevyä piti hieman viilata.
Ja matka-ajohan menee sit aivan huudattamiseksi, eli harkitse kahdesti, jos meinaat vähänkään pitempää matkaa ajaa.
2.7.2014 10:30
Minkäsmerkkisiä öljyjä ootte käyttäny ysärissä ja ootteko todennu toimivaksi ? Yamahan orkkisöljyt ei oikee houkuta ku on pikkusen suolanen hinta litralla...
12.7.2014 17:47
Alettii purkaa tota konetta ja ois tarkotus vaihtaa kiertokangen laakeri. Kytkinakselin mutteri (kytkinlevyjen alla) on aivan saatanan tiukalla eikä saada sitä irti vaikka kuinka yritetään. onko kellään ehdotuksia että millä sen sais irti?
12.7.2014 18:25
Itse ostin kytkinkruunun pitäjän ja väänsin koko painolla auki.
10.8.2014 14:52
Nyt se mun yzäri petti kans! Ajos sytty moottorin vikavalo ja sammu samantien ja sitte katos virrat. Nyt ei mee virrat päälle, akussa on virtaa ja sulakkeet ehjät että mikähän siinä vois olla vikana nyt?
11.8.2014 14:38
Ootkos miten vaihdellut öljyjä ja onko sitä siellä ja kokeilitko työntää käyntiin. Tulppakin kannatta katsoa ja pyyhkiä. Myös ECU voi olla pettänyt tuon troubleshootingin mukaan
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 11.8.2014 14:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
11.8.2014 22:40
Nyt kävi nii että akunkengän irrotuksella sai taas virrat päälle ja lähti jopa käyntiin ja toimi normaalisti mutta muutaman tunnin jälkeen ei käynnistyny mutta statti kyllä pyöri ikään kun ei olisi saanu kipinää ja sitte menin liittimet läpi ja niissä oli hieman hapettumaa ja putsasin ne ja taas toimii voiko siis tämä kaikki johtua hapettuneista liittimistä
12.8.2014 6:47
Ihan mahdollinen vika! Kannattaa käydä vähän virtakynän kanssa läpi liittimiä, hapetusöljyä kannattaa näyttää. Hyvällä säkällä pääset tuolla.
12.8.2014 7:45
Juu olen samoilla linjoilla kuin Ghostly.K