Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
17.5.2007 9:51
kiitoksia tiedoista. nyt vaan osia tekemään ja projekti alkaa. kuvia laittelen sitä mukaan ku projekti etenee. ja pääosin ihan virittämisen hauskuudessahan tätä lähetään tekemään.
17.5.2007 9:59
mistä meinaat ottaa öljyn ahtimelle?
17.5.2007 10:32
öljykanavasta mikä nousee kannelle ja erillisen pumpun kautta sitte ahtimelle.
17.5.2007 12:49
jep jep. niin mikä se moottori oli mihin tuo tulee?
17.5.2007 13:43
juuzo. kirjoitti:mittareita aloin jo etsiskelemän kun varmaanki täytyy ahtomittari ostaa ja lambda mittari. mitenkä muuten tuo sytytyksen ajoitus pitäisikö sitää sitten jotenkin säätää aikasemmalle?
Et tarvi alussa mitään mittareita ja varsinkaan lamda-anturia ei tarvi. Turhaa hifistelyä, jolla et tee mitään. Sytkää joutuu säätämään. Me tehtiin kaikki noi ihan korvakuulolla ja hyvin toimi... Kaikki ahdot otettiin mitä ahtimesta irtos. Toi o kai sama IHI kuin turbo Unon ahdin joka meil kait oli.
Tuleeks se toho 72cc mankiin?
17.5.2007 15:05
kiitoksia jälleen kerran. tulee tuohon 125cc sendaan eli crf 150 hondan konehan siinä on mutta 125 pytyllä ja hiukan eri kannella. männästä aattelin värän raapasta sorvilla pois et saa puristuksia hiukan laskee johokki 8:1 paikkeille. niin ja 28mm kaasari on kans jo odottelemas ku tossahan vakiona 22mm. mites muuten se sytkä sitten säädetään? ajotuksia vaan aikasemmalle jonki verran?
17.5.2007 19:04
Paksummalla kannentiivisteellä saa myös asiallisesti puristuksia laskettua.
17.5.2007 19:34
onko täällä kellään turboa satapiikissä? Varmaan vastaus on ei, eli on tää turbo 125 vähän haaveilua, mut ajattelin et miten jonku pikkuauton turbo kävis esim joku smartin turbo ne ei ees kuulemma maksa paljoo.
17.5.2007 21:15
sWaltsu kirjoitti:Paksummalla kannentiivisteellä saa myös asiallisesti puristuksia laskettua.
Samalla saat squihshin ja palotilan perseelleen.
17.5.2007 22:03
Ovathan ne käyttäneet paksuja kannentiivisteitä katupyörissä joihin ovat ahtimia laittaneet(turbosarjoissa tulee mukana, jottei tarvitse alkaa muuten puristuksia pienentämään. Luulisi että näissäkin toimisi? Turkin nyt mitään järkkyjä ahtoja kellään
Ja eipä noissa pikunelareissa mahdottomat nuo puristukset ole muutenkaan alta kympin:1 (katupyörissä ajaa ahtimella yli kympin... ja reilusti)
===>squihshin????
17.5.2007 22:08
sWaltsu kirjoitti:===>squihshin????
Siis Squish Band,eli paljealue
17.5.2007 22:33
ei vieläkään sano mitään
17.5.2007 22:42
Kuka ny jostai Squish Band:ista välittää turbotettaessa... Helpoin tapa o sylinterin alapään tiivisteen tuplaaminen. Paljo meinasit sorvata? Melkee kandeis testaa eka tiivisteillä ja etsii seoikee puristus, ja siitä sitten ottaa mallia sorvaukseen.
Mutta oikein tehtynä sqvissi säilyy hyvänä kun koneistaa mäntää. Kandee ostaa hyvä ja paksu mäntä
Ajoituksia vaan aikasemmaks. Kuulostelemalla ja testaamalla se oikea paikka löytyy. Hifistelijät voi oikee vetää penkis sitä.
Samalla saat squihshin ja palotilan perseelleen.
Tälleen kommentoivat ei varmaan ikinä tulekaan tekemään leluja
Se on perseellään jo siksi kun se ahdetaan.
17.5.2007 22:58
Aivan alapääntiiviste se taisi niissä sarjoissakin olla
tiiviste, kuin tiiviste
Omassa Bladessa aikoinaan aloin turbotusta harkitsemaan, mutta yllätys että budjetti ei antanut periksi ;(
Mutta kyseisen pyörän puristukset oli laskettavissa tiivisteellä. Ja ihan mukavasti tehoa uskallettu silläkin menetelmällä ottaa
17.5.2007 23:02
Toho mun Golffiin laitoin köyhänmiehen puristuksenlaskun 10:1 -> 8,5:1, eli
tälleen