Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

14.6.2005 20:35

ameriikoista löytyy myos ihi rfh (rhf?) 3 turbo joka on pieni ja tarkoitettu 20-130hv koneille, tosin uutena hintaa kiloeuro...

14.6.2005 21:44

Miksei tämän topicin otsikko voisi olla vaikka "Nelarin Ahtaminen" tjsp?Itekin meinailin kanssa jos alkais turbottamaan tuon cb:n, mutta aloinkin miettimään että jos sittenkin remmiahdin olis parempi, budjetti on lähinnä rajoittimena. Joten, kumpi tulee kalliimmaksi, remmi-vai turboahtaminen? Ja kumpiko olisi "helpompaa"? Molempiinhan tapoihin palaa aikaa ja rahaa, mutta kumpaan enemmän?

Vieläkun joku laittas linkkiä mistä saa ahtimia, sopivia sellasia.

14.6.2005 22:06

Tume34 kirjoitti:Miksei tämän topicin otsikko voisi olla vaikka "Nelarin Ahtaminen" tjsp?Itekin meinailin kanssa jos alkais turbottamaan tuon cb:n, mutta aloinkin miettimään että jos sittenkin remmiahdin olis parempi, budjetti on lähinnä rajoittimena. Joten, kumpi tulee kalliimmaksi, remmi-vai turboahtaminen? Ja kumpiko olisi "helpompaa"? Molempiinhan tapoihin palaa aikaa ja rahaa, mutta kumpaan enemmän?

Vieläkun joku laittas linkkiä mistä saa ahtimia, sopivia sellasia.


Turboahdin aina parempi, halvempi, helpompi asentaa ym.
Kaveri sai semmosen pienkone ahtimen 30¤, eihän siihen sitten mitään muuta oikeen enää tarvitsekkaan.
Mutta kannet kyllä täytyis työstää, ei ole vaikea homma jos osaa.
Mieluiten kun isommat venatkin hommais, läskimmän nokka-akselin ja kireemmät jouset. Sitten korottaa pyttyä vaikka 2-5mm puristusten laskua ajatellen.

14.6.2005 23:27

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:32, muokattu yhteensä 1 kerran

15.6.2005 0:28

ois mielenkiintoista tietää miten toi turbo on asennettu tuohon mikroautoon!

15.6.2005 1:26

kuppila kirjoitti:ois mielenkiintoista tietää miten toi turbo on asennettu tuohon mikroautoon!


Kato siitä kuvasta..

15.6.2005 8:51

pete_the_liden kirjoitti:
kuppila kirjoitti:ois mielenkiintoista tietää miten toi turbo on asennettu tuohon mikroautoon!


Kato siitä kuvasta..
No tosta kuvasta nyt ei selviä kun että mimmonen se on ulkoapäin, haluaisin tietää sen millä ne saa pysymään sen ahdetun ilman sylinterissä. ;)

15.6.2005 16:34

kuppila kirjoitti:
pete_the_liden kirjoitti:
kuppila kirjoitti:ois mielenkiintoista tietää miten toi turbo on asennettu tuohon mikroautoon!


Kato siitä kuvasta..
No tosta kuvasta nyt ei selviä kun että mimmonen se on ulkoapäin, haluaisin tietää sen millä ne saa pysymään sen ahdetun ilman sylinterissä. ;)


mikä tuossa nyt niin vaikeaa on, turbo on asennettu paisarin jälkeen, ja turbo on ennen kaasari... miksei se ilma siel pysyis, ei siin ny saatana reikiä oo sylinteris <.<

15.6.2005 16:44

Kyllähän siinä sylinterissä vaan on reikiä kun on 2-tahti.

15.6.2005 17:39

miten se voi olla joillekkin niin vaikeaa sulattaa että 2t vehkeen voi ahtaa ilman mitään ongelmia.

15.6.2005 17:48

Jarod Parker kirjoitti:Kyllähän siinä sylinterissä vaan on reikiä kun on 2-tahti.


huoh... meinasin ettei ole YLIMÄÄRÄISIÄ reikiä...

15.6.2005 19:44

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:32, muokattu yhteensä 1 kerran

15.6.2005 23:36

www.proturbo.fi tuolla on kuvia, kun on laitettu motskariin turbo.
Mutta kun, jos laittaisi tuollaisen turbon, niin senhän pitäisi olla juuri oikean kokoinen, tai ahtaa juuri oikea määrä sitä ilmaa. Eikä turboja voi säätää.
Eli eihän siihen voi mitä tahansa pienkoneen turboa tökätä.

Ja miten tuollaiseen V-2 koneeseen saataisiin turbo?
Siihen jos laittaisi yhden turbon ja rakentaisi uudet imusarjat ja sitten kaasareille?

Ja tuommoisen sijoittamine.. Mihin sen saa, se pitää kumminkin jonnekkin pakoputken mutkaan saada kiinni..

16.6.2005 1:32

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:32, muokattu yhteensä 1 kerran

16.6.2005 21:29

pete_the_liden kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Miksei tämän topicin otsikko voisi olla vaikka "Nelarin Ahtaminen" tjsp?Itekin meinailin kanssa jos alkais turbottamaan tuon cb:n, mutta aloinkin miettimään että jos sittenkin remmiahdin olis parempi, budjetti on lähinnä rajoittimena. Joten, kumpi tulee kalliimmaksi, remmi-vai turboahtaminen? Ja kumpiko olisi "helpompaa"? Molempiinhan tapoihin palaa aikaa ja rahaa, mutta kumpaan enemmän?

Vieläkun joku laittas linkkiä mistä saa ahtimia, sopivia sellasia.


Turboahdin aina parempi, halvempi, helpompi asentaa ym.
Kaveri sai semmosen pienkone ahtimen 30¤, eihän siihen sitten mitään muuta oikeen enää tarvitsekkaan.
Mutta kannet kyllä täytyis työstää, ei ole vaikea homma jos osaa.
Mieluiten kun isommat venatkin hommais, läskimmän nokka-akselin ja kireemmät jouset. Sitten korottaa pyttyä vaikka 2-5mm puristusten laskua ajatellen.


Hehe kannen muotoiluko helppoa? Ihan tiedoksi, saat parisenkymmentä kantta viilata että edes voisit sanoa jotain osaavasi. Ja kuten yllä mainittiin siihen tarvitaan virtauspenkit, dyno ja taitoa... Ja mikko kun tunnuit niin kovin asiat tietävän miksi kysyt täältä neuvoja, kun sun piti niin hyvin noi asiat tietää. Sun juttujen mukaan tiedät muka jotain turboista, mutta tosiassa et näytä tietävän paskaakaan. Kuitenkin voin aika suoraan sanoa että ihan halvalla ei tässä pääse. Ja noilla osaamisilla ei hommasta tule mitään, vaikka kuinka langon serkun vaimon mies olisi avittamassa...

Jos imasit herneen- tai jopa kaksi nenään, voi valitukset laittaa yyveellä...