Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
11.6.2010 22:38
ok. mut siis meinasin että mitä laakereita mun pitää tilata? Pitäskö käydä maahantuojalta kysymässä niistä laakereista mitä tarviin ? eka koneremppa ni oon aika ulkona
E: löyty jo ratkaisu
31.7.2010 0:16
Komppaan. Noi tuli itekki moneen kertaan katottua ennen ekaa koneremppaa. Nyt on jo 3x tullu tehtyä virheettömästi.
5.8.2010 0:44
Jaahas, kasasin nyt ton deeteen lohkot ja kun kiristää niitä lohkoja tasaisesti niin kytkinakseli lakkaa pyörimästä tai pyörii todella vaivalloisesti, mutta vetoakseli kyllä pyörii. Mikäköhän tossa on sitte väärin vai onko ihan normaalia?
5.8.2010 3:19
Kokeile napauttaa vähän sitä akseli kumivasaralla, josko auttais. Kuuluu pyöriä vaivatta!
6.8.2010 14:45
Ei se vaan perkele lähe pyörimään. Hyvin pyörii kunnes kiristää yhdestä pultista vaan.n puoli kierrosta sitten lakkaa pyörimästä. Jumittuu silleen. Mikäköhän tossa nyt on?
6.8.2010 14:52
No yksinkertasesti oot kasannu jotain väärin. Kato kaikki uusiks, että rattaat on oikeinpäin, oikeissa akseleissa, akselit on menny laakereihin pohjaan saakka.. Ei siellä mitään poppakonsteja oo, jotain vaan oot tehny väärin.
6.8.2010 15:24
Joo, se ei vaan ollu kunnolla pohjassa ja ku napautin tolla kumivasaralla vähä lujempaa ni lähti toimii.
6.8.2010 15:26
Apua.
Loppu tiätämys. Tai sitä ny ei välttämättä oo koskaa ollukka..
Mutta kaveri vaihtoo -91 näsäriin mulle runkolaakerit ja tasapainoaksilan laakerin. TOIMI KU KELLO !
14 ajetun kilometrin jälkeen vaihdoin vaihdetta kolmosesta neloseen, kuului pieni ääni, ja vauhti hidastui. Kone kävi normaalisti, ei kuulunu outoja ääniä mistään, mutta havaattin että vaikka lyä vaihteen silimään, niin ei liiku eteenpäin, vaan on niinku olis vapaalla. Hetken sitä siinä runkkasin, niin liikkui 10cm eteenpäin vaihre silmäs. Tulikha kytkimeen jotaki häikkää, vai mistähän olis kyse ?
6.8.2010 17:10
Vaikee sanoo, mut veikkaan et kaveris kasas koneen pieleen. Kone pöydälle uudestaan, niin kyllä se vika selviää!
6.8.2010 19:06
Mitkä laakerit pitää ostaa kun alakerran pistää remonttiin? Petarit on ainoat mitkä tiedän et pitää vaihtaa.
7.8.2010 19:04
Kaikki mitä siellä lohkoissa on. Eli ne petarit, vaihteiston laakerit, vetoakselin laakerit, tasapainoakselin laakerit. Kannattaa eka irrottaa ne kaikki laakerit ja mennä sitten ostaa vaikka laakeriliikkeestä, eikä ostaa ennenku oot purkanu. Tietenki jos oot ihan 100% varma kaikista laakereistä et on oikeet ni sit voit ostaa
7.8.2010 20:11
Joo, mutta yleensä kannattaa kunnon mukaan vaihtaa niitä laakereita. Esim. 20tkm ei välttämättä tartte vaihtaa muutakun petarit ja veivi.
7.8.2010 20:21
Detsil ajettu nyt 20,5tkm ja talvee enne kerkeen ajella varmaa sillee et 21,5-22tkm.
Ainakin takapään laakerit uusin, mutta mietin eihän vielä muita tartte?
Magneetonkopan ja kytkinkopan tiivisteet pakko uusia kun ainakin magneetonkopasta vuotaa jostain tiivisteenkohdasta välillä konvensiovettä.
Mäntä ja hilpeet vaihdettu 16,5tkm kohdalla joten näitä ei tarvitse.
Keväällä kun pärrä myyntii niin aattelen vaa tässä että mitä muuta teen kun fiksailen päällisin puolin.
8.8.2010 15:41
aikavaikee kirjoitti:Kaikki mitä siellä lohkoissa on. Eli ne petarit, vaihteiston laakerit, vetoakselin laakerit, tasapainoakselin laakerit. Kannattaa eka irrottaa ne kaikki laakerit ja mennä sitten ostaa vaikka laakeriliikkeestä, eikä ostaa ennenku oot purkanu. Tietenki jos oot ihan 100% varma kaikista laakereistä et on oikeet ni sit voit ostaa
ajattelin et jos tilaa maahantuojalta ne niin luulis tulevan oikiat. Mut voi olla parempi niin et meen niiden kans hakemaan jostain nii voi tulla vähä halvemmaksiki.