3.9.2011 11:22
3.9.2011 12:48
^^jaani^^ kirjoitti:onkos noissa pitkätki samassa ---> http://www.jussinmaki.net/cobra-xenonmu ... p-839.html ja eikö noi mene tähän maskiin > http://www.mc-scatter.com/valomaski-tup ... 29384.html ja tulevat aprilia ärässsään
4.9.2011 20:36
9.9.2011 22:41
14.9.2011 16:36
14.9.2011 17:19
tatuzki kirjoitti:Moro. Elikkäs pistin tässä Yamaha dt50 xenon valot ja noin 15-20 minuutin ajon jälkeen valo sammuu. Sammuminen johtuu luultavasti virran loppumisesta, koska xenonit on asennettu suoraan akusta ja akulle tuleva virta ei jaksa pitää valoja päällä. Elikkäs miten sais lisää virtaa valoihin. Pystyykö esim: vanhojen ajovalojen virtaa muuttamaan tasavirraksi ja liittämään sitten xenoneihin lisävirraks tai jotenkin saada akku latautumaan nopeammin?
KIITOS VASTAUKSISTA
14.9.2011 17:44
14.9.2011 18:03
jjerE__ kirjoitti:Mites ku näkyy olevan 100W xenonia markkinoilla. Mahtaako esim. hussen umpio sulaa? Ja saakohan akulta riittävää tehoa tuohon
14.9.2011 18:44
_Sylin_teri_ kirjoitti:Jotenkin tuntuu olevan yleinen käsitys että xenonit käy kuumana. Se on väärin. Umpio ei varmasti sula, mutta voi olla että tyhjäkäynnillä laturi ei anna tarpeeksi virtaa, joten jonkun ajan päästä alkaa räpsiä se valo, joka ei tee hyvää ballastille.
14.9.2011 18:49
14.9.2011 19:12
jjerE__ kirjoitti: Mutta sitten kelasin että kestäähän umpiot yleisesti 55W halogeenin niin miksei myös 100W xenonin. Saako tuota räpsimistä korjattua jollakin
Edit: Niin no tällä hetkellä 2 kpl 55W halogeenejä =110W? kiinni ja tyhjäkäynnillä valo todella himmeä, mutta sitten täyskaasulla kirkas ku mikä, joten?
14.9.2011 19:30
14.9.2011 19:49
jjerE__ kirjoitti:Ei virallisesti olisi lyhyitä, vaan parkkipolttimo ''lyhyenä.''
Joop mitataanpa joku pv tuo jännite, eli yleismittari akkuun kiinni tyhjäkäynnillä?
14.9.2011 20:05
_Sylin_teri_ kirjoitti:tatuzki kirjoitti:Moro. Elikkäs pistin tässä Yamaha dt50 xenon valot ja noin 15-20 minuutin ajon jälkeen valo sammuu. Sammuminen johtuu luultavasti virran loppumisesta, koska xenonit on asennettu suoraan akusta ja akulle tuleva virta ei jaksa pitää valoja päällä. Elikkäs miten sais lisää virtaa valoihin. Pystyykö esim: vanhojen ajovalojen virtaa muuttamaan tasavirraksi ja liittämään sitten xenoneihin lisävirraks tai jotenkin saada akku latautumaan nopeammin?
KIITOS VASTAUKSISTA
Tuskin johtuu akun virrasta tai jänitteestä koska jos akku on ennen 35w ajovaloa polttanut niin kyllä se 35w xenoniakin polttaa.
Jos jännite laskee liian alhaiseksi niin xenon alkaa ensin vilkkumaan ja sitten sammuu.
Siis sammuuko se vaikka pyörä on käynnissä? Jos sammuu niin ballasti on todennäköisesti rikki. Pyörä sammuksissa varmasti sammuu aika nopeaan.
Tuo ajovalohomma ei onnistu järkevästi.
Jos yleismittari löytyy niin katso laskeeko jännite alle 12V sammumisvaiheessa.
14.9.2011 20:44
_Sylin_teri_ kirjoitti:jjerE__ kirjoitti:Ei virallisesti olisi lyhyitä, vaan parkkipolttimo ''lyhyenä.''
Joop mitataanpa joku pv tuo jännite, eli yleismittari akkuun kiinni tyhjäkäynnillä?
Jep, ja samalla 100w valoja palamaan ja anna olla minuutti.