Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

9.11.2003 18:32

Manuel kirjoitti:Gas Gas EC/SM 125 kuristimet:

Ilmanputsari auki, siellä on iso kuristuslevy, joka pitää ottaa pois.

Suuttimet isommiksi. 185 vakiosuutin, mutta minulla leikkasi tällä kiinni talvi-aikaan. Kesällä se voi olla hyvä. Suosittelen silti jotain 190.
Tyhjäkäyntisuutin MUISTAAKSENI 40.

Pako-aukon säädin. Käännä säätimen suojalevyä 180 astetta. Tämän jälkeen säädin aukeaa kunnolla.

Pakoputken alussa tukos, jonka saa pois vetämällä.


kiitos!

12.11.2003 12:26

Kommentti:

DT125r:

Asiantuntijan kommetti:
Kuristuksien poiston jälkeen pyörän säätöihin ei tarvitse koskea.

Kyllä ainakin mulla oli laitettu isompaa suutinta. Kuristamattomana suutin 'vanhanmallisissa' 240, teharin kanssa 250. Saa sanoa jos on sanottavaa...

16.11.2003 11:21

Päivitin tuon http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=27210

topicin, joten tähän asti tietoja antaneille se iso ruusupuska ja halaus :retee:

16.11.2003 15:53

voi perse! tuolla ei ole NS125F:stä mitään, eikä täällä ole vissiinkään topikkiakaan sille...... onks se jotenkin niin harvinainen? kertokaa nyt, missä on kuristimia!

19.11.2003 17:25

juhe kirjoitti:voi perse! tuolla ei ole NS125F:stä mitään, eikä täällä ole vissiinkään topikkiakaan sille...... onks se jotenkin niin harvinainen? kertokaa nyt, missä on kuristimia!


NSR 125 F:ssä on Honda Italian MBX:n kiristetty kone. Jotain plus 3 hp. ( ( n.26 hp ?)
Siis täysin erilainen kuin NSR:ssä. Joka tuli käyttöön 1989.
Siinä ei ole kuristuksia, ellei kukaan ole siihen laittanut.
1. Lue rekisteriote, sanotaanko siellä mitään?
2. Avaa kaasari, katso onko siellä samanlainen kuristus kuin NSR:ssä. Katso samalla, että luisti nousee täysin ylös kun käännät kaasun taysille.
3.Avaa pakoputki ja tarkista samoin.

Kokoa ja käynnistä. säädä kaasari ja siinä se.

TM koeajossa 1987: " NSR125F 3000 rpm, ei tapahdu mitää, 5000 rpm ei vieläkään mitään. 7000 rpm joku löi kuskia halolla selkään! Pyörä on täysin sopimaton 16 vuotiaalle kokemattomalle kuskille, paras kilvan ajoon ..."

19.11.2003 18:28

kaveri sano, et NS125F:n alakerta ei kestä, jos sen laittaa täystehoks. mut eihän vuonna -87 ollut vielä 11kw rajaa???

19.11.2003 19:03

Kuten yllä jo naputelin, siinä on ainakin 26 vanhaa luupäätä ja se kestää sen , ihan varmana! Sylinteri on porattavissa, siis ei mikään pinnoitettu kuten NSr:ssä, mutta eihän se haittaa, laakerit on samanlaiset kuin muissakin, miksei se kestäsi? Kesti ne silloin 80-luvullakin, nyt on jo paremmat öljytkin siihen laittaa . Siis se kestää ja säästää.
Anna niiden kateellisten " kaverien " tietojen olla omassa arvossaan. :retee:
Kuten naputettu, se suunniteltiin täystehoiseksi silloin aikoinaan.

19.11.2003 19:43

sä tuossa yhdessä viestissä puhuit NSR125F:stä, ku mä NS125F:stä. tarkoititko samaa mallia?

19.11.2003 19:57

Helpottais tätä kommunikointia jos vuosimallin kertoisit.

Ensin oli : Hondan piikeissä nelari CB:T 70-luvulta 1978-1988
Sitten kaksitahtiset MBX:t 1983-88, sitten tuli Siitä kiristetty NS125F 1987 -89, sitten NSR125 1989-2003, sitten nelari CBR 125 2004.

Eli siis jos naputin NSR tarkoitin sitä NS 125 Äffää, eli MBX:n puolikatettua kiristettyä versiota vuosilta 87-89.

19.11.2003 22:55

vuosimalli, josta puhun aina, on -87.... ku mun kaveri ois myymässä tuollasta 400€.... hiton siisti (ainakin päällepäin :wink: ), ja koneella ajettu n.51000km

12.12.2003 23:31

Pistäkääs niitä Honda XR125L:n tietoja kiitos.

17.12.2003 1:46

tuo NSR:n kuristukset -kohassa, jossa on "asiantuntijan kommentti: tehoputken laitettaessa 10 numeroa isompi suutin...."

paremminki pitäs olla että "kaasuttimen säätäminen suuttimia ja neulan asentoa muuttamalla on välttämätöntä parhaan toiminnan takaamiseksi"

Sillä tuo on aika huono sääntö että "kymmenen numeroa isompi suutin ja sitte on kaikki kunnossa". Ei todellakaan!

17.12.2003 8:06

TwinSpark kirjoitti:tuo NSR:n kuristukset -kohassa, jossa on "asiantuntijan kommentti: tehoputken laitettaessa 10 numeroa isompi suutin...."

paremminki pitäs olla että "kaasuttimen säätäminen suuttimia ja neulan asentoa muuttamalla on välttämätöntä parhaan toiminnan takaamiseksi"

Sillä tuo on aika huono sääntö että "kymmenen numeroa isompi suutin ja sitte on kaikki kunnossa". Ei todellakaan!


Näkyy olevan noissa tehoputkien myyjien tiedoissa ja asennusohjeissa , tuo 10 isompi suutin toiveena. Siksi se on noin " yksiselitteisesti " tuossa topikissa.
Olet aivan oikeassa, ettei kaasuttimen säädöksi riitä vain pääsuuttimen vaihto suuntaan tai toiseen. Siksi siinä on alapuolella myös info-topic :Kaasutimen säädöt
Sekin on tosin ns. karvalakkimallia, eli yksinkertaistettu ( yksinkertaisille ), jos mennään hienouksiin , pitäis laittaa joka merkille ja joka ajokelille omat neuvot. ( luulen niin ...)
Alunperin ajatuksena oli vain ns. täystehosen säädöt ja silleen. eikä varsinaisia viri-vinkejä lainkaan laittaa tähän topikiin, mutta lipsahti nuo tehoputket kuitenkin samaan syssyyn. - Linjattomuutta, tiedän...

Mutta pitänee pientä hienosäätöä harkita tuossa tekstissä, toisin sitten kaikkien merkkien kohdalla.

eli Kiitäen E_P

17.12.2003 20:28

Honda Cityflynkuristuksista kyselisin? onko kellään tietoa?
putkessa jotain?
kaasuttimen saa ilmeisesti suuremman hankittua. mutta kertokaa jos tietoa on.

19.12.2003 17:38

Dieter kirjoitti:Tosta listasta puuttuu CLR 125 CityFly..

CityFlyn kuristuksista sen verran että ilmanputsarista löytyy kuminen kuristusputki, ja penkin alta vastus muovien sisällä joka toimii kierrostenrajoittimena.
Spine, tossa on.