Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

10.3.2013 22:59

Aattelin täällä kysyä, ennenkuin alan uutta threadia tekemään. Elikkä millaisia ilmanputsareita kannattaisi 250cc nelariin laittaa? Putki on tyhjennetty pesistä ja änkkä lyhennetty.

Kannattaako joku tuollainen:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... lter-35mm/

Tai tälläistä?
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -kulmalla/

Vai pitääkö alkuperäisen, mitä olette motokansa mieltä?
Parempia ehdotuksia?
<--- kts pyörän kuvat

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

10.3.2013 23:56

Onkos täällä kellään kokemusta tosta automotivespartsshopin 200cc kitistä wr:ssä tai vastaavalla koneella olevassa kapistuksessa?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

11.3.2013 1:07

Hooligans kirjoitti:Aattelin täällä kysyä, ennenkuin alan uutta threadia tekemään. Elikkä millaisia ilmanputsareita kannattaisi 250cc nelariin laittaa? Putki on tyhjennetty pesistä ja änkkä lyhennetty.

Kannattaako joku tuollainen:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... lter-35mm/

Tai tälläistä?
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -kulmalla/

Vai pitääkö alkuperäisen, mitä olette motokansa mieltä?
Parempia ehdotuksia?
<--- kts pyörän kuvat


Kannattaa ottaa se putsari irti ja tutkia onko kuinka ahdas. Kuitenkin vakioputsari on kaikista huoltovapain. Ja jos jonkun muun putsarin hommaat niin jätä edellämainitut kauppaan, powerfilterit ja tuollaiset thööning-filtterit on niitä paskimpia. Esim. Biltemasta saa vaahtomuovista Fiddy-suodatinta, sen öljyää ilmansuodatinöljyllä niin ei mene epätoivottuja partikkeleita kone täyteen. Tai jos laatua haluaa niin katselee vaikka UNI filterin tekeleitä.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

18.3.2013 17:38

Ja kannattaapi kanssa tehä pientä varaosanumerovertailua... Saattaa olla, että samainen vakioputsari on huomattavasti isommassakin pyörässä... Esim. Ihmiset vaihtavat golfista ilmanputsareita tehon toivossa, vaikka vakioputsari on sama, kuin audi TT:ssä, mikä potkii 225hp... :lol:

Mites on muute tommonen mikiloni pelaillu?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.3.2013 22:59

En tiää onko tää sitte aivan naurettava laite, vai ihan varteen otettava vaihtoehto 4T kevariksi? Kyseessä siis Apollo Orion RX125, halpa vehje koneglanssilta (http://glanspower.fi/tuote/968) . Tietääkö kukaan minkänäkösiä kuristuksia tuossa voisi olla tai yleisesti miten tuota saisi piristettyä vähäsen?

Kiitos

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.3.2013 23:46

MikluW kirjoitti:En tiää onko tää sitte aivan naurettava laite, vai ihan varteen otettava vaihtoehto 4T kevariksi? Kyseessä siis Apollo Orion RX125, halpa vehje koneglanssilta (http://glanspower.fi/tuote/968) . Tietääkö kukaan minkänäkösiä kuristuksia tuossa voisi olla tai yleisesti miten tuota saisi piristettyä vähäsen?

Kiitos


Varmasti hyvä ja toimiva kunhan pitää huolen. Vaihtaa öljyjä viksusti ja ei aja montulla niin eiköhän tuo kestä sen pari vuotta minkä kuuluukin! Kaikki lapsenviathan ovat korjattavissa ja jos niitä pelkää niin kannattaa kaikki moottoriajoneuvot jätää väliin. Glanssilta saa tuohon varaosiakin rutkasti. Siihen vanhempaan mikilon malliinkin saa varaosia viellä.

Mene paikanpäälle koeajamana pyörä ja tingi hinnasta muutama satku pois. Katetta riittää ;)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.3.2013 23:55

Ja piristystä saa helposti, kun tuohon menee heittämällä 250cc kone kiinni. Niitä saa orionmotorsilta reilulla 400eurolla.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

10.4.2013 17:25

mite sais jonku 4-5 hepoo yamaha xt 125 ?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

11.4.2013 18:29

Isommalla sylinterillä.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

21.4.2013 17:12

Saako tyhjäkäyntiä säädettyä muulla kuin tyhjäkäyntiruuvilla? Nyt mankissa Dirtmaxin pilipali kaasari, eikä vaikuta säätö ollenkaan. Kaasuvaijerinkin säätö jo kokeiltu, saa vain kierroksia suuremmalle. Kaasuvaijeri ei ahista mistään, eikä ole liian lyhyt.

Meneekö Mikunin metsästämiseen?

E: Selvennykseksi vielä, että tarkoitus saada kiekkoja matalemmalle.
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 22.4.2013 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

22.4.2013 20:41

Tyhjäkäyntisuuttimen suurentaminen, esim. pienellä ohuella rautalangalla tai poranterällä. Varovasti!

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

22.4.2013 20:44

Mulla on riejuun tullut vähän lissää tietoa. Akku tyhjennyt parissa pv:ssä ihan nollille, ei mitään jännitettä löytynyt.

Nykyään on semmoinen että tööttiä painettaessa jos antaa kierroksia niin sytty katkeilee. Ei sammu aina virta avainta kääntämällä.

Latausjännite (huom ei akun jännite) Kevarin ollessa käynnissä ja virta avain ON asennossa : noin 7volttia.
Ja kevarin ollessa käynnissä mutta virta avain OFF asennossa: noin 8 volttia, ja joku rele ei rapise enää.

Missäs vitussa vika? Myöskään vilkut ei toimi vieläkään.???

Re: Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

22.4.2013 21:37

kersti91 kirjoitti:Tyhjäkäyntisuuttimen suurentaminen, esim. pienellä ohuella rautalangalla tai poranterällä. Varovasti!

Eikös tuo lisää bensaa ilman sekaan ja kiekat nousee entisestään? Hakusessa nyt siis miten saada kierroksia alemmaksi tyhjäkäynnillä.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.4.2013 13:21

Sanoisin että osta siihen Mikuni VM24, on vähän pienehkö 160cc:lle mutta sen saa ainakin kunnolla säätöihin.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.4.2013 13:25

Kiikarissa on Mikunin VM26, eikös se olis parempi? 40€:llä saisin. Onko 2t ja 4t kaasareissa eroja?