Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
16.4.2010 14:43
Sitä säädetään sitä kohoa taivuttelemalla siitä kohtaa kun se on kiinni neulassa. Puhaltele bensaletkuun ja heiluta kohoja niin tajuat ehkä.
16.4.2010 18:48
CylinderHead kirjoitti:Sitä säädetään sitä kohoa taivuttelemalla siitä kohtaa kun se on kiinni neulassa. Puhaltele bensaletkuun ja heiluta kohoja niin tajuat ehkä.
no kyllähän tuo helpotti ylenpalttiseen vuotoon mutta nyt pätkii kiihdyttäessä ja röpeltää... lieko vika sitten muualla jo nyt
16.4.2010 19:32
miten pitää säätää kaasaria, jos toimii paremmin ilman putsaria=? putsarina toimii stage vaahtomuovisuodatin.. 135 ja 150 suuttimet kokeiltu.. tekee samaa silti.. ja neulaa nostettu/laskettu
17.4.2010 12:49
Minkälaista neulaa ja pääsuutinta käytätte 125 exc -06?
18.4.2010 22:44
Omas nsrräs yhtäkkiä ku pysähdyin kesken ajon nii alko tulla bensaa kaasarin ylivuotoletkusta ku esterin perseestä ja pyörä booas ja sammu ja ei käynnistyny enään ja bensaa tuli vaan ihan helvetisti ylivuotoletkusta.
Mikähän on vika?
19.4.2010 16:11
Oisko kellään tietoa Aprilia RS vakiokaasarin säätöarvoista? Männän vaihdon yhteydessä puhistin kaasarin ja ilmaruuvi oli 2.5 kierrosta auki, eikö se ole hiukan liikaa vai?
Ja semmonen ongelma tuli ku kasasin pyörän että alakierrokset ei meinaa toimia, pitää herkutella kierrokset 4-5k+ TAI imun avulla nostaa, hiukan liikaa kaasua ja sammuu ellei päästä kaasua kokonaan pois.
Täysin vakio pyörästä kyse.
P.S. kaikki ruuvit mutterit letkut ja härpäkkeet on oikeilla paikoilla.
19.4.2010 21:13
Lazyzombie kirjoitti:Omas nsrräs yhtäkkiä ku pysähdyin kesken ajon nii alko tulla bensaa kaasarin ylivuotoletkusta ku esterin perseestä ja pyörä booas ja sammu ja ei käynnistyny enään ja bensaa tuli vaan ihan helvetisti ylivuotoletkusta.
Mikähän on vika?
Neulaventtiilissä on jotain roskaa tai kohoissa hämminkiä.
20.4.2010 20:36
Moro!
Minkäkokoista suutinta Aprilia RS:n Dellorto VHST28:aan? Tyhjäputki on eli tt-säädöt pitäisi laittaa. Tietopankissa pääsuutin 180-200, huollossa sanoivat että 135 ? Kokemuksia ? Ehdotuksia ? 132 oli nyt vakiona, joten 135 taitaa olla aivan liian pieni tt:nä.
Miten tyhjäkäyntisuutin ?
EDIT: 190 pelaa nyt hyvin, tyhjäkäyntisuuttimen kanssa lähden kokeilemaan 45.
22.4.2010 17:28
Husse röpöttää vähäsen keskikierroksilla,neulan asento laihimmillaan,mitä säätämään seuraavaksi? Tyhjäkäynti suutin?
22.4.2010 23:16
Pääsuutin pienemmäks.
Tosin saa se vähän röpöttää, ei näitä tasakaasulla ajeta.
23.4.2010 10:55
ei ajetakkaa=D mut ärsyttävä ajaa sitä satasta ku just röpöttää siinä,mut joo pitää kokeilla tota suutinta,kiitos.
23.4.2010 11:43
alan olemaan hieman pihalla. Eli röpöttää kiihdyttäessä n. puolikaasulla hetken ja sit lähtee ottaa kierroksia ja putki paukahtelee moottorijarrutuksessa? Olen vaihtanut pääsuutinta 102,5 -> 105 ja tk-suutinta 17,5->20, mistä mahtaa kiikastaa? Neula toisiksi laihimmalla.
24.4.2010 1:14
Tomide kirjoitti:alan olemaan hieman pihalla. Eli röpöttää kiihdyttäessä n. puolikaasulla hetken ja sit lähtee ottaa kierroksia ja putki paukahtelee moottorijarrutuksessa? Olen vaihtanut pääsuutinta 102,5 -> 105 ja tk-suutinta 17,5->20, mistä mahtaa kiikastaa? Neula toisiksi laihimmalla.
Oot vaihtanu pääsuutinta isommaks vaikka röpöttää?
24.4.2010 20:31
twemu kirjoitti:Oisko kellään tietoa Aprilia RS vakiokaasarin säätöarvoista? Männän vaihdon yhteydessä puhistin kaasarin ja ilmaruuvi oli 2.5 kierrosta auki, eikö se ole hiukan liikaa vai?
Ja semmonen ongelma tuli ku kasasin pyörän että alakierrokset ei meinaa toimia, pitää herkutella kierrokset 4-5k+ TAI imun avulla nostaa, hiukan liikaa kaasua ja sammuu ellei päästä kaasua kokonaan pois.
Täysin vakio pyörästä kyse.
P.S. kaikki ruuvit mutterit letkut ja härpäkkeet on oikeilla paikoilla.
Nyt on kaasari käytetty useamman kerran auki ja puhtaampaa kaasaria saa hakea kauan.
Sitte asiaan, kierrokset toimii nyt n. 75% paremmin, pientä tukkosuutta vielä on mutta ei juuri haittaa.
Nyt on semmonen ongelma että 3200 - 2800 kohalla kierrokset jää leijumaan / putoaa hitaasti, mistähän vois kiikastaa? uudet tiivisteet yms tulossa kaasariin, päivittelen sitten kun jotain tapahtuu.
25.4.2010 2:49
vuotaa jostain ilmaa/ liian pieni tyhjäkäyntisuutin.