Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
18.4.2015 19:32
Tuohon en osaa varmuudella vastata, mutta vissiin puristelet eka letkuja sen minkä pystyy ja sitten jäähynestesäiliön korkki auki ja kone tyhjäkäynnille(?)
(Joku vois vielä varmistaa että menikö oikein
)
18.4.2015 20:35
Korkki kiinni että järjestelmään tulee painetta. Välillä avaa korkin ja tarkistaa onko nesgettä tarpeeksi.
19.4.2015 15:15
Ei kommenttia siitä, miten tässä onnistuttiin. Heitän vain villin idean pöydälle että mahtaako tälläistä saada korjattua jotenkin niin, että kytkin toimis pelkästään kolmella jousella? Uus osa + jäykät kytkinjouset tilattu mutta mp-osat lupaa 2-3 viikkoa toimitusaikaa alkuperäisosille, ja husse vasta viikon ollu toiminnassa niin ei nappais taas odotella..
19.4.2015 16:00
Älä kasaa sitä kolmella, kytkin jää epätasapainoon ja voi ravistaa ittensä rikki ja sitten on isompaa remppaa tiedossa. Uutta osaa kiinni ennen kun laitat moottorin käyntiin.
Muista sitten tehdä kytkimen painelaakerin säätö, se ruuvi/mutteri joka on kutkinkellon keskellä. Siinä pitää olla välystä vajaa 0.5mm että kytkin toimii, jos ei ole välystä ollenkaan niin painelaakeri kantaa ja kytkin alkaa luistamaan.
Tämä vinkiksi muillekkin jotka niitä prikkoja/tiivisterenkaita laitatte kytkimen jousien alle. Jos kytkin luistaa niin ensin kannattaa tarkistaa onko painelaakerissa riittä välys. Kytkimen kuluessa painelaakerin välys pienenee ja menee nollille, silloin painelaakeri alkaa kantamaan ja kytkinpaketti ei puristu kasaan ja kytkin luistaa.
19.4.2015 16:06
Elikkä miten tuo painelaakerin välyksen säätö käytännössä tehdään?
19.4.2015 17:40
Painelaakerin säätöön tarvitaan ristipääruuvari ja lenkkiavain, muistaakseni 10mm avain. Mutteri toimii lukituksena ja keskitappia ruuvaamalla säädetään painelaakerin välys. Sopiva välys on joku 2-4 kymppiä silloin kun lukitusmutteri on väännetty kiinni. Tarkempi välys voi löytyä korjausmanuaalista.
Kun otat kopan auki ja otat sormilla kiinni painelaakerin nipukasta, jos siinä ei tunnu välystä niin painelaakeri kantaa. Nipukassa pitää tuntua pieni välys silloin kun se on oikeissa säädöissä.
Kun säädätte kytkimen painelaakeria niin löysää varmuuden vuoksi kytkinvaijerin säätö.
19.4.2015 17:56
Elikkä kun avaa kopan ja vetää mutterista, sen ja ruuvin kuuluisi liikkua vähän edestakaisin?
Edit: edellisessä viestissähän se lukikin...
Kiitoksia omat säädöt taitaa olla ihan metsässä
20.4.2015 20:45
6 jousinen kytkin tuli ja sinnehhän se sujahti
Ainoo mikä ei käyny niin oli se lukkolevy. Mutta eipähän tuntus enää kytkin luistavan
21.4.2015 12:55
Ne keharit on varmaan laittanu mulle sitten väärän kytkimen kun ei käynyt ilman modausta. Hankasi kytkinkruunuun ilman prikkaa siellä takana ja jos kytkimen kasasi niillä jousilla, ei se hievahtanutkaan. Piti laittaa prikkoja jotka esti pulttien kiertämisen pohjaan asti.
21.4.2015 13:11
19jonsku kirjoitti:Ainoo mikä ei käyny niin oli se lukkolevy.
Mitäs teit lukkolevyn suhteen?
21.4.2015 15:00
Minkäslainen homma on vetoakselin vaihtaminen? Ilmeisesti lohkot pitää irrottaa. Onnistuuko ilman kovin erikoisia välineitä ja osaako joku arvata mitä liikkeessä maksaisi?
21.4.2015 16:24
En oo aivan varma, iskä meni asentamaan ilman minua kun en ite ollu kotona
pitänee kysyä
22.4.2015 7:34
Oli kuulema murjonu sen levyn palasiks ja nyt se toimii vähä niinku prikkana
pitänee joskus uus levy väsätä sinne varmuuden vuoks, pitäs sen silti pysyä siellä.
22.4.2015 7:41
Lukitusprikka kannattaa hehkuttaa ennen kun laittaa paikalleen niin prikka ei murru niin helposti. Ilman lukitusprikkaa en moottoria käynnistäisi, mutteri voi resonoida itsensä auki ja sen jälkeen kilahtaa. Vähintään kova ruuvilukite mutterille jos ei lukitusprikkaa laita.
25.4.2015 17:17
Mikäs nyt on kun 180cc kitin kanssa rajoitin on ihan outo. Rajarilla booaa ja sitten ottaa taas kierroksia. Tämä tapahtuu n.4krt/sekunnissa ja just vaan siellä ~10k kierrosalueella. Muuten sähköt ja säädöt tuntuu toimivan.