Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.8.2012 9:35

-pyrtsi kirjoitti:Kyselempä nyt kaverin puolesta, enkä jaksa alkaa selaamaan vanhoja viestejä. Eli mikä on se imukaulassa kiinnioleva muoviboxi?
Ja outo vika että joskus toimii ja kiertää kunnolla, mutta välillä ei päästä piikille millään ja pätkii niin helvetisti, säädöt kaverinmukaan tuntus olevan kohallaan sillonkun ei tee tuota pätkimistä, detsissä on ainakin tehari jonka merkkiä en nyt muista, ja ypvs toiminnassa.


Se muovipoksi on yamahan oma boostbottle, ilmeisesti tuo lisää kaasunvastaavuutta tms. miten se nyt Haynesissä selitettiin.. Ei siitä paljoa hyötyä ole, mutta ei kyllä varmasti mitään haittaakaan..

Vaihda tulppa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.8.2012 14:01

pystyykö dt:ärrän pyttyä poraamaan vai onko se pinnoitettu?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.8.2012 14:25

Pystyy poraamaan, ja paljon.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.8.2012 21:24

Terve! Iteltä löytyy tollanen Yamaha Dt 09- niin olen nyt vähän kahden välillä. Moricin poraus vai ohitus ledillä? Kumpi niistä on oikeesti parempi tapa? Vireinä on kuristamaton vakioputki , suutin vaihdettu ja 11/60 välit.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.8.2012 21:59

Mikamak kirjoitti:Terve! Iteltä löytyy tollanen Yamaha Dt 09- niin olen nyt vähän kahden välillä. Moricin poraus vai ohitus ledillä? Kumpi niistä on oikeesti parempi tapa? Vireinä on kuristamaton vakioputki , suutin vaihdettu ja 11/60 välit.
Meneppä mopopuolelle kyselemään

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.9.2012 8:17

Pytty porattiin ja kansi oikaistiin niin onko mitään haittaa nyt kun kansi on madaltunut vähäsen? pyttyä ei ole korotettu.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.9.2012 11:25

Ras3 kirjoitti:Pytty porattiin ja kansi oikaistiin niin onko mitään haittaa nyt kun kansi on madaltunut vähäsen? pyttyä ei ole korotettu.
Tuskin huomaat mitään eroa kun kansi on madaltunut ihan aavistuksen verran kun oikaistu, eli ei mitään haittaa :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.9.2012 16:11

Millä vaivalla -86 vuoden 125 YZ:tan kone kiinni -07 dt x:n runkoon? :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.9.2012 16:30

Samalla vaivalla kun mikä tahansa runkoon mahtuva kone.
Ja vuoden -86 tehoa varmaan samanverran kuin Detsissä niin missä profit? :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.9.2012 16:43

Joo, ei välttämättä kannata alkaa raiskaamaan ehjää runkoa, osta joku halpa vanha runko ja toteuta siihen itseäsi.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.9.2012 16:44

Clutch kirjoitti:Samalla vaivalla kun mikä tahansa runkoon mahtuva kone.
Ja vuoden -86 tehoa varmaan samanverran kuin Detsissä niin missä profit? :D

34hv? :P

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.9.2012 17:00

Aika helkkarin hyvin olis -86 vuoden koneelta kun nykyään puskevat sen verran ulos.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.9.2012 19:50

Clutch kirjoitti:Aika helkkarin hyvin olis -86 vuoden koneelta kun nykyään puskevat sen verran ulos.


Kyllähän tehas ilmotti jo 84- suzuki RM 125;sta tehoa 40hp koneelta(<-luonnollisesti).

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.9.2012 21:08

Sen tiedän että ysikytluvulla oli malleja jotka olivat "kireempiä" kuin nykyset mutta kasikytluvun jutuista en oo kuullu/lukenut :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.9.2012 22:27

Alusta, tehoalue ja kuski on ne kaikista suurimmat tekijät, tehot on vaan munanjatketta ;)