Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

3.8.2008 17:25

Youtubessa on paljon videoita joissa näytetään kun YPVS toimii oikein.

4.8.2008 20:32

Mikä on pakoaukon säätimessä vikana kun pistää virrat päälle surahtaa kerran ja sitten jää surisemaan ja rätisemään? ennen se on surahtanut 2 kertaa. akkuloppu?

4.8.2008 21:53

Missä vika kun ajan normaalia kaupunkiajoa niin lämmöt on vähän reilu puolessavälissä, ei kai sen niin korkeella pitäs olla? Voiko muuten ypvs toimia väärinpäin, siis sillon kun pitäs olla auki niin on kiinni ja toisinpäin, eli olisi laitettu väärinpäin?

5.8.2008 13:05

Sambuz kirjoitti:Missä vika kun ajan normaalia kaupunkiajoa niin lämmöt on vähän reilu puolessavälissä, ei kai sen niin korkeella pitäs olla? Voiko muuten ypvs toimia väärinpäin, siis sillon kun pitäs olla auki niin on kiinni ja toisinpäin, eli olisi laitettu väärinpäin?


Jokainen nestekone lämpeää tuolleen hitaassa tai pätkittäisessä ajossa, eli ei mitään hätää paitti jos alkaa kiehumaan.
Käsittääkseni ypvs ei voi laittaa väärin päin?
hitaassa ajossa ypvs on "kiinni" ja kun kierrokset nousee yli 6000-7000rpm niin se aukeaa ja naukasee piikin.

5.8.2008 15:36

artzka kirjoitti:
Sambuz kirjoitti:Missä vika kun ajan normaalia kaupunkiajoa niin lämmöt on vähän reilu puolessavälissä, ei kai sen niin korkeella pitäs olla? Voiko muuten ypvs toimia väärinpäin, siis sillon kun pitäs olla auki niin on kiinni ja toisinpäin, eli olisi laitettu väärinpäin?


Jokainen nestekone lämpeää tuolleen hitaassa tai pätkittäisessä ajossa, eli ei mitään hätää paitti jos alkaa kiehumaan.
Käsittääkseni ypvs ei voi laittaa väärin päin?
hitaassa ajossa ypvs on "kiinni" ja kun kierrokset nousee yli 6000-7000rpm niin se aukeaa ja naukasee piikin.


voi sen ku vaijerit laittaa ristiin. tai sit niinki väärin et ku sen akselin pitää laskeutua männän puolelta nii se laskeutuuki pakoputken puolelta.

5.8.2008 22:25

Nyt olis kiire tietää, eli minkä kokoiset on tessun etupään stefat?

6.8.2008 11:43

Kertokaaha konkarit miten tezzusta lasketaa kantta...? ja lueskelin aikasempia viestejä ni kannattaako rajotinläpät heittää mäkee/mite tapahtuu...

6.8.2008 13:53

FOxx kirjoitti:Nyt olis kiire tietää, eli minkä kokoiset on tessun etupään stefat?


Scadulta joskus kun tilasin nii lukipa siellä "etuhaarukan stefat 33*45*8/10,5". Kyllähän nuo tuoho menivät, ja ölkit sisällä pysyny nii kait ne semmoset on.

6.8.2008 21:33

sorvissa voi laskee tai metalli jyrsimellä.. koneistamolla on jos ei oo muualla mahollista

7.8.2008 16:02

mjää... kaipailisin viel tota tietoo, että kannattaako rajotinläpät heittää mäkee/mite tapahtuu...?

7.8.2008 23:50

ja vielä edellisee viestii liittyen, ihmetyttää ku on: ypvs,tehari,190 mut siltikkää ei tunnu ottavan piikkiä oikee ensinkää... :s oisko tietoo mikä mättää tai miten sais pelittämää?

8.8.2008 15:56

KeKeijo kirjoitti:ja vielä edellisee viestii liittyen, ihmetyttää ku on: ypvs,tehari,190 mut siltikkää ei tunnu ottavan piikkiä oikee ensinkää... :s oisko tietoo mikä mättää tai miten sais pelittämää?


YPVS ei toimi oikein?
Mulla oli aluksi vaijerit ristissä ja ei tuntunut pikkiä ottavan, laitoin ne sitte oikein ja vakioputken kanssa naukuu piikkiä kunnolla.

8.8.2008 19:21

Kellää tietooo ku tarvis YPVS räjäytyskuvia oli ohjausboksist lähteny rattaat ja tarvis uusii vaihtaa ?

8.8.2008 23:19

artzka kirjoitti:
KeKeijo kirjoitti:ja vielä edellisee viestii liittyen, ihmetyttää ku on: ypvs,tehari,190 mut siltikkää ei tunnu ottavan piikkiä oikee ensinkää... :s oisko tietoo mikä mättää tai miten sais pelittämää?


YPVS ei toimi oikein?
Mulla oli aluksi vaijerit ristissä ja ei tuntunut pikkiä ottavan, laitoin ne sitte oikein ja vakioputken kanssa naukuu piikkiä kunnolla.


juu siis vaijeri 1 on reiässä 1... mut en tiiä voisko olla vikana et sylinteri hioutunu väljäks tai sit ottaa ilmaa pakoputki ja sylinteri välistä..? mystistä, aina 8tonttuu asti kiertää vaa vauhissa ja vapaalla n.9 ja tasasella 'väännöllä' vaa... muute, mite auki ypvs.n pitäs aueta suremmilla kierroksilla?

9.8.2008 16:42

pitäs aueta kokonaan sen reijän pitäs m,ennä siihen vaon kohalle ku kierrättää