Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
20.8.2012 16:01
Mikäs oli nopein tapa ilmata jäähdytysjärjestelmä? Pikasia vastauksia kiitos
Pitäs taas mennä korjaan kaverin nassee
20.8.2012 19:01
Ite laitan aina paisuntasäiliön sen omasta korkista siihe viivoje välii täytee ja sit täytän siitä ite järjestelmän korkista täytee saakka ja pyörä korkki auki tulille. Vähä aikaa käyttää sellai paikallaa ja lisää sitä mukaa ku katoaa. Sit k uei tunnu et häviää ni korkki kii ja ajoon. Sit vaa vaikka parin ekan ajokerran jälkee kattelee ettei oo hävinny nestettä siitä ite järjestelmän korkista. Kylmänä siis, ettei tuu pipi.
20.8.2012 20:53
Sähköongelmat selvitetty, en vieläkään ole oikein varma mistä johtui kun oli muutama paikka mitä paikkailin, mutta pääasia että toimii! Mutta siinä samassa tuli ongelma kun huomasin, että jarrunesteet takaa vähissä, noh, kaverin kanssa lisäiltiin niitä ja ilmattiin järjestelmä mutta äsken kun tulin kotiin ja huomasin että jarrusatula on niin kuuma että maalitkin irtoaa ja sylki alkaa kiehumaan. Eli laahaako toi paskiainen nyt? Mitä tehdä? Palat voisi muuten vaihtaa ja tutkailla sylintereitä, jos saisi tuon yhden talttapääpultin auki muttakun eei. Any tips?
22.8.2012 18:27
Onko kellään mitään ehdotuksia miten ihmeessä saisin tuon kytkimen sisäkruunua pitävän mutterin pois tuosta. Onko se lyömällä kiinni vai joku ihan aivainkin kehitetty. Pitäis päästä kruunun hankaumia ja kulumia katsomaan.
22.8.2012 19:20
Ite tein työkalun ottamalla sopivan kokose hylsyn ja hitsasin siihe neljä raitaa puikolla. Vähä dremelil siisti et sopi ja sit vaa pulttikoneella löi auki
23.8.2012 6:29
Nyt kuulostaa hyvältä. Kiitoksia!
23.8.2012 22:32
Vittu tää pyörä lahoaa käsiin. Tällä kertaa sähköstartti. Hiilet kun vaihdoin ja paikkoja putsasin startista ei nyt enää mystisesti jaksakaan pyörittää starttia kunnolla, vaikka on akku täynnä. Ja kun kokeilin ihan huvikseen kun purin uudestaan starttia, startata ilman että on magneetonkotelo paikallaan, jaksoi pyörittää taas täydellisesti. Mikäs voisi olla nyt taas? Mitä tehdä?
27.8.2012 12:56
Onko nsr runko puhdasta alumiinia, vai jotain alumiiniseosta? :S Lohkesi moottorin etukiinnike, että kannattaako tuota hitsauttaa. Vai ostaa vaan suorilta kilvellinen runko? Kiireen puolesta mielellään hitsauttaisin.
OSTETAAN -03 kilvellinen runko, joka rekisterissä/saa konttorilta hakemalla kilvet?!?!, Kun ei voi hitsata tuota seosta.
30.8.2012 21:25
Noniin eli lisää asiaa tästä malossi 180 käyntiinlähtö ongelmasta.. Nyt ei vuoda enää nesteitä sylinteriin, mutta ei edelleenkään käynnisty. Putsasin kaasarin ja vaihdoin 140p-suuttimen, ja nyt startatessa välillä päästi kovaäänisiä pössäyksiä putkesta mutta ei kuitenkaan käymään, ehdotuksia mikä pielessä??
Kipinän saa ja bensa haisee helvetisti.. lisäks kaasarin pohjassa olevasta letkusta tiputtaa bensaa kun starttaa??
Sellanenkin tuli mieleen että laitoin tähän mäntään uudet männänrenkaat ja oli aika piukat, sillee et kun ne renkaat sinne uriin naputteli niin oli suht piukassa, et ei ollenkaan tavanomasen tuntuset et puskis kokoajan pois.. Voisko olla jo renkaat rikki tai jotain?
Niin ja onko väljä kumminpäin läppiksen laittaa paikoilleen kun molemmin päin sopii?
31.8.2012 15:10
Veikkaisin männänrenkaita taikka läppiä.
Ainakin -03 mallissa läppärungon toisel puolel on semmone pieni klipsu tai juttu ni ei käy sitenpäin, taitaa ottaa sylinteri kiinni siihen tj. en nyt muista mitä nyt kaverin nassea korjaillut.
31.8.2012 19:00
Kyllä se läppäkotelo sinne menee kumminpäin vaan, mutta mitäköhän nyt mahdoit tarkoittaa ''läppärungon toisel puolel on semmone pieni klipsu tai juttu ni ei käy sitenpäin''
D Mutta joo siirryin jo vian haussa männänrenkaisiin..
Niin eli männänrenkaat olin mäntään tiukasti naputellu ja vähän vaikeeta oli ne pois saada, mut mitäs mää nyt siitä kummenen ku ne avasin, ihan hyviltä näytti edelleen kun uutenakin..
Mikähelvetti tota vehjettä nyt vaivaa! Lähti käymään normaalisti vanhalla sylinterillä ja säädöillä, nyt ei lähe tolla 180malossilla! Vaikuttaako pakoaukonsäätimen säädöt tos jos on esim liian paljon käpälät auki kokoajan?
Ja edelleenkin tietäiskö joku mikä nimenomaan aiheutti sen että startatessa välillä pamautteli paineita pakoputkesta ''PUFFF!!'' mut ei kuitenkaan käynnistynyt tai luvannut yhtään..
31.8.2012 19:26
näsäri alko pätkimää ja ampumaan putkesta yli pintakaasulla. ja kierrosmittari näyttää pintakaasul 15k.. mikä vois olla vialla??
2.9.2012 14:10
Sulla voi olla joku liitos huonosti sytytyksestä. Ottaa käsittääkseni kiekkamittarinkin signaalin sieltä. Ja jos on huono kosketus, ni ei kierrä ja polttaa rännissä. Tarkemmi en osaa sanoa, ei tullu sähköihi nii paljo perehdyttyä tässä vehkeessä.
rooperi: Toi klipsu tarkottaa sitä ku läppärungossa on sellane pien nysä uloke, mikä näkyy ylöspäi imukaulan ja lohkon välistä, ei taida mahtua paikallee sellai et se sojottas alas
Onko sulla m- renkaat oikeinpäin, jos kerran tuntuu tiukalta, pitäs liikkua ihan vapaasti. Siis eli onko oikea rengas ylhäälla ja alhaalla ja sitten onko ne renkaat muutenkin oikeinpäin. Kaverin räxään vaihoin mäntää ni ihmettelin ku kiinanmännän ylin rengas kanittaa iha vitusti, ratkes ku käänisin sen toisinpäin.
2.9.2012 18:20
Nikooooh kirjoitti:Vittu tää pyörä lahoaa käsiin. Tällä kertaa sähköstartti. Hiilet kun vaihdoin ja paikkoja putsasin startista ei nyt enää mystisesti jaksakaan pyörittää starttia kunnolla, vaikka on akku täynnä. Ja kun kokeilin ihan huvikseen kun purin uudestaan starttia, startata ilman että on magneetonkotelo paikallaan, jaksoi pyörittää taas täydellisesti. Mikäs voisi olla nyt taas? Mitä tehdä?
Mulla tekee samaa enkä vielä ole löytäny syytä sille , osaako joku sanoa mikä on vikana!
4.9.2012 20:56
Itelläki sähköstartin kanssa ongelmia, että ei jaksa pyöräyttää konetta käyntiin.. oon jo vähä luovuttanu sen suhteen..
Sit toinen huolen aihe on, kun sain tuliterän jollyn pyörään kiinni niin eipä tuo vakioputkea kummempi ole. 32 Mikuni piperillä, mikunis 175pääsuutin. Kävi ja kukku noilla. Käytin 350 suutinta paikoillaan ja kävin neulasta kaikki asennot läpi eikä oikein vaikuta mitenkään mihinkään.. En oo 80kmh kovempaa ajanu noilla pikku testilenkeillä.
Pyörä ottaa piikkii vakioputken tavoin.
Varmaan menee tämäkin virittely vituiksi..