Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.4.2015 13:05
Jos kytkimeen kiskoo prikat kytkinjousien alle niin tarviiko kytkintä alkaa paljonkin säätämään? 150 pannun kanssa alkoi kytkin luistamaan tykittäessä ja pitäis jotain keksiä
12.4.2015 23:26
Mitä välejä ootte käyttäny 180cc kitin kanssa? Meinasin että hommaan 520 jakoset ketjut noiden pyöränketjujen tilalle. Sellaset välit ois varmaan hyvät että 100 vauhdissa ei tarvi huudattaa mut jaksaa vääntää silti.
Niin ja 2t hussen takaratas vissii menee nelarihusseenki?
12.4.2015 23:33
12-piikkinen eturatas, isompi ei taida mahtuakaanSieltä takaratas sittenSiitä jotkut halvat ketjutItsellä nämä (eri ketjut kylläkin) ja eturattaan lukkoa vähän viilattu niin hyvin toimii, väleistä en sitten osaa sanoa
13.4.2015 0:37
Onko AMPSIN kitit miten kestäviä verrattuna malossiin ja athenaan, että onko mitään järkeä ostaa sieltä 1000€ maksavaa 200cc kittiä vai ostaa pelkästään malossin 180cc ja nokka-askseli?
13.4.2015 7:27
Meillä oli Endurossa 12/50 (520) välit 183 pytyn kanssa, nyt vaihdettiin 12/47 ja meni parempaan suuntaan. Motossa saa olla pienempi takalätkä, motokuskit osaa sanoa paremmin mikä on sopiva. Huiput 125 ja 80kmh alueella koneessa kierroksia n.6000rpm. Liian tiheitä välejä ei kannata laittaa ettei 180 koneen vääntö mene hukkaan, lisäksi koneen ei tarvii kiekua rajoittajalle asti kuutosella koska siitä ei ole mitään hyötyä. Käytännön maksimiteho tulee 9000rpm tuntumassa ja kaikki sen jälkeen on turhaa vinguttamista.
Viimeksi muokannut Murska päivämäärä 13.4.2015 9:43, muokattu yhteensä 1 kerran
13.4.2015 7:46
Itellä nyt riejussa 180cc pytyn ja virinokan kanssa 14/54 (428 jakoset) välit niin kulkee tasasella sen 105-110 ja alamäkeen max 118
niin pienempi takaratas tekis varmaan hyvää. Mikähän ois sopiva, meneeköhän liian pitkiks välit jos laittas vaikka 48 piikkisen takasen?
teoreettisesti pitäs kulkee 14-48 siihen 130kmh pintaan. Keulimisenkiin pitäis onnistua sitten
17.4.2015 0:22
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-YAMAHA-WR-125-R-HIGH-PERFORMANCE-RACING-CAM-SHAFT-/161661235812?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item25a3c2b264Mites tämä nokka onkohan hyvä? Hinta ei oo ainakaa paha.
Mitäs hyötyä tosta nokasta on vakio koneella josta ruskusäädetty ja suora putki?
Ja jos ruisku säädetty jo ja laittaa nokan tarvitseeko ruiskua vielä säätää?
17.4.2015 5:55
En välttämättä ostas tota nokkaa, ei maha olla puolipuristimen paikaa, niin saattaa käynnistyminen vaikeutua
17.4.2015 6:02
Virinokalla tehoalue siirtyy ylemmäksi ja voimaa tulee jonkin verran lisää. Ruisku pitää säätää aina kun tehdään moottorille muutoksia jotka vaikuttaa tehoihin.
Mun näkökulma on että virinokka menee vakiokannen kanssa hukkaan. Moottorissa ahdistavin paikka on imu ja pakokanavat jotka on tarkoituksella muotoiltu ahtaiksi ja huonosti virtaaviksi. Kansi osaavalle kaverille joka käy pörrällä kanavat läpi ja johan muuttuu koneen luonne täysin erilaiseksi.
17.4.2015 21:22
pikaista apua kiitos!
Asentelin tuossa malossin 180cc kittiä, ja kun rupesin kasaamaan en saanut edes väkisin nokkaketjua ja nokkaratasta paikoilleen, kun ketju liian tiukalla vaikka ketjunkiristin on pois. Alapäästä ketju on paikoillaan, tai ainakin liikkuu kun pyörittää magnetosta. joku 2mm jää vajaaksi ettei saa paikoilleen
17.4.2015 21:33
Itelläkin tuppaa tuota käymään, voi johtua ettei kettinki oo paikoillaan alhaalta tai ohjurit huonosti eli ketju ei ole kunnolla siellä paikalla. Tarkistappa nuo, kyllä se ketju riittää jos kaikki on oikein siellä.
17.4.2015 22:27
pitää katsoa huomenna.
Ainiin piti lisätä vielä että avattaessa ketju oli myös sen verran tiukalla ettei saanut pelkkää ketjua pois rattaan päältä vaan piti koko ratas irroittaa että sai myös ketjun pois.
Noh huomenna uus yritys
17.4.2015 22:31
Oma ketju ainakin lähtee helposti siitä päältä ku ruuvarilla nostaa
18.4.2015 7:22
Oletko katsonut että ketju on alhaalta paikallaan? Vaikka ketju ei ola paikallaan niin se ei luista akselin päällä ja sitä olettaa ketjun olevan paikallaan. Nokkapyörä a ja ketju asennetaan paikalleen vasta sen jälkeen kun kannenpultit on kiristetty.
18.4.2015 19:21
Joo ei ollut ketju paikalla alhaalta sittenkään
kiitos neuvoista!
Kertokaahan nyt vielä tietämättömälle miten hussesta ilmataan jäähdytysjärjestelmä
jotain letkuja oon irrotellu ja syyläriin vettä kaatanu mut silti kuumottaa et mitäs jos siel onki ilmaa jossain